Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

How Housing Brands Use Social Media in Their Marketing Communications?: A Content Analysis

Yıl 2019, Cilt: 17 Sayı: 33, 111 - 135, 13.03.2019
https://doi.org/10.35408/comuybd.449009

Öz

Son
yıllarda gayrimenkul markalaşmasında öncü ve çekici gayrimenkul yatırımlarının
yenilikçiliği ve yaratıcılığında bir artış yaşanmaktadır. Gayrimenkul
markasının, marka sadakatine sahip olması önemli bir avantajdır. Bunu
aktarmanın en iyi yollarından birisi de günümüz koşullarında sosyal medya
araçlarını zamanında ve etkin kullanarak bir marka imajını oluşturmak ve
yönetmektir. Bu çalışmada Türkiye’de ilk sıralarda yer alan ve çeşitli
özelliklere göre sınıflandırılan büyük konut markalarının pazarlama iletişimi
araçlarından sosyal medyayı kullanımı, sosyal medya araçlarındaki yerleri
içerik analizi yöntemiyle incelenmektedir. Araştırma sonucunda, ilk sıralarda
yer alan konut markalarının benzer kriterleri (örneğin en çok satışlar için
yeni projeleri anlatma, reklam ve promosyonları tanıtma gibi) kullandığı,
farklılaşma konusunda etkin pazarlama temelli sosyal medya uzmanlığına ihtiyaç
duydukları görülmüştür. Ayrıca, bulgular ışığında konut markalarına çeşitli
önerilerde bulunulmaktadır. 

Kaynakça

  • referans 1Anitsal, İ., Girard, T. ve Anitsal, M. M. 2012. Application of Services Marketing Mix Framework: How Do Retailers Communicate Information on Their Sales Receipts?.Business Studies Journal, 4 / 2, pp.77-90Referans 2Anjum, A., More, V. S., Ghouri, A. M. 2012. Social Media Marketing: A Paradigm Shift in Business, International Journal of Economics Business and Management Studies – IJEBMS, 1 / 3, September, pp. 96-103.Referans 3Barrell, D. ve Nash, M.,Fundamentals of Marketing for the Real Estate Proffessional, Dearborn Real Estate Education, 2005.

How Housing Brands Use Social Media in Their Marketing Communications?: A Content Analysis

Yıl 2019, Cilt: 17 Sayı: 33, 111 - 135, 13.03.2019
https://doi.org/10.35408/comuybd.449009

Öz

In recent years, there is an increase in the creativeness and
innovativeness levels of the pioneer and attractive real estate investments. It
is an advantage forhousing brands to attain brand loyalty. One of the best ways
to conveythe loyalty is to establish and manage a brand image through social
media by using the tools on time and effectively. In this study, social media
usage (as amarketing communications – MARCOM tool) of big-scale housing brands
which are top ranked in Turkey and classified by a number of criteria and their
positions in social media have been examined through content analysis. The
study shows that the top companies follow similar ways (for example, mostly
seen as introducing new projects for sales, introducing ads and promotions,
etc.) and they need expertise for a differentiated and effective social media
management. Within this scope, the study makes some suggestions to housing
brands in the light of these findings.   

Kaynakça

  • referans 1Anitsal, İ., Girard, T. ve Anitsal, M. M. 2012. Application of Services Marketing Mix Framework: How Do Retailers Communicate Information on Their Sales Receipts?.Business Studies Journal, 4 / 2, pp.77-90Referans 2Anjum, A., More, V. S., Ghouri, A. M. 2012. Social Media Marketing: A Paradigm Shift in Business, International Journal of Economics Business and Management Studies – IJEBMS, 1 / 3, September, pp. 96-103.Referans 3Barrell, D. ve Nash, M.,Fundamentals of Marketing for the Real Estate Proffessional, Dearborn Real Estate Education, 2005.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meltem Öztürk

T. Perçin Batum Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 30 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 17 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Öztürk, M., & Batum, T. P. (2019). How Housing Brands Use Social Media in Their Marketing Communications?: A Content Analysis. Yönetim Bilimleri Dergisi, 17(33), 111-135. https://doi.org/10.35408/comuybd.449009

Sayın Araştırmacı;

Yönetim Bilimleri Dergimiz Mart 2024 sayısı için öngörülen kontenjanın dolması nedeniyle gönderilecek yeni makaleler Mart sayısı kapsamına alınmayacaktır. 2024'te yayınlanacak olan diğer sayılar için makale kabulümüz devam etmektedir. Bu hususa dikkat ederek yeni makale gönderimi yapmanızı rica ederiz.

Yönetim Bilimler Dergisi Özel Sayı Çağrısı
Yönetim Bilimleri Dergisi 2024 yılının Eylül ayında “Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları” başlıklı bir özel sayı yayınlayacaktır.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından 5-6 Temmuz 2024 tarihlerinde çevrimiçi olarak düzenlenecek olan 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı’nda sunum gerçekleştiren yazarların dergi için ücret yatırmasına gerek olmayıp, dekont yerine Konferans Katılım Belgesini sisteme yüklemeleri yeterli olacaktır.
Gönderilen makalelerin derginin yazım kurallarına uygun olması ve DergiPark sistemi üzerinden sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı ana başlığı ile ilgisiz makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır. Makalelerin Özel Sayı seçilerek sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı için gönderilmemiş makalelerin bu sayıya eklenmesi mümkün olmayacaktır.
Özel Sayı Çalışma Takvimi
Gönderim Başlangıcı: 15 Nisan 2024
Son Gönderim Tarihi: 15 Temmuz 2024
Özel Sayı Yayınlanma Tarihi: Eylül 2024

Dergimize göndereceğiniz çalışmalar linkte yer alan taslak dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Çalışmanızı aktaracağınız taslak dergi yazım kurallarına göre düzenlenmiştir. Bu yüzden biçimlendirmeyi ve ana başlıkları değiştirmeden çalışmanızı bu taslağa aktarmanız gerekmektedir.
İngilizce Makale Şablonu için tıklayınız...

Saygılarımızla,