Temel dil becerilerinin geliştirilmesi için ders kitaplarında dört temel dil becerisi ve dil bilgisine yönelik metin ve etkinlikler yer almaktadır. Söz konusu metin ve etkinlikler Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımları öğrencilere beceri olarak yansıtabilmek için hazırlanmaktadır. İlgili beceriler içerisinde dinlemenin yeri oldukça önemlidir. Diğer dil becerilerinin gelişimine doğrudan katkı sağlamaktadır. Bu sebeple ilgili çalışmada 2021-2022 eğitim öğretim yılında beşinci ve sekizinci sınıf düzeyinde Türkçe dersinde okutulan ders kitaplarının programda yer alan kazanımları yansıtma durumu ele alınmıştır. Doküman analizi kullanılan ilgili çalışmada Anıttepe Yayıncılık ve Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ders kitapları inceleme nesnesi olarak ele alınmıştır. Bununla birlikte 2021-2022 eğitim öğretim yılında Türkçe dersine giren öğretmenlerin konu ile ilgili görüşleri alınmıştır. İncelemeler sonucunda ders kitaplarında yer alan metin ve etkinliklerin programda yer alan kazanımları yansıtma noktasında yetersiz olduğu ve dinleme/izleme araçlarının niteliğinin iyileştirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın son kısmında konu ile ilgili olarak öneriler sunulmuştur.
In order to develop basic language skills, there are texts and activities for four basic
language skills and grammar in the textbooks. The texts and activities in question
are prepared in order to reflect the achievements in the Turkish Language
Curriculum to the students as skills. Listening is very important among related
skills. It directly contributes to the development of other language skills. For this
reason, in the related study, the reflection of the achievements in the program of the
textbooks taught in the fifth and eighth grade level Turkish lessons in the 2021-2022
academic year is discussed. In the related study using document analysis, the
textbooks prepared by Anıttepe Publishing and the Ministry of National Education
were considered as the object of examination. In addition, the opinions of the
teachers who took Turkish lessons in the 2021-2022 academic year were taken. As a
result of the examinations, it has been concluded that the texts and activities in the
textbooks are insufficient in reflecting the achievements in the program and the
quality of the listening/watching tools should be improved. In the last part of the
study, suggestions are presented regarding the subject.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 30, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Acceptance Date | August 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 13 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD is under review EBSCO, SCOPUS, E-SCI and TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT.