Research Article
BibTex RIS Cite

The Importance of Interscientific/Interdisciplinary Studies in Making Education and Development Quality

Year 2024, Volume: 13 Issue: 25, 92 - 107, 15.01.2024
https://doi.org/10.53683/gifad.1365186

Abstract

In this article, the important contributions of cooperation between sciences and disciplines in the field of education and development are analyzed from a philosophical perspective. Human-based thinking and the harmony of different fields with each other are expressed. For the stated purpose, philosophical foundations and outlines related to the subject are stated at the very beginning. In the introduction of the article, which consists of an introduction and two main headings, the concepts of knowledge and science are explained on a philosophical basis. In the first part of the article, the issue of whether there is a real need for interdisciplinary work is examined and the importance of this issue is emphasized with reference to ancient, medieval and Islamic thought. In the second part of the article, the unifying role of philosophy in uniting these different disciplines is emphasized. In the conclusion, the vital importance of this multidisciplinary work is emphasized and the value of such a philosophy-based partnership for the continuity of society is briefly explained with the bad examples of the past.

References

  • Arslan, Ahmet. Felsefeye Giriş. Ankara: BB101 Yayınları, 2018.
  • Beyatlı, Yahya Kemal. Kendi Gök Kubbemiz. İstanbul: Yahya Kemal Enstitüsü Yayınları, 1974.
  • Çüçen, Abdulkadir. Bilgi Felsefesi. İstanbul: Sentez Yayıncılık, 2012.
  • Çüçen, Abdulkadir. Bilim Felsefesine Giriş. Ankara: Sentez Yayıncılık, 2012.
  • Değirmenci, Koray. “Sosyal Bilimlerde Disiplinlerarasılığı ve Disipliner Ayrımları Yeniden Düşünmek”. Akdeniz İletişim Dergisi, (2012), 72-80.
  • Descartes, Rene. Felsefenin İlkeleri, çev. Mesut Akın. İstanbul: Say Yayınları, 2018.
  • Kâtip Çelebi, Mîzânü’l-Hak fî İhtiyâri’l-Ahak, haz. Orhan Şaik Gökyay. İstanbul: MEB. Yayınları, 1993.
  • Öner, Necati. Felsefe Yolunda Düşünceler. İstanbul: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, 1995.
  • Özden, H. Ömer. Felsefeye Giriş. İstanbul: Bilge Kültür Sanat Yayınları, 2022.
  • Özden, H. Ömer. Türk Düşünce Tarihi. İstanbul: Bilge Kültür Sanat Yayınları, 2020.

Eğitimin ve Kalkınmanın Kaliteli Hale Getirilmesinde Bilimlerarası/Disiplinlerarası Çalışmaların Önemi

Year 2024, Volume: 13 Issue: 25, 92 - 107, 15.01.2024
https://doi.org/10.53683/gifad.1365186

Abstract

Bu makalede bilimler ve disiplinler arası iş birliğinin eğitim ve kalkınma alanında sağlayacağı önemli katkılar felsefi bir bakış açısı üzerinden incelenmeye çalışılmıştır. İnsan temelli düşünce ve farklı alanların birbirleriyle uyumu ifade edilmiştir. İfade edilen amaca yönelik olarak en başta konu ile alakalı felsefi temellendirmeler ve ana hatlar belirtilmiştir. Bir giriş ve iki ana başlıktan oluşan makalenin giriş kısmında bilgi ve bilim kavramları felsefi bir temele oturtularak açıklanmıştır. Makalenin birinci bölümünde gerçekten disiplinler arası çalışmaya ihtiyacın bulunup bulunmadığı konusu irdelenmiş ve gerek Antik Çağ gerekse Orta Çağ ve İslam düşüncesinden hareketle bu konunun önemi vurgulanmıştır. Makalenin ikinci bölümünde ise felsefenin bu farklı disiplinleri birleştirme noktasında üstlenmiş olduğu birleştirici rol üzerinde durulmuştur. Sonuç kısmında ise bu multidisipliner çalışmanın hayati önemi üzerinde durularak felsefe temelli böyle bir ortaklığın toplumun devamlılığı açısından ne kadar değerli olduğu geçmişte yaşanılan kötü örneklerle kısaca da açıklanarak makale tamamlanmıştır.

References

  • Arslan, Ahmet. Felsefeye Giriş. Ankara: BB101 Yayınları, 2018.
  • Beyatlı, Yahya Kemal. Kendi Gök Kubbemiz. İstanbul: Yahya Kemal Enstitüsü Yayınları, 1974.
  • Çüçen, Abdulkadir. Bilgi Felsefesi. İstanbul: Sentez Yayıncılık, 2012.
  • Çüçen, Abdulkadir. Bilim Felsefesine Giriş. Ankara: Sentez Yayıncılık, 2012.
  • Değirmenci, Koray. “Sosyal Bilimlerde Disiplinlerarasılığı ve Disipliner Ayrımları Yeniden Düşünmek”. Akdeniz İletişim Dergisi, (2012), 72-80.
  • Descartes, Rene. Felsefenin İlkeleri, çev. Mesut Akın. İstanbul: Say Yayınları, 2018.
  • Kâtip Çelebi, Mîzânü’l-Hak fî İhtiyâri’l-Ahak, haz. Orhan Şaik Gökyay. İstanbul: MEB. Yayınları, 1993.
  • Öner, Necati. Felsefe Yolunda Düşünceler. İstanbul: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, 1995.
  • Özden, H. Ömer. Felsefeye Giriş. İstanbul: Bilge Kültür Sanat Yayınları, 2022.
  • Özden, H. Ömer. Türk Düşünce Tarihi. İstanbul: Bilge Kültür Sanat Yayınları, 2020.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies (Other)
Journal Section Articles
Authors

Erdoğan Serdar Çalık 0000-0002-6055-1862

Early Pub Date January 15, 2024
Publication Date January 15, 2024
Acceptance Date October 30, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 13 Issue: 25

Cite

ISNAD Çalık, Erdoğan Serdar. “Eğitimin Ve Kalkınmanın Kaliteli Hale Getirilmesinde Bilimlerarası/Disiplinlerarası Çalışmaların Önemi”. Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 13/25 (January 2024), 92-107. https://doi.org/10.53683/gifad.1365186.