Kastamonu Education Journal
Cover Image
Submit Article Send Reviewer Request Aim & Scope Author Guidelines Ethical Principles and Publication Policy Last Issue Archive Editorial Board Contact
...
Login
e-ISSN 2147-9844 | Period Bimonthly | Founded: 1995 | Publisher Kastamonu University | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr


Dear researchers,
Our journal is currently in the process of restructuring. Hence, the acceptance and publishing standards will be adopted in accordance with the application processes of the international indexes. Among the manuscripts submitted to our journal, the ones written in English will be given priority.

Kastamonu Education Journal will continue to accept manuscripts and full-text articles through the following link: http://kefdergi.kastamonu.edu.tr .

Kastamonu Education Journal an internationally double peer-reviewed journal, is published Bimonthly in January, March, May, July, September, November. Articles in Turkish or English are both accepted for publication.

Manuscript supmitted to Kastamonu Education Journal needs to be covering education sciences.


Kastamonu Education Journal

e-ISSN 2147-9844 | Period Bimonthly | Founded: 1995 | Publisher Kastamonu University | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr
Cover Image


Dear researchers,
Our journal is currently in the process of restructuring. Hence, the acceptance and publishing standards will be adopted in accordance with the application processes of the international indexes. Among the manuscripts submitted to our journal, the ones written in English will be given priority.

Kastamonu Education Journal will continue to accept manuscripts and full-text articles through the following link: http://kefdergi.kastamonu.edu.tr .

Kastamonu Education Journal an internationally double peer-reviewed journal, is published Bimonthly in January, March, May, July, September, November. Articles in Turkish or English are both accepted for publication.

Manuscript supmitted to Kastamonu Education Journal needs to be covering education sciences.


Volume 28 - Issue 5 - Sep 30, 2020
  1. Yetişkinliğe Geçişte İlk Adım: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireyler ve Kariyer Eğitimi
    Pages 1902 - 1914
    Tahir Mete ARTAR , Yasemin ERGENEKON
  2. Uzaktan Eğitimde Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Algısı
    Pages 1915 - 1931
    Başak GÖK , Ebru KILIÇ ÇAKMAK
  3. Öz Düzenleme Becerilerinin İlkokula Hazırbulunuşluk Üzerindeki Etkisi
    Pages 1932 - 1945
    Hilmi TEKİN , Sezai KOÇYİĞİT
  4. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tarih Konularının Öğretimine Yönelik Görüşleri
    Pages 1946 - 1955
    Meral METİN GÖKSU
  5. Heinrich Ullrich Müzik Sistemi: Ulwila Renkli Nota Sistemi ve Çalgıları ile Müzik Eğitimi
    Pages 1956 - 1966
    Nezihe ŞENTÜRK , Yiğit ERKOÇ , Tuğba ÇAĞLAK EKER
  6. Olmaktan Korktuğum Yerdesin: Genç ve Orta Yetişkin Öğretmenlerde Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Mükemmeliyetçiliğin Dolaylı Utanmayı Yordama Gücü
    Pages 1967 - 1976
    Müge YUKAY YÜKSEL , Rabia TÜRKÜCÜ , İ̇brahim ALBAYRAK
  7. Analysis of the Studies on E-learning Acceptance of Learners in the Middle East and the Proposal of an Extended Technology Acceptance Model
    Pages 1977 - 1986
    Rahmi BAKİ , Burak BİRGÖREN
  8. Üniversite Öğrencilerinin Okuma Materyali Seçimi ve Bunların Ana Dil ve Yabancı Dil Kavrama Seviyeleri
    Pages 1987 - 1999
    Volkan MUTLU
  9. Öğrencilerin Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Üzerine Görüşleri: Optik Ünitesi Örneği
    Pages 2000 - 2008
    Mehmet KARAKAŞ , Mehmet Arif ÖZERBAŞ
  10. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
    Pages 2009 - 2018
    Bilge ÖZTÜRK , Ferhat ÖZTÜRK
  11. Bilimsel Okuryazarlık Becerileri Testinin Türkçe’ye Uyarlanması
    Pages 2019 - 2043
    Demet ŞAHİN KALYON
  12. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin “Canlı”ve”Cansız” Kavramlarını Algılamasında Sahip Oldukları Metaforlar
    Pages 2044 - 2057
    Battal Barış DİNÇER , Mustafa ERDEMİR
  13. Argümantasyon Odaklı Öğrenme Yaklaşımıyla İlgili Bilimsel Çalışmaların İncelenmesi
    Pages 2058 - 2070
    Fatih Serdar YILDIRIM
  14. Öğretmenlerin Öğrenme Çevikliği: Ölçek Geliştirme Çalışması
    Pages 2071 - 2083
    Ayten CANASLAN , Nezahat GÜÇLÜ
  15. Görsel Sanatlar Eğitiminde Edebiyat Ürünlerinin Öğrenci Çalışmalarına Etkisi
    Pages 2084 - 2099
    Muhammet İNCEAĞAÇ , Meliha YILMAZ
  16. Kariyer Uyumu ve İyimserliğini Arttırmada Kariyer Yelkenlisi Modeline Dayalı Psiko-Eğitim Programının Etkililiği
    Pages 2100 - 2111
    Selen ZORBAZ , Tansu MUTLU , Fidan KORKUT OWEN , Fatma ARICI-ŞAHİN
  17. Okuma Kültürü Oluşturmada Çocukların Edebiyat Çevresini Genişletmeye Yönelik Uygulamalar
    Pages 2112 - 2124
    Burcu ÖZTÜRK
  18. Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarının Anlatıma Dayalı Etkinlikler Yönünden Karşılaştırılması
    Pages 2125 - 2135
    Şahin ŞİMŞEK , İbrahim Fatih DEMİREL
  19. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Beyin Temelli Öğrenmeye Yönelik Görüşleri
    Pages 2136 - 2147
    Dr. Öğr. Üyesi Betül ÖZAYDIN ÖZKARA
  20. Keloğlan Masallarında Tutum ve Davranışlar: Anne-Çocuk İlişkisi
    Pages 2148 - 2155
    Mustafa ULUTAŞ , Zekerya BATUR
  21. Türkiye’de Erken Cumhuriyet Dönemi Mesleki Ve Teknik Eğitimin Durumu Hakkında Bir Muhtıra (Kemal Zaim)
    Pages 2156 - 2164
    Ümit POLAT , Savaş KARAGÖZ
  22. Durumluk Sınav Kaygısını Yordamada Ruminatif Tepkiler ve Cinsiyetin Rolü
    Pages 2165 - 2172
    Oya ONAT KOCABIYIK , Seda DONAT BACIOĞLU
  23. Piyano ile Makamsal Dikte Yazma Üzerine Bir Model Önerisi
    Pages 2173 - 2187
    Ali BİLİCİ , Sadık ÖZÇELİK
  24. YDS ve YÖKDİL Sınavlarının Yabancı Dil Eğitimi Üzerine Etkileri
    Pages 2188 - 2202
    Murat POLAT
Indexes and Platforms
Publication Policy

Creative CommonsAll articles published in Kastamonu Education Journal are licensed with "Creative Commons Attribution 4.0 International License". This license entitles all parties to copy, share and redistribute all the articles, data sets, figures and supplementary files published in this journal in data mining, search engines, web sites, blogs and other digital platforms under the condition of providing references. Open access is an apporach that eases the interdisciplinary communication and encourages cooperation among different disciplines. Kastamonu Education Journal, therefore, contributes to its own field by providing more access to its articles and a more transparent review process.