The unique abstract structure of mathematics lessons in mathematics teaching causes difficulties in understanding this lesson. In this context, it is extremely important to support mathematics teaching by concretizing it with materials suitable for the subject and providing rich learning experiences. This study, which aims at the effect on student success of material-supported teaching on in teaching elementary 8th class mathematics subjects, consists of four sections. In the first section, the aim, problem and assumptions of the research are given and a literature review has been made. In the second section, information about the ethod used in the research is discussed. In the third section, the findings obtained through the tests applied in a central primary school in Van province and interpretations of the findings are given. The fourth section contains the result.
FYL-2019-8317
Matematik öğretiminde matematik derslerinin kendine has soyut yapısı bu dersin anlaşılmasında güçlüklere neden olmaktadır. Bu bağlamda matematik öğretiminin konuya uygun materyallerle somutlaştırılarak desteklenmesi, zengin öğrenme yaşantılarının sağlanması son derece önemlidir. İlköğretim 8. sınıf matematik konularının öğretiminde materyal destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisini amaçlayan bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanın amacı, problemi ve varsayımları verilmiş ve literatür taraması yapılmıştır. İkinci bölümde araştırmada kullanılan yöntem ile ilgili bilgiler ele alınmaktadır. Üçüncü bölümde Van il merkezindeki bir ilköğretim okulunda uygulanan testler ile elde edilen bulgulara ve bulguların yorumlanmasına yer verilmektedir. Dördüncü bölümde, sonuç yer almaktadır.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
FYL-2019-8317
Bu çalışma, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından “FYL-2019-8317” kodlu proje ile desteklenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mathematical Sciences |
Journal Section | Matematik / Mathematics |
Authors | |
Project Number | FYL-2019-8317 |
Publication Date | September 1, 2021 |
Submission Date | November 20, 2020 |
Acceptance Date | May 11, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 3 |