BibTex RIS Cite

Görsel Sanatlardaki Yaratıcılık, Özgünlük ile Okuldaki Akademik Başarı Arasındaki İlişki

Year 2011, Issue: 23, - , 31.03.2013

Abstract

ÖZET

Bu çalışmanın amacı, görsel sanatlar dersinde öğretmen müdahalesi olmadan sınıf ortamında bir ders saatinde karakalem ile yapılan soyut eskizlerin özgünlüğü ve yaratıcılığı ile akademik başarıları arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Araştırma kapsamın da bir devlet okulu olan Atatürk Anadolu Lisesi, 11.sınıflardan 125 öğrenci seçilmiştir. Seçilen öğrencilerin alan tercihleri gözetilmeden, Görsel sanatlar dersinde bir ders saati içinde karakalem eskizler yaptırılmış üç uzman görüşü alınarak bunlardaki yaratıcılık, özgünlük özellikleri birden beşe kadar gruplandırılmıştır. Birinci basamaktaki ve beşinci basamaktaki çalışmaların sahibi öğrencilerin akademik başarıları ile çalışmalarının ilişkisi araştırıldıktan sonra bulgular ve yorumlar ortaya konmuştur.

Anahtar Kelimeler: Yaratıcılık, akademik başarı, özgünlük, soyut

Year 2011, Issue: 23, - , 31.03.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Mustafa Atalay

Publication Date March 31, 2013
Submission Date March 31, 2013
Published in Issue Year 2011 Issue: 23

Cite

APA Atalay, M. (2013). Görsel Sanatlardaki Yaratıcılık, Özgünlük ile Okuldaki Akademik Başarı Arasındaki İlişki. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(23).