BibTex RIS Kaynak Göster

Geleneksel ve Organik Olarak Yetiştirilen Tarım Ürünlerine Karşı Tüketici Taleplerinin Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi ile Değerlendirilmesi

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 115 - 121, 01.06.2015

Öz

Dünyada organik tarım ürünlerinin pazarı özellikle gelişmiş ülkelerde ve buna paralel olarak son yıllarda ülkemizde de hızla büyümektedir. Bu pazarın büyümesinde en önemli etken ise tüketici talepleridir. Tüketicilerin eğitim ve gelir seviyelerinin yükselmesi, tükettikleri ürünlerin niteliği konusundaki gösterilen özenin artması, gıda güvenliği konusunda bilinçlenmesi ve buna bağlı olarak daha fazla bedel ödeyerek daha doğal ve kaliteli ürünler tüketmeye başlaması organik ürün talebini de arttırmaktadır. Bu çalışmada organik ve geleneksel ürünlere karşı tüketici talepleri arasındaki farklar, doğrusal olmayan kanonik korelasyon analiz yöntemi ile ortaya konulmaya çalışılmıştır

Kaynakça

  • Aktürk, D., 2012. Organik Ürünlerin Pazarlama Kanalları: Türkiye için Uygun Bir Model Önerisi, International Food, Agricultural and Gastronomy Congress Antalya, Turkey, 15–19 February. s 1–2.
  • Bayram, N., Ertaş, S., 2001. Tüketim harcamaları davranış biçimi: PRINCALS ve OVERALS yaklaşımı. Erişim Tarihi: (16/06/2015) , http://idari.cu.edu.tr/sempozyum/bil62.htm.
  • Filiz, Z., Kolukısaoğlu, S., 2012. Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi Ve Bir Uygulama, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi. 8 (16): 59–75.
  • Gifi, A., 1989. Algorithm Descriptions For ANACOR HOMALS PRINCALS And OVERALS. Research Report, RR 89–01.
  • Gürses, S.T., 2014. Organik Ürünlerin Tüketim Eğilimleri ve Tüketici Profilinin Belirlenmesi: Sakarya İli Örneği, Uludağ Üniveristesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. 1, 65 s.
  • Keskin, S., Özsoy, A.N., 2004. Kanonik Korelasyon Analizi ve Bir Uygulaması, AUZF Tarım Bilimleri Dergisi, 10 (1): 67–71.
  • Köksal, Ö., Cevher, C., 2015. Buğday Tarımında Sertifikalı Tohum Tercihini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma, Tarım Ekonomisi Araştırmaları Dergisi. 1 (1): 29–39.
  • Miran B., 2003. Temel İstatistik. Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir. ISBN: 975–93088–0–0. 189–209.
  • Nardalı, S., 2009. Etik Pazarlama Anlayışı Çerçevesinde Organik Tarım Ürünleri Pazarlaması, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Doktora Tezi. 1. 65 s.
  • Özer, G., 2008, Organik Tarım Ürünlerinin Talep Açısından İrdelenmesi: Çanakkale Örneği, ÇOMU Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. 1–2.
  • Özer, O.O., Özden, A., 2013. Ege Bölgesi Yaş Meyve ve Sebze İhracatçılarının Bireysel Farklılıklarının İncelenmesi, Tarım Ekonomisi Dergisi. 19 (1):71–79.
  • Pezikoğlu, F., 2004. Organik ( Ekolojik, Biyolojik) tarımda arz, talep ve pazarlama, Atatürk Bahçe Kültürleri Merkez Araştırma Enstitüsü, Yalova.
  • Semiz, D., 2008. Niş Pazarlama Stratejisi ve Organik ürünler Pazarında Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler İşletme Ana Bilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. 81 s.
  • Sertbarut, P., 2010. Doğrusal ve Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon ve Bankacılık Sektöründe Uygulanması, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 24 s.
  • Van de Geer, J. P., 1987. Algebra and geometry of overals. Research Report, University of Leiden, RR– 87–13, 50.
  • Van Der Burg, E., De Leeuw, J., Verdegaal, R., 1984. Non–linear canonical correlation with M sets of variables. Department of Data Theory, Research Report, University Of Leiden, RR–84–12. 31 p.

