Günümüzde artan müsteri talepleri ve rekabet, isletmeler için basta tedarikçiler olmak üzere yakın çevresiyle yeni iliskileri gündeme getirmiştir. İsletmeler artık küresellesen iş dünyasında kalite, maliyet ve performans unsurlarını içeren rekabet stratejileri geliştirmek
durumundadırlar. Söz konusu unsurlar dikkate alındıgında, isletme için en önemli konulardan birisi de “satın alma yönetimi” olmaktadır. Çünkü satın alma yönetimi, hem müşteriler hem de tedarikçiler ile iliskileri yakından ilgilendirmekte ayrıca kalite, maliyet ve zaman unsurlarını yönetebilmeyi gerektirmektedir. Ayrıca satın alma yönetimi içerisinde değerlendirilen “tedarikçi yasam döngüsü” ile “tedarikçi seçim kriterleri” konusu ve bunların etkin yönetimi basarılı bir satın alma yönetimi için esastır. Hammaddelerin tedarik edilmesi, nihai ürünlere dönüştürülmesi ve dağıtımı birbirleriyle iliskili birçok faaliyeti ve bunların yönetimini kapsamaktadır. Bu çalısmanın konusu yukarıda belirtilen temel konularla ilgili teorik yapıyı sunmak ve iliskili kavramları incelemektir.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 15, 2014 |
Submission Date | May 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 1 |