Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 2, 363 - 382, 15.08.2019
https://doi.org/10.19126/suje.544761

Öz

Kaynakça

  • 1. Alagöz, S. B., & Geçkil, T. (2017). Yabancı Uyruklu Üniversite Öğrencilerinin Sorunlarının İncelenmesi: Konya İli Örneği, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 20 (4), 279-285. Received from http://dergipark.gov.tr/ataunihem/issue/33612/372991.
  • 2. Cura, Ü., & Işık, A. N. (2016). Impact of Acculturative Stress and Social Support on Academic Adjustment of International Students. Education and Science, 41 (184), 333-347. doi: 10.15390/EB.2016.6158.
  • 3. Ercan, M. S. (2012). Uluslararası Öğrencilerin Uyum Sorunlarının İncelenmesi ve Bu Sorunların Çözümüne Yönelik Beklentilerin Araştırılması. T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı Uzmanlık Tezi. Ankara.
  • 4. Furnham, A., & Trezise, L. (1983). The Mental Health of Foreign Students. Social Science and Medicine. 17 (6), 365-370. doi: 10.1016/0277-9536(83)90239-3
  • 5. Gökyer, N. (2017). Yabancı Uyruklu Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Uyumları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7 (1), 98-108. doi: 10.5961/jhes.2017.188
  • 6. Güçlü, N. (1996). Yabancı uyruklu öğrencilerin Uyum Problemleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 101-110. Received from http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/makale_goster.php?id=1272
  • 7. İnce, M., & Koçak, M. C. (2018). Social and Cultural Problems of Foreign Students Who Study At Universities In Turkey. Turkish Studies, 13 (10), 371-385. doi: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13598.
  • 8. Kartal, Y. A., & Işık, C. & Yazıcı, S. (2018). Bir Kamu Üniversitesinde Öğrenim Gören Uluslararası Öğrencilerin Sosyal ve Akademik Uyumlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 49 (1), 1-5. doi: http://dx.doi.org/10.16948/zktipb.331345
  • 9. Kıroğlu, K., Kesten, A., & Elma, C. (2010). “Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 26-39. Received from doi: 10.17860/efd.12181 http://dergipark.gov.tr/mersinefd/issue/17376/181441.
  • 10. Kumcağız, H. Dadashzadeh, R., & Alakuş, K. (2016). Ondokuz Mayıs Üniversitesi’ndeki Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sınıf Düzeylerine Göre Yaşadıkları Sorunlar. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35 (2), 37-50. doi: 10.7822/omuefd.35.2.3
  • 11. Kuş, E. (2009). Nicel Nitel Araştırma Teknikleri. (3. bs.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 12. Nada, C. I., & Araújo, H. C. (2018). Migration and Education: A Narrative Approach to the Experience of Foreign Students in Portugal. London Review of Education, 16 (2), 308–324. doi: https://doi.org/10.18546/LRE.16.2.10
  • 13. Neuman, W. L. (2017). Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nicel ve Nitel Yaklaşımlar I (S. Özge, çev.). (9. bs.). Ankara: Yayınodası.
  • 14. Otlu, F. N. (2010). College Adjustment of Internatıonal Students: The Role of Gender, Acculturatıve Stress, Coping Skills, Cultural Distance, and Perceived Social Support. Degree of Master of Science. Mıddle East Technıcal Unıversıty. Ankara.
  • 15. Paksoy, H. M., Paksoy, S., & Özçalıcı, M. (2012). Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Sorunları: Gap Bölgesi Üniversiteleri Örneği. KSU İdari ve İktisadi Bilimler Fakültesi, 2 (2), 85-94. Received from http://iibfdergisi.ksu.edu.tr/issue/10265/125903.
  • 16. Sadık, E. (2017). Küreselleşme Sürecinde Uluslararası Öğrenci Hareketliliğinin Sorunları: Türkiye’deki Kosovalı Öğrenciler Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi. İstanbul.
  • 17. Sadlak, J. (2009). Küreselleşme ve Yüksek Öğrenimin Karşı Karşıya Olduğu Güçlükler. In Anthony Giddens (Ed.). Sosyoloji (Başlangıç Okumaları) (pp. 444-452). (1. bs.). İstanbul: Say Yayınları.
  • 18. Sumra, K. B. (2012). Study on Adjustment Problems of International Students Studying in Universities of The People’s Republic of China: A Comparison of Student and Faculty/Staff Perceptions. International Journal of Education, 4 (2), 107-126. doi: http://dx.doi.org/10.5296/ije.v4i2.1181
  • 19. Sungur, M. Ali. et al. (2016). Düzce Üniversitesinde Yükseköğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Yaşam Doyumları ve Sosyal Uyumlarını Etkileyen Faktörler. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6 (2), 101-109. Received from http://dergipark.gov.tr/duzcesbed/issue/24384/258501.
  • 20. Şahin, M., & Demirtaş, H. (2014). Üniversitelerde Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeyleri, Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Millî Eğitim Dergisi, 44 (204), 88-113. Received from http://dergipark.gov.tr/milliegitim/issue/36160/406467.
  • 21. Usta, S., Sayın, Y., & Güzelipek, Y. A. (2017). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kente ve Üniversiteye Uyumu: Karaman İli Örneği, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7 (3), 565-577. doi: 10.5961/jhes.2017.233
  • 22. Yardımcıoğlu, F., Beşel F., & Savaşan F. (2017). Uluslararası Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Problemleri ve Çözüm Önerileri (Sakarya Üniversitesi Örneği). Akademik İncelemeler Dergisi, 12 (1), 203-254. doi: 10.17550/akademikincelemeler.308940
  • 23. Yıldıran, C., Özkan, D., & Büyükyılmaz, O. (2016). Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin Durum Analizi: Karabük Üniversitesi. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 1 (1), 20-34. doi: http://dx.doi.org/10.21733/IBAD.35
  • 24. YÖK. (2018). Received from https://istatistik.yok.gov.tr/
  • 25. YTB. (2018). Received from https://www.ytb.gov.tr/uluslararasi-ogrenciler/uluslararasi-ogrenci-hareketliligi.
  • 26. Zavalsız, Y. S., & Gündağ E. (2017). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyo-Kültürel Entegrasyonu (Karabük Üniversitesi Örneği). İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6 (5), 3168-3192. doi: 10.15869/itobiad.352212.

