The purpose of research is to analyze the marketing factors effect the consumers who buy
convenience food in supermarkets in Iğdır. In addition to this, it is analyzed that the expected
benefits from buying behavior of convenience food in functional or hedonist base. The research is
designed as descriptive and empirical. Data was collected from 480 questionnaires using
convenience sampling. According to the findings, it appears that the marketing mix elements
effect the consumer buying behaviors are in order of importance; product-place, price, promotion-place
combinations. When consumers buy convenience food they behave more functional than
hedonistic and functionalists give more importance to marketing mix elements than hedonists. In
conclusion, some suggestions are offered to food retailers
Araştırmanın amacı, Iğdır’daki süper marketlerden hazır gıda satın alan tüketicilerin hazır gıda satın alımını etkileyen pazarlama karması faktörlerini analiz etmektir. Tüketicilerin hazır gıda satın alma davranışlarının yanı sıra bu satın almadan bekledikleri yararları işlevsel ve hazcı bazda incelemek araştırmanın diğer amacıdır. Araştırmanın yöntemi, tanımlayıcı nitelikte ve ampirik şekilde tasarlanmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi ankettir ve kolayda örnekleme yoluyla 408 gözleme ulaşılmıştır. Bulgulara göre, tüketicilerin satın alma davranışını etkileyen pazarlama karması faktörlerinin önem sırasının Ürün-Dağıtım, Fiyat, Ürün, Tutundurma-Dağıtım olduğu; tüketicilerin hazır gıda ürünlerini satın alırken İşlevselci davranışı Hazcılıktan daha fazla sergilediği ve İşlevselcilerin Hazcılara göre 4 pazarlama karması faktörüne daha fazla önem verdiği ortaya çıkmıştır. Sonuçta hazır gıda perakendecilerine özgü öneriler getirilmiştir.
Satın Alma Davranışı Pazarlama Karması Hazcılık İşlevselcilik
Diğer ID | JA49TV24DK |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1 - Sayı: 1 Cilt: 4 Ay:04 Yıl:2014 |