Injections are among the most frequently used medical procedures. The administration of intramuscular injections is a responsibility of the professional nurse. Giving an injection safely requires knowledge of anatomy, physiology, pharmacology, psychology, and communication skills and practical expertise. Intramuscular injections cause pain and associated anxiety for patients. Injections-related pain can lead to life-long phobia, and may discourage a patient from accessing needed care. Good injection technique, appropriate patient information and a calm and confident nurse will help to reduce anxiety. There are different techniques for reducing the pain associated with intramuscular injection. Interventions for reducing pain due to injection would be inexpensive, noninvasive, and rapidly applied. Nurses should applied pain reducing techniques for the administration of intramuscular injections. In this article has been explained the basic principle and techniques for reducing the pain due to intramuscular injection
Enjeksiyonlar en sık kullanılan tıbbi işlemlerdendir. Kas içi enjeksiyonların uygulanması profesyonel hemşirenin sorumluluğundadır. Bir enjeksiyonu güvenli şekilde uygulamak anatomi, fizyoloji, farmakoloji, psikoloji bilgisi ile iletişim becerilerini ve uygulamada uzmanlığı gerektirir. Kas içi enjeksiyonlar hastalarda korkuya ve anksiyeteye neden olur. Enjeksiyona ilişkin korku, bir hastanın gereksinilen bakımı almak için başvurmasını engelleyebilir. İyi bir enjeksiyon tekniği, hastanın uygun biçimde bilgilendirilmesi, sakin ve kendine güvenen bir hemşire hastanın anksiyetesini azaltmaya yardım edecektir. Kas içi enjeksiyona bağlı ağrıyı azaltmaya yönelik çeşitli yöntemler vardır. Enjeksiyona bağlı ağrıyı azaltma yöntemleri pahalı ve invaziv olmamalı ve hızlıca uygulanmalıdır. Hemşireler kas içi enjeksiyona bağlı ağrıyı azaltmaya yönelik yöntemleri uygulamalıdır. Bu makalede kas içi enjeksiyona bağlı ağrıyı azaltmaya yönelik temel ilkeler ve yöntemler anlatılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 28 Issue: 3 |