Son
yıllarda gayrimenkul markalaşmasında öncü ve çekici gayrimenkul yatırımlarının
yenilikçiliği ve yaratıcılığında bir artış yaşanmaktadır. Gayrimenkul
markasının, marka sadakatine sahip olması önemli bir avantajdır. Bunu
aktarmanın en iyi yollarından birisi de günümüz koşullarında sosyal medya
araçlarını zamanında ve etkin kullanarak bir marka imajını oluşturmak ve
yönetmektir. Bu çalışmada Türkiye’de ilk sıralarda yer alan ve çeşitli
özelliklere göre sınıflandırılan büyük konut markalarının pazarlama iletişimi
araçlarından sosyal medyayı kullanımı, sosyal medya araçlarındaki yerleri
içerik analizi yöntemiyle incelenmektedir. Araştırma sonucunda, ilk sıralarda
yer alan konut markalarının benzer kriterleri (örneğin en çok satışlar için
yeni projeleri anlatma, reklam ve promosyonları tanıtma gibi) kullandığı,
farklılaşma konusunda etkin pazarlama temelli sosyal medya uzmanlığına ihtiyaç
duydukları görülmüştür. Ayrıca, bulgular ışığında konut markalarına çeşitli
önerilerde bulunulmaktadır.
konut markaları sosyal medya pazarlama iletişimi içerik analizi
In recent years, there is an increase in the creativeness and
innovativeness levels of the pioneer and attractive real estate investments. It
is an advantage forhousing brands to attain brand loyalty. One of the best ways
to conveythe loyalty is to establish and manage a brand image through social
media by using the tools on time and effectively. In this study, social media
usage (as amarketing communications – MARCOM tool) of big-scale housing brands
which are top ranked in Turkey and classified by a number of criteria and their
positions in social media have been examined through content analysis. The
study shows that the top companies follow similar ways (for example, mostly
seen as introducing new projects for sales, introducing ads and promotions,
etc.) and they need expertise for a differentiated and effective social media
management. Within this scope, the study makes some suggestions to housing
brands in the light of these findings.
housing brands; social media; marketing communications; content analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 17 Sayı: 33 |