Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect on Student Success of Material Supported Teaching Method in Elementary 8th Class Mathematics Teaching

Year 2021, Volume: 11 Issue: 3, 2290 - 2300, 01.09.2021
https://doi.org/10.21597/jist.828759

Abstract

The unique abstract structure of mathematics lessons in mathematics teaching causes difficulties in understanding this lesson. In this context, it is extremely important to support mathematics teaching by concretizing it with materials suitable for the subject and providing rich learning experiences. This study, which aims at the effect on student success of material-supported teaching on in teaching elementary 8th class mathematics subjects, consists of four sections. In the first section, the aim, problem and assumptions of the research are given and a literature review has been made. In the second section, information about the ethod used in the research is discussed. In the third section, the findings obtained through the tests applied in a central primary school in Van province and interpretations of the findings are given. The fourth section contains the result.

Project Number

FYL-2019-8317

References

  • Acar, C., 2005. Aktif Öğrenmenin Matematik Başarısı Üzerine Etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Y. Y. Ü., Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Altun, Y., 2016. Ortaöğretim matematik öğretiminde geleneksel öğretim ile etkinlik temelli öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(27): 466-485.
  • Aydın, B., Doğan, M., 2012. Matematik Öğretimi: Geçmişten Günümüze Matematik Önündeki Engeller. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(2): 89-95.
  • Baki, A., 2003. Matematikçiler Bülteni, Tr.Net, Sayı: 2.
  • Bozkurt, A., Akalın, S., 2010. Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirmenin ve Kullanımının Yeri, Önemi ve Bu Konuda Öğretmenin Rolü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27: 47-56.
  • Cengizhan, S., 2008. Modüler Öğretim Tasarımının Farklı Öğrenme Stiline Sahip Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Öğrenme Kalıcılığına Etkisinin Belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 4: 98-116.
  • Güler, H. K., Çakmak, D., Kavak, N., 2013. Karikatürlerle Yapılan Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1): 149-160.
  • Gündüz, S., Odabasi, F., 2004. Bilgi Çaginda Ögretmen Adaylarinin Egitiminde Ögretim Teknolojileri ve Materyal Gelistirme Dersinin Önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, (TOJET), 3(1): 43-48.
  • Eygü, H., Karaman, S., 2013. Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1): 36-59.
  • Lerman, S., 2014. Encyclopedia of Mathematics Education. London South Bank University, London. 163.
  • MEB, 2018. İlköğretim (1-8. Sınıflar) Matematik Dersi Öğretim Programı. Ankara.
  • Moyer, PS, 2001. Are we having fun yet? How teachers use manipulatives to teach mathematics. Educational Studies in Mathematics, 47: 175-197.
  • Olkun, S, Toluk, Z, 2003. İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. ANI yayıncılık, Ankara. 320.
  • Özmantar F., Bingölbali E., 2009. Etkinlik Tasarımı ve Temel Tasarım Prensipleri, İlköğretimde Kavram Yanılgıları ve Çözüm Yolları. Pegem Akademi, Ankara.
  • Pesen, C., 2003. Matematik Öğretimi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. 378.
  • Podolak, M., Młynarska, M., Kawałek, A., Śnieżek, W., Napiórkowska, G., 2014. Modern Methods of Teaching – Learning Mathematics and Related Subjects. Erasmus+, European Union.
  • Tabuk, M., 2003. İlköğretim 7. Sınıflarda “Çember, Daire Ve Silindir” Konusunun Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Başarıya Etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tez). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Uysal Koğ, O., 2012. Görselleştirme Yaklaşımı İle Yapılan Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Bilişsel ve Duyuşsal Gelişimi Üzerindeki Etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yıldız, R., 2004. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Konya, Atlas Kitabevi. 50-70.

Materyal Destekli Öğretim Yönteminin İlköğretim 8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi

Year 2021, Volume: 11 Issue: 3, 2290 - 2300, 01.09.2021
https://doi.org/10.21597/jist.828759

Abstract

Matematik öğretiminde matematik derslerinin kendine has soyut yapısı bu dersin anlaşılmasında güçlüklere neden olmaktadır. Bu bağlamda matematik öğretiminin konuya uygun materyallerle somutlaştırılarak desteklenmesi, zengin öğrenme yaşantılarının sağlanması son derece önemlidir. İlköğretim 8. sınıf matematik konularının öğretiminde materyal destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisini amaçlayan bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanın amacı, problemi ve varsayımları verilmiş ve literatür taraması yapılmıştır. İkinci bölümde araştırmada kullanılan yöntem ile ilgili bilgiler ele alınmaktadır. Üçüncü bölümde Van il merkezindeki bir ilköğretim okulunda uygulanan testler ile elde edilen bulgulara ve bulguların yorumlanmasına yer verilmektedir. Dördüncü bölümde, sonuç yer almaktadır.

Supporting Institution

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi

Project Number

FYL-2019-8317

Thanks

Bu çalışma, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından “FYL-2019-8317” kodlu proje ile desteklenmiştir.

