Abstract
Bu
çalışmanın amacı, Rafferty ve Griffin (2005) tarafından geliştirilen Impact of
Inclusion on Children with Disabilities isimli ölçeğin Türkçe’ye
uyarlanmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kocaeli ili Gebze ilçesinde
bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokulu ve ilkokullarda çalışan 170
öğretmen oluşturmaktadır. Bütünleştirmenin Özel Gereksinimli Çocuklar
Üzerindeki Etkisi Ölçeğinin, BF ve BR olmak üzere orijinalindeki iki faktörlü
örtük yapısının, Türkçe’ye uyarlanan ölçekte de aynı şekilde sağlandığı DFA
sonucunda doğrulanmıştır. Çalışmada ölçeğin BF (7) alt boyutu için α=.885 ve
ω=.886; BR (6) alt boyutu için α=.679 ve ω=.692 olarak bulunmuştur. Elde edilen
bu bulgular ışığında, Türkçe’ye uyarlanan bu ölçeğin geçerli ve güvenilir
olduğu söylenebilir.