Bu çalışmada, lise öğrencilerinin EBA ders web
sitesi hakkındaki görüşlerinin neler olduğu değerlendirilmeye çalışılmıştır.
Araştırmanın katılımcılarını EBA Ders web sitesini kullanmış, iki Anadolu
lisesinde 2016-2017 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan 174 öğrenciden
oluşmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma sonunda elde
edilen bulgulara göre öğrencilerin büyük çoğunluğunun internete evden
bağlandığı ve EBA web sitesine bağlanmak için kullandıkları araç olarak
bilgisayarı tercih ettiği görülmüştür. Bununla birlikte öğrenciler, EBA Ders web
sitesine rahatlıkla bağlanabildiklerini ve siteyi seyrek oranda kullandıklarını
belirtmiştir. Ayrıca öğrencilerin EBA Ders web sitesindeki içerikleri yeterli
bulmadıkları belirlenmiştir. Bununla birlikte 9.sınıf öğrencileri EBA Dersteki
testlerin öğretici olduğunu ve EBA’nın ders başarılarını artırdığını
belirtirken 12.sınıf öğrencileri bu konularda olumsuz görüş belirtmiştir.
Öğrencilerin geneli EBA Ders web sitesindeki içeriklerin üniversite sınavları
için yeterli olmadığı görüşündedir. EBA içeriklerinin lise düzeyindeki
öğrencilere basit geldiği ve lise öğrencilerinin yaş seviyelerine uygun
olmadığı düşünülmektedir. EBA Ders web sitesinin içeriklerinin öğrencilerin
sınıf düzeylerine göre yeniden düzenlenmesi ve güncellenmesi tavsiye
edilmektedir.
In this study, it was
tried to evaluate the views of high school students about the EBA Course
website. The participants of the study used EBA Course website and they
consisted of 174 students studying in the school year of 2016 and 2017 in two
Anatolian high schools. Survey model was used in the study. The data obtained
through a questionnaire developed by the researchers was analyzed through the
techniques of non-descriptive statistics and one-way analysis of variance (ANOVA)
for unrelated samples. According to the results obtained at the end of the
study, it was found that the majority of the students connected the internet
from their houses and they preferred computer as the tool to connect to the EBA
website. Additionally, they reported that they were able to connect easily the
EBA Course website and they rarely used the website. Moreover, they stated that
the students did not find the contents of the EBA Course website sufficient. In
addition, while the 9th -grade students stated that EBA Course tests
were instructive and EBA increased their course success, the 12th-graders
stated negative opinions in these matters. The students in general had the
opinion that the contents of EBA Course website were insufficient for university
exam. The course contents of EBA were considered to be simple for high school
students and unsuitable for the age levels of these students. It is suggested
for the contents of EBA Course website to be reorganized and updated in
accordance with the grade levels of students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 24, 2018 |
Submission Date | January 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 4 |