References

  • Acar, C., 2005. Aktif Öğrenmenin Matematik Başarısı Üzerine Etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Y. Y. Ü., Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Altun, Y., 2016. Ortaöğretim matematik öğretiminde geleneksel öğretim ile etkinlik temelli öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(27): 466-485.
  • Aydın, B., Doğan, M., 2012. Matematik Öğretimi: Geçmişten Günümüze Matematik Önündeki Engeller. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(2): 89-95.
  • Baki, A., 2003. Matematikçiler Bülteni, Tr.Net, Sayı: 2.
  • Bozkurt, A., Akalın, S., 2010. Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirmenin ve Kullanımının Yeri, Önemi ve Bu Konuda Öğretmenin Rolü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27: 47-56.
  • Cengizhan, S., 2008. Modüler Öğretim Tasarımının Farklı Öğrenme Stiline Sahip Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Öğrenme Kalıcılığına Etkisinin Belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 4: 98-116.
  • Güler, H. K., Çakmak, D., Kavak, N., 2013. Karikatürlerle Yapılan Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1): 149-160.
  • Gündüz, S., Odabasi, F., 2004. Bilgi Çaginda Ögretmen Adaylarinin Egitiminde Ögretim Teknolojileri ve Materyal Gelistirme Dersinin Önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, (TOJET), 3(1): 43-48.
  • Eygü, H., Karaman, S., 2013. Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1): 36-59.
  • Lerman, S., 2014. Encyclopedia of Mathematics Education. London South Bank University, London. 163.
  • MEB, 2018. İlköğretim (1-8. Sınıflar) Matematik Dersi Öğretim Programı. Ankara.
  • Moyer, PS, 2001. Are we having fun yet? How teachers use manipulatives to teach mathematics. Educational Studies in Mathematics, 47: 175-197.
  • Olkun, S, Toluk, Z, 2003. İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. ANI yayıncılık, Ankara. 320.
  • Özmantar F., Bingölbali E., 2009. Etkinlik Tasarımı ve Temel Tasarım Prensipleri, İlköğretimde Kavram Yanılgıları ve Çözüm Yolları. Pegem Akademi, Ankara.
  • Pesen, C., 2003. Matematik Öğretimi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. 378.
  • Podolak, M., Młynarska, M., Kawałek, A., Śnieżek, W., Napiórkowska, G., 2014. Modern Methods of Teaching – Learning Mathematics and Related Subjects. Erasmus+, European Union.
  • Tabuk, M., 2003. İlköğretim 7. Sınıflarda “Çember, Daire Ve Silindir” Konusunun Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Başarıya Etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tez). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Uysal Koğ, O., 2012. Görselleştirme Yaklaşımı İle Yapılan Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Bilişsel ve Duyuşsal Gelişimi Üzerindeki Etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yıldız, R., 2004. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Konya, Atlas Kitabevi. 50-70.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Mathematical Sciences
Journal Section Matematik / Mathematics
Authors

Yener Altun 0000-0003-1073-5513

Mahfuz Çatal This is me 0000-0001-9970-4072

Project Number FYL-2019-8317
Publication Date September 1, 2021
Submission Date November 20, 2020
Acceptance Date May 11, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 11 Issue: 3

Cite

APA Altun, Y., & Çatal, M. (2021). Materyal Destekli Öğretim Yönteminin İlköğretim 8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. Journal of the Institute of Science and Technology, 11(3), 2290-2300. https://doi.org/10.21597/jist.828759
AMA Altun Y, Çatal M. Materyal Destekli Öğretim Yönteminin İlköğretim 8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. J. Inst. Sci. and Tech. September 2021;11(3):2290-2300. doi:10.21597/jist.828759
Chicago Altun, Yener, and Mahfuz Çatal. “Materyal Destekli Öğretim Yönteminin İlköğretim 8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi”. Journal of the Institute of Science and Technology 11, no. 3 (September 2021): 2290-2300. https://doi.org/10.21597/jist.828759.
EndNote Altun Y, Çatal M (September 1, 2021) Materyal Destekli Öğretim Yönteminin İlköğretim 8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. Journal of the Institute of Science and Technology 11 3 2290–2300.
IEEE Y. Altun and M. Çatal, “Materyal Destekli Öğretim Yönteminin İlköğretim 8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi”, J. Inst. Sci. and Tech., vol. 11, no. 3, pp. 2290–2300, 2021, doi: 10.21597/jist.828759.
ISNAD Altun, Yener - Çatal, Mahfuz. “Materyal Destekli Öğretim Yönteminin İlköğretim 8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi”. Journal of the Institute of Science and Technology 11/3 (September 2021), 2290-2300. https://doi.org/10.21597/jist.828759.
JAMA Altun Y, Çatal M. Materyal Destekli Öğretim Yönteminin İlköğretim 8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. J. Inst. Sci. and Tech. 2021;11:2290–2300.
MLA Altun, Yener and Mahfuz Çatal. “Materyal Destekli Öğretim Yönteminin İlköğretim 8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi”. Journal of the Institute of Science and Technology, vol. 11, no. 3, 2021, pp. 2290-0, doi:10.21597/jist.828759.
Vancouver Altun Y, Çatal M. Materyal Destekli Öğretim Yönteminin İlköğretim 8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. J. Inst. Sci. and Tech. 2021;11(3):2290-30.