BibTex RIS Kaynak Göster

The Marketing Factors That Effect Buying Behavior of Convenience Food: A Research in Iğdır

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 1 - Sayı: 1 Cilt: 4 Ay:04 Yıl:2014, 223 - 236, 01.04.2014

Öz

The purpose of research is to analyze the marketing factors effect the consumers who buy
convenience food in supermarkets in Iğdır. In addition to this, it is analyzed that the expected
benefits from buying behavior of convenience food in functional or hedonist base. The research is
designed as descriptive and empirical. Data was collected from 480 questionnaires using
convenience sampling. According to the findings, it appears that the marketing mix elements
effect the consumer buying behaviors are in order of importance; product-place, price, promotion-place
combinations. When consumers buy convenience food they behave more functional than
hedonistic and functionalists give more importance to marketing mix elements than hedonists. In
conclusion, some suggestions are offered to food retailers

Hazır Gıda Ürünleri Satın Alma Davranışını Etkileyen Pazarlama Faktörlerinin İncelenmesi: Iğdır İlinde Bir Araştırma

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 1 - Sayı: 1 Cilt: 4 Ay:04 Yıl:2014, 223 - 236, 01.04.2014

Öz

Araştırmanın amacı, Iğdır’daki süper marketlerden hazır gıda satın alan tüketicilerin hazır gıda satın alımını etkileyen pazarlama karması faktörlerini analiz etmektir. Tüketicilerin hazır gıda satın alma davranışlarının yanı sıra bu satın almadan bekledikleri yararları işlevsel ve hazcı bazda incelemek araştırmanın diğer amacıdır. Araştırmanın yöntemi, tanımlayıcı nitelikte ve ampirik şekilde tasarlanmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi ankettir ve kolayda örnekleme yoluyla 408 gözleme ulaşılmıştır. Bulgulara göre, tüketicilerin satın alma davranışını etkileyen pazarlama karması faktörlerinin önem sırasının Ürün-Dağıtım, Fiyat, Ürün, Tutundurma-Dağıtım olduğu; tüketicilerin hazır gıda ürünlerini satın alırken İşlevselci davranışı Hazcılıktan daha fazla sergilediği ve İşlevselcilerin Hazcılara göre 4 pazarlama karması faktörüne daha fazla önem verdiği ortaya çıkmıştır. Sonuçta hazır gıda perakendecilerine özgü öneriler getirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA49TV24DK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Faruk Baştürk Bu kişi benim

Sebahattin Yıldız Bu kişi benim

Pınar İnan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1 - Sayı: 1 Cilt: 4 Ay:04 Yıl:2014

Kaynak Göster

APA Baştürk, F., Yıldız, S., & İnan, P. (2014). Hazır Gıda Ürünleri Satın Alma Davranışını Etkileyen Pazarlama Faktörlerinin İncelenmesi: Iğdır İlinde Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 223-236.
AMA Baştürk F, Yıldız S, İnan P. Hazır Gıda Ürünleri Satın Alma Davranışını Etkileyen Pazarlama Faktörlerinin İncelenmesi: Iğdır İlinde Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Nisan 2014;4(1):223-236.
Chicago Baştürk, Faruk, Sebahattin Yıldız, ve Pınar İnan. “Hazır Gıda Ürünleri Satın Alma Davranışını Etkileyen Pazarlama Faktörlerinin İncelenmesi: Iğdır İlinde Bir Araştırma”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4, sy. 1 (Nisan 2014): 223-36.
EndNote Baştürk F, Yıldız S, İnan P (01 Nisan 2014) Hazır Gıda Ürünleri Satın Alma Davranışını Etkileyen Pazarlama Faktörlerinin İncelenmesi: Iğdır İlinde Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4 1 223–236.
IEEE F. Baştürk, S. Yıldız, ve P. İnan, “Hazır Gıda Ürünleri Satın Alma Davranışını Etkileyen Pazarlama Faktörlerinin İncelenmesi: Iğdır İlinde Bir Araştırma”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 223–236, 2014.
ISNAD Baştürk, Faruk vd. “Hazır Gıda Ürünleri Satın Alma Davranışını Etkileyen Pazarlama Faktörlerinin İncelenmesi: Iğdır İlinde Bir Araştırma”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4/1 (Nisan 2014), 223-236.
JAMA Baştürk F, Yıldız S, İnan P. Hazır Gıda Ürünleri Satın Alma Davranışını Etkileyen Pazarlama Faktörlerinin İncelenmesi: Iğdır İlinde Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014;4:223–236.
MLA Baştürk, Faruk vd. “Hazır Gıda Ürünleri Satın Alma Davranışını Etkileyen Pazarlama Faktörlerinin İncelenmesi: Iğdır İlinde Bir Araştırma”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, 2014, ss. 223-36.
Vancouver Baştürk F, Yıldız S, İnan P. Hazır Gıda Ürünleri Satın Alma Davranışını Etkileyen Pazarlama Faktörlerinin İncelenmesi: Iğdır İlinde Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014;4(1):223-36.