Evaluation of Consumer Demand Against Conventional and Organic Produced Agricultural Products with Non–Linear Canonical Correlation Analysis

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 115 - 121, 01.06.2015

Öz

Organic product market is the world is enlarging especially in developed countries and parallel to this in the last years also in our country. Comsumer demand is the main effect on the enlarge the market. Increase in the income and education level of the consumers, giving more attention on quality of the products, to be conscious on food security and according to this starting to pay much more for natural and qualified products is increasing the demand of organic products. In this study, the difference between the demand of convensional and organic products has been investigated by using Non–Linear Canonical Correlation Analysis method

Kaynakça

  • Aktürk, D., 2012. Organik Ürünlerin Pazarlama Kanalları: Türkiye için Uygun Bir Model Önerisi, International Food, Agricultural and Gastronomy Congress Antalya, Turkey, 15–19 February. s 1–2.
  • Bayram, N., Ertaş, S., 2001. Tüketim harcamaları davranış biçimi: PRINCALS ve OVERALS yaklaşımı. Erişim Tarihi: (16/06/2015) , http://idari.cu.edu.tr/sempozyum/bil62.htm.
  • Filiz, Z., Kolukısaoğlu, S., 2012. Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi Ve Bir Uygulama, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi. 8 (16): 59–75.
  • Gifi, A., 1989. Algorithm Descriptions For ANACOR HOMALS PRINCALS And OVERALS. Research Report, RR 89–01.
  • Gürses, S.T., 2014. Organik Ürünlerin Tüketim Eğilimleri ve Tüketici Profilinin Belirlenmesi: Sakarya İli Örneği, Uludağ Üniveristesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. 1, 65 s.
  • Keskin, S., Özsoy, A.N., 2004. Kanonik Korelasyon Analizi ve Bir Uygulaması, AUZF Tarım Bilimleri Dergisi, 10 (1): 67–71.
  • Köksal, Ö., Cevher, C., 2015. Buğday Tarımında Sertifikalı Tohum Tercihini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma, Tarım Ekonomisi Araştırmaları Dergisi. 1 (1): 29–39.
  • Miran B., 2003. Temel İstatistik. Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir. ISBN: 975–93088–0–0. 189–209.
  • Nardalı, S., 2009. Etik Pazarlama Anlayışı Çerçevesinde Organik Tarım Ürünleri Pazarlaması, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Doktora Tezi. 1. 65 s.
  • Özer, G., 2008, Organik Tarım Ürünlerinin Talep Açısından İrdelenmesi: Çanakkale Örneği, ÇOMU Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. 1–2.
  • Özer, O.O., Özden, A., 2013. Ege Bölgesi Yaş Meyve ve Sebze İhracatçılarının Bireysel Farklılıklarının İncelenmesi, Tarım Ekonomisi Dergisi. 19 (1):71–79.
  • Pezikoğlu, F., 2004. Organik ( Ekolojik, Biyolojik) tarımda arz, talep ve pazarlama, Atatürk Bahçe Kültürleri Merkez Araştırma Enstitüsü, Yalova.
  • Semiz, D., 2008. Niş Pazarlama Stratejisi ve Organik ürünler Pazarında Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler İşletme Ana Bilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. 81 s.
  • Sertbarut, P., 2010. Doğrusal ve Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon ve Bankacılık Sektöründe Uygulanması, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 24 s.
  • Van de Geer, J. P., 1987. Algebra and geometry of overals. Research Report, University of Leiden, RR– 87–13, 50.
  • Van Der Burg, E., De Leeuw, J., Verdegaal, R., 1984. Non–linear canonical correlation with M sets of variables. Department of Data Theory, Research Report, University Of Leiden, RR–84–12. 31 p.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53YU96YZ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Aktürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aktürk, D. (2015). Geleneksel ve Organik Olarak Yetiştirilen Tarım Ürünlerine Karşı Tüketici Taleplerinin Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi ile Değerlendirilmesi. ÇOMÜ Ziraat Fakültesi Dergisi, 3(1), 115-121.