Bu çalışma, hizmet
kalitesi kavramı hakkında yayınlanmış olan temel makalelerle ilgili bir
literatür taramasıdır. Makalelerin seçilmesinde Sosyal Bilimler Atıf İndeksi (SSCI)
kapsamındaki dergiler kullanılmıştır. Çalışma, geleneksel hizmet kalitesi
kavramının tarihi gelişim sürecinin, bu konu hakkında geliştirilmiş temel
modellerin ve çalışmaların yanı sıra son yıllarda artarak araştırılan
elektronik hizmet kalitesi kavramını da içermektedir. Bu çalışmanın, hizmet
kalitesinin kavramsal ve metodolojik gelişimine katkıda bulunması ve gelecekte
bu konu hakkında yapılacak olan çalışmalara ışık tutması amaçlanmaktadır.
This study is a general compilation of the foregrounded
studies on service quality concept that have been published so far. Journals
within the context of Social Sciences Citation Index (SSCI) were used as the
basis in the determination of the studies. The study embodies the historical
progress of traditional service quality concept, the basic models developed on
the subject and researches made on it including electronic service quality
concept, an emerging research area of the recent years. This study aims at providing
valuable inroads into the conceptual and methodological phases of service
quality and is expected to enlighten the future research paths.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2009 |
Submission Date | May 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 27 Issue: 2 |
Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.
Privacy Statement
Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.