Being Student in a Foreign Country: Adaptation Problems and Solution Strategies

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 2, 363 - 382, 15.08.2019
https://doi.org/10.19126/suje.544761

Öz

There are many factors affecting psychology, motivation and success
status of students. Especially with fast communication in the global world,
these factors spread more quickly and takes broad masses under influence.
Individuals studying in a geography different than their country have to adapt
to a new geography, climate and culture besides ordinary charges that every
student confronts in education process. In the context of this study examining
education process of foreign students, the adaptation problems of foreign
students studying in 2018 at Iğdır University and their coping strategies are
emphasized. The study included 122 foreign students enrolled at Iğdır
University. Two data collection methods are used in the work. One is a field
survey technique based on quantitative data, other is a questionnaire using
Michigan Foreign Student Problem Inventory. According to findings, essential
problems encountered by foreign students are related to housing, socio-cultural
activity facilities, relations with institutions, health insurance and leisure
activities. In this study, it has been investigated whether there are
significant differences between adaptation problems that students face and
demographic variables such as age, gender, nationality, education level,
education field, income sources, type of accommodation, the duration of living
in Iğdır, and it has been tried to determine the coping strategies developed by
these students against problems they face.

Kaynakça

  • 1. Alagöz, S. B., & Geçkil, T. (2017). Yabancı Uyruklu Üniversite Öğrencilerinin Sorunlarının İncelenmesi: Konya İli Örneği, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 20 (4), 279-285. Received from http://dergipark.gov.tr/ataunihem/issue/33612/372991.
  • 2. Cura, Ü., & Işık, A. N. (2016). Impact of Acculturative Stress and Social Support on Academic Adjustment of International Students. Education and Science, 41 (184), 333-347. doi: 10.15390/EB.2016.6158.
  • 3. Ercan, M. S. (2012). Uluslararası Öğrencilerin Uyum Sorunlarının İncelenmesi ve Bu Sorunların Çözümüne Yönelik Beklentilerin Araştırılması. T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı Uzmanlık Tezi. Ankara.
  • 4. Furnham, A., & Trezise, L. (1983). The Mental Health of Foreign Students. Social Science and Medicine. 17 (6), 365-370. doi: 10.1016/0277-9536(83)90239-3
  • 5. Gökyer, N. (2017). Yabancı Uyruklu Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Uyumları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7 (1), 98-108. doi: 10.5961/jhes.2017.188
  • 6. Güçlü, N. (1996). Yabancı uyruklu öğrencilerin Uyum Problemleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 101-110. Received from http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/makale_goster.php?id=1272
  • 7. İnce, M., & Koçak, M. C. (2018). Social and Cultural Problems of Foreign Students Who Study At Universities In Turkey. Turkish Studies, 13 (10), 371-385. doi: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13598.
  • 8. Kartal, Y. A., & Işık, C. & Yazıcı, S. (2018). Bir Kamu Üniversitesinde Öğrenim Gören Uluslararası Öğrencilerin Sosyal ve Akademik Uyumlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 49 (1), 1-5. doi: http://dx.doi.org/10.16948/zktipb.331345
  • 9. Kıroğlu, K., Kesten, A., & Elma, C. (2010). “Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 26-39. Received from doi: 10.17860/efd.12181 http://dergipark.gov.tr/mersinefd/issue/17376/181441.
  • 10. Kumcağız, H. Dadashzadeh, R., & Alakuş, K. (2016). Ondokuz Mayıs Üniversitesi’ndeki Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sınıf Düzeylerine Göre Yaşadıkları Sorunlar. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35 (2), 37-50. doi: 10.7822/omuefd.35.2.3
