Welcome to Hacettepe University Journal of Economics and Administrative Sciences
Hacettepe University Journal of Economics and Administrative Sciences is a Hacettepe University journal publishing articles in the fields related to economics and administrative sciences since 1983.
Established as a peer-reviewed international academic journal, Hacettepe University Journal of Economics and Administrative Sciences published in print biannually until 2002, both in print and online biannually between 2002 and 2015, and both in print and online quarterly since 2015. As part of endorsing the open access policy and free dissemination of academic information globally, becoming more environmentally friendly, in print publication has been abandoned and the quarterly Hacettepe University Journal of Economics and Administrative Sciences has been made accessible electronically only since 2018.
To the leading edge ... Toward being the best ...
Indexing:
EconLit
TR Index ULAKBİM Social Sciences and Humanities
Academia Social Science Index (ASOS)
Research Article
Yöneticilerin Rasyonel ve Sezgisel Kararlarının Öz Güven ve Öz Yeterlilik Öncülleri ile Rol Belirsizliği ve Rol Çatışmasına İlişkin Girişimci Firmalardaki SonuçlarıResearch Article
Yüksek Teknoloji İhracatında Karşılaştırmalı Rekabet Gücü Analizi: Öncü ilk 40 Ülke ÖrneğiResearch Article
Hammaddeye Karşı Sorumluluk: Gemi Geri Dönüşümü ve Demir Çelik Endüstrisinde Verimlilik DeğerlendirmesiResearch Article
Algılanan Aşırı Nitelikliliğin İş Performansı Üzerindeki Etkisi: Dışsal Prestij Algısının Düzenleyici RolüResearch Article
TÜRKİYE’NİN BÖLGESEL İHRACATININ EĞİLİM ve PANEL YERÇEKİMİ ANALİZİResearch Article
Türkiye’de Bireysel Emeklilik Sisteminin 20. Yılı: OECD Ülkeleriyle Karşılaştırmalı Bir AnalizResearch Article
Liquidity and market efficiency in Borsa IstanbulResearch Article
Döviz Kurunun Hisse Senedi Fiyatları Üzerindeki Etkileri: BRICS Ülkeleri ve Türkiye ÖrneğiResearch Article
The Relationship Between Current Account Deficit and CBRT Policy Rates After the 2008 Global Crisis: ARDL Bounds Test ApproachResearch Article
Reklamdaki İletişim Unsurlarının Tüketicilerin Ürün İlgilenimine Göre Tutum ve Davranışları Üzerindeki EtkileriManuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.
Privacy Statement
Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.