Kastamonu Education Journal
Cover Image
Submit Article Send Reviewer Request Aim & Scope Author Guidelines Ethical Principles and Publication Policy Last Issue Archive Editorial Board Contact
...
Login
e-ISSN 2147-9844 | Period Bimonthly | Founded: 1995 | Publisher Kastamonu University | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr


Dear researchers,
Our journal is currently in the process of restructuring. Hence, the acceptance and publishing standards will be adopted in accordance with the application processes of the international indexes. Among the manuscripts submitted to our journal, the ones written in English will be given priority.

Kastamonu Education Journal will continue to accept manuscripts and full-text articles through the following link: http://kefdergi.kastamonu.edu.tr .

Kastamonu Education Journal an internationally double peer-reviewed journal, is published Bimonthly in January, March, May, July, September, November. Articles in Turkish or English are both accepted for publication.

Manuscript supmitted to Kastamonu Education Journal needs to be covering education sciences.


Kastamonu Education Journal

e-ISSN 2147-9844 | Period Bimonthly | Founded: 1995 | Publisher Kastamonu University | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr
Cover Image


Dear researchers,
Our journal is currently in the process of restructuring. Hence, the acceptance and publishing standards will be adopted in accordance with the application processes of the international indexes. Among the manuscripts submitted to our journal, the ones written in English will be given priority.

Kastamonu Education Journal will continue to accept manuscripts and full-text articles through the following link: http://kefdergi.kastamonu.edu.tr .

Kastamonu Education Journal an internationally double peer-reviewed journal, is published Bimonthly in January, March, May, July, September, November. Articles in Turkish or English are both accepted for publication.

Manuscript supmitted to Kastamonu Education Journal needs to be covering education sciences.