  • 11. Kuş, E. (2009). Nicel Nitel Araştırma Teknikleri. (3. bs.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 12. Nada, C. I., & Araújo, H. C. (2018). Migration and Education: A Narrative Approach to the Experience of Foreign Students in Portugal. London Review of Education, 16 (2), 308–324. doi: https://doi.org/10.18546/LRE.16.2.10
  • 13. Neuman, W. L. (2017). Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nicel ve Nitel Yaklaşımlar I (S. Özge, çev.). (9. bs.). Ankara: Yayınodası.
  • 14. Otlu, F. N. (2010). College Adjustment of Internatıonal Students: The Role of Gender, Acculturatıve Stress, Coping Skills, Cultural Distance, and Perceived Social Support. Degree of Master of Science. Mıddle East Technıcal Unıversıty. Ankara.
  • 15. Paksoy, H. M., Paksoy, S., & Özçalıcı, M. (2012). Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Sorunları: Gap Bölgesi Üniversiteleri Örneği. KSU İdari ve İktisadi Bilimler Fakültesi, 2 (2), 85-94. Received from http://iibfdergisi.ksu.edu.tr/issue/10265/125903.
  • 16. Sadık, E. (2017). Küreselleşme Sürecinde Uluslararası Öğrenci Hareketliliğinin Sorunları: Türkiye’deki Kosovalı Öğrenciler Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi. İstanbul.
  • 17. Sadlak, J. (2009). Küreselleşme ve Yüksek Öğrenimin Karşı Karşıya Olduğu Güçlükler. In Anthony Giddens (Ed.). Sosyoloji (Başlangıç Okumaları) (pp. 444-452). (1. bs.). İstanbul: Say Yayınları.
  • 18. Sumra, K. B. (2012). Study on Adjustment Problems of International Students Studying in Universities of The People’s Republic of China: A Comparison of Student and Faculty/Staff Perceptions. International Journal of Education, 4 (2), 107-126. doi: http://dx.doi.org/10.5296/ije.v4i2.1181
  • 19. Sungur, M. Ali. et al. (2016). Düzce Üniversitesinde Yükseköğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Yaşam Doyumları ve Sosyal Uyumlarını Etkileyen Faktörler. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6 (2), 101-109. Received from http://dergipark.gov.tr/duzcesbed/issue/24384/258501.
  • 20. Şahin, M., & Demirtaş, H. (2014). Üniversitelerde Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeyleri, Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Millî Eğitim Dergisi, 44 (204), 88-113. Received from http://dergipark.gov.tr/milliegitim/issue/36160/406467.
  • 21. Usta, S., Sayın, Y., & Güzelipek, Y. A. (2017). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kente ve Üniversiteye Uyumu: Karaman İli Örneği, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7 (3), 565-577. doi: 10.5961/jhes.2017.233
  • 22. Yardımcıoğlu, F., Beşel F., & Savaşan F. (2017). Uluslararası Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Problemleri ve Çözüm Önerileri (Sakarya Üniversitesi Örneği). Akademik İncelemeler Dergisi, 12 (1), 203-254. doi: 10.17550/akademikincelemeler.308940
  • 23. Yıldıran, C., Özkan, D., & Büyükyılmaz, O. (2016). Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin Durum Analizi: Karabük Üniversitesi. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 1 (1), 20-34. doi: http://dx.doi.org/10.21733/IBAD.35
  • 24. YÖK. (2018). Received from https://istatistik.yok.gov.tr/
  • 25. YTB. (2018). Received from https://www.ytb.gov.tr/uluslararasi-ogrenciler/uluslararasi-ogrenci-hareketliligi.
  • 26. Zavalsız, Y. S., & Gündağ E. (2017). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyo-Kültürel Entegrasyonu (Karabük Üniversitesi Örneği). İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6 (5), 3168-3192. doi: 10.15869/itobiad.352212.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Güneş 0000-0003-1245-9233

Özkan Aydar 0000-0002-5547-9405

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güneş, M., & Aydar, Ö. (2019). Being Student in a Foreign Country: Adaptation Problems and Solution Strategies. Sakarya University Journal of Education, 9(2), 363-382. https://doi.org/10.19126/suje.544761