Bu çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik
pedagojik alan bilgisi (TPAB) özgüven düzeylerinin incelenmesidir. Bu
çalışmada ayrıca eğitim teknolojileri ile ilgili eğitim alan öğretmenlerin,
haftalık eğitim teknolojilerini ortalama kullanma süresini farklılaştırıp
farklılaştırılmadığına bakılmıştır. Tarama modeli uygulanan bu çalışma
2015/2016 eğitim öğretim yılında Kocaeli ilinde görev yapan 218 fen bilimleri
öğretmenine uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak Graham ve diğerleri
(2009) tarafından geliştirilen Timur ve Taşar (2011) tarafından Türkçeye
uyarlanan "Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüven Ölçeği",
araştırmacılar tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" ve
"Görüş Formu" kullanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen verilere
göre TPAB düzeylerinin "çokça" olduğu görülmüştür. Cinsiyet
değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmazken; görev süresi değişkeni, eğitim
teknolojileri ile ilgili eğitim alma değişkeni, mezun olunan fakülte türü,
mezun olunan bölüm türü, haftalık eğitim teknolojilerini kullanma süresi
değişkeni ve sosyal medya kullanma durumu değişkenine göre anlamlı bir fark
bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 38 Issue: 2 |