Volume 28 - Issue 4 - Jul 20, 2020
  1. Algoritmik Düşünme Yeterliliği ile Problem Çözme Becerisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Örneği
    Pages 1610 - 1619
    Ümit DEMİR , Hakan CEVAHİR
  2. Eğitim Örgütü Yöneticilerinin Yönetişime İlişkin Algıları
    Pages 1620 - 1628
    Mehmet Nezir ÇEVİK , Necati CEMALOĞLU
  3. Reasons for Theory-Practice Gap in the Field of Educational Administration
    Pages 1629 - 1645
    Nuray KISA , Yusuf BADAVAN , Gary HOUCHENS
  4. Ortaokul Öğrencilerinin Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına Yönelik Tutumları: Siirt İli Örneği
    Pages 1646 - 1656
    Mehmet RAMAZANOĞLU , Mehmet Şahin SOLAK
  5. Öğretmen Adaylarının İlk Yardım Bilgi Düzeyleri: Kastamonu Üniversitesi Örneği
    Pages 1657 - 1667
    Sema İ̇rem ORHAN , Abdullah AYDIN
  6. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Dersinde Artırılmış Gerçeklik Uygulaması: Başarı ve Motivasyona Etkisi
    Pages 1668 - 1679
    Firdevs ÖZBEK , Şerife AK
  7. Disleksili Olan ve Olmayan Öğrencilerin Sözel Dil Becerilerinin İncelenmesi
    Pages 1680 - 1688
    Şaziye SEÇKİN YILMAZ , Kıymet Rümeysa SARI
  8. Lise Öğrencilerinde Değerler, Sosyal Dışlanma ve Akran Baskısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
    Pages 1689 - 1699
    Osman HATUN , Füsun EKŞİ
  9. Wattpad Uygulaması Kullanarak Çocuk Kitabı Hazırlamayı Deneyimleyen Öğretmen Adaylarının Okuma-Yazmaya Yönelik Tutumlarının ve Bilgi-İletişim Teknolojileri Yeterlilik Algılarının Belirlenmesi
    Pages 1700 - 1712
    Ayşe Derya ESKİMEN , Funda ERDOĞDU
  10. Turizm İşletmeciliği Bölümü Öğrencilerinin Uygulamalı Mutfak Derslerine İlişkin Tutumları Ve Ders Çıktılarına Yönelik Bir Araştırma
    Pages 1713 - 1724
    Çetin AKKUŞ
  11. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri İle Mesleki Profesyonellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Pages 1725 - 1739
    Rengin ZEMBAT , Gülşen İLÇİ KÜSMÜŞ
  12. Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik İmajlarının Akademik Başarı ve Tutumlarıyla İlişkisinin Öğretmen Eğitimi Açısından Doğurguları
    Pages 1740 - 1758
    Funda UYSAL , Hünkar KORKMAZ
  13. Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zekâları ve Yılmazlıkları Arasındaki İlişki: Sistematik İnceleme
    Pages 1759 - 1769
    Mehmet TAŞKIRMAZ , Canan Gamze BAL
  14. Ortaokul Öğrencilerine Uygulanan Sportif Rekreatif Etkinliklerin Öğrencilerin Benlik Saygısına Etkisinin İncelenmesi
    Pages 1770 - 1775
    Betul BAYAZIT , Simge ATABAY , Muhammet Eyup UZUNER
  15. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Tipik Gelişen Kardeşlerinin Davranışsal, Sosyal Ve Duygusal Özellikleri
    Pages 1776 - 1788
    Hatice ŞENGÜL ERDEM , Yeşim FAZLIOĞLU
  16. İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Tanım ve Yakınsaklık Kriterlerini Kullanabilme Becerileri
    Pages 1789 - 1799
    Ahmet IŞIK , Kamer ARSLAN
  17. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Öğrenme Güçlüğü Tanılı Kaynaştırma Öğrencileri ile Yürüttükleri Öğretim Sürecinin İncelenmesi
    Pages 1800 - 1816
    Sibel ER NAS , Yasemin DİLBER
  18. Görsel Sanatlar Dersi İçin Açık Havada Eğitim Deneyimi
    Pages 1817 - 1838
    Ceylan SEBİK , Ayşe Dilek KIRATLI
  19. A Mixed Method Study on Team Teaching as a Professional Development Model for EFL Lecturers
    Pages 1839 - 1850
    Özlem CANARAN , İ̇lknur BAYRAM
  20. Türkiye'de Yürütülen Dijital Oyun Bağımlılığı Çalışmalarındaki Yöntem ve Sonuçların Sistematik İncelemesi
    Pages 1851 - 1866
    Esra ŞİMŞEK , Türkan KARAKUŞ YILMAZ
  21. Öğretmenlerin Çokkültürlülük Algıları İle Sınıf İçi İstenmeyen Öğrenci Davranışlarına Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi
    Pages 1867 - 1881
    Fatih Mutlu ÖZBİLEN , Tuncay CANBULAT , Hülya HAMURCU
  22. Öğretmenlerin Mesleki İnançları ile Öğrencilerin Problem Çözmeye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki: İsteklilik, Sebat ve Güven
    Pages 1882 - 1891
    Elif KILIÇOĞLU , Oktay ERBAY
  23. Öğrenme Analitiklerine Dayalı Oyunlaştırılmış Gösterge Paneli Kullanımının Öğrencilerin Çevrimiçi Öğrenme Ortamındaki Bağlılıklarına Etkisi
    Pages 1892 - 1901
    Gökhan AKÇAPINAR , Çiğdem UZ BİLGİN
Indexes and Platforms
Publication Policy

Creative CommonsAll articles published in Kastamonu Education Journal are licensed with "Creative Commons Attribution 4.0 International License". This license entitles all parties to copy, share and redistribute all the articles, data sets, figures and supplementary files published in this journal in data mining, search engines, web sites, blogs and other digital platforms under the condition of providing references. Open access is an apporach that eases the interdisciplinary communication and encourages cooperation among different disciplines. Kastamonu Education Journal, therefore, contributes to its own field by providing more access to its articles and a more transparent review process.