Kastamonu Education Journal
Cover Image
Submit Article Send Reviewer Request Aim & Scope Author Guidelines Last Issue Archive Editorial Board Contact
...
Login
e-ISSN 2147-9844 | Period Bimonthly | Founded: 1995 | Publisher Kastamonu University | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr


Dear researchers,
Our journal is currently in the process of restructuring. Hence, the acceptance and publishing standards will be adopted in accordance with the application processes of the international indexes. Among the manuscripts submitted to our journal, the ones written in English will be given priority.

Kastamonu Education Journal will continue to accept manuscripts and full-text articles through the following link: http://kefdergi.kastamonu.edu.tr .

Kastamonu Education Journal an internationally double peer-reviewed journal, is published Bimonthly in January, March, May, July, September, November. Articles in Turkish or English are both accepted for publication.

Manuscript supmitted to Kastamonu Education Journal needs to be covering education sciences.


Kastamonu Education Journal

e-ISSN 2147-9844 | Period Bimonthly | Founded: 1995 | Publisher Kastamonu University | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr
Cover Image


Dear researchers,
Our journal is currently in the process of restructuring. Hence, the acceptance and publishing standards will be adopted in accordance with the application processes of the international indexes. Among the manuscripts submitted to our journal, the ones written in English will be given priority.

Kastamonu Education Journal will continue to accept manuscripts and full-text articles through the following link: http://kefdergi.kastamonu.edu.tr .

Kastamonu Education Journal an internationally double peer-reviewed journal, is published Bimonthly in January, March, May, July, September, November. Articles in Turkish or English are both accepted for publication.

Manuscript supmitted to Kastamonu Education Journal needs to be covering education sciences.


Volume 28 - Issue 1 - Jan 31, 2020
  1. İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması
    Pages 1 - 16
    Derya YILMAZ GÜNDÜZ
  2. Akademisyenlerin Gözünden Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’ne Bakış
    Pages 17 - 35
    Ayşegül BAKAR-ÇÖREZ , Aynur KOLBURAN GEÇER
  3. Madde Döngüleri ve Çevre Sorunları Konusunda Başarı Testi Geliştirme: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 36 - 51
    Oğuzhan NACAROĞLU , Oktay BEKTAŞ , Oktay KIZKAPAN
  4. Basit Araçlarla Yaparak Öğrenme Yöntemi ile Yapılan Deney Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Adayı ve Öğrenci Görüşleri
    Pages 52 - 71
    Burcu ANILAN , Asiye BERBER , Nurşide SUDER
  5. Zihinsel İmaj Oluşturmaya Dayalı Öğretimin Okuduğunu Anlama Becerisine Etkisi
    Pages 72 - 81
    Yusuf ERGEN , Celal BOYRAZ , Onur BATMAZ , Ceren ÇEVİK KANSU
  6. Başarı Testi Geliştirme Süreci: İlkokul Dördüncü Sınıf Maddeyi Tanıyalım Ünitesi Örneği
    Pages 82 - 94
    Gökşen ÜÇÜNCÜ , Gönül SAKİZ
  7. Bilgi Yönetimi Eğilimi Ölçeğinin Türkiye Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 95 - 106
    Mehmet DURNALİ , İbrahim LİMON
  8. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli Hakkındaki Görüşleri
    Pages 107 - 124
    Seda ÇAVUŞ-GÜNGÖREN , Ergin HAMZAOĞLU
  9. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterliklerine İlişkin Algılarının İncelenmesi
    Pages 125 - 136
    Serpil RECEPOĞLU , Bilgin Ünal İBRET
  10. Öğretmenlerin Mesleklerinin İlk Yıllarında Sınıf Yönetiminde Yaşadıkları Sorunlara İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
    Pages 137 - 153
    Serdar BOZAN , Abdurrahman EKİNCİ
  11. Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersinde Kullanılan Öğretim Teknikleri Tercihlerinin Ölçeklendirilmesi
    Pages 154 - 170
    Kadriye Belgin DEMİRUS , Selahattin GELBAL
  12. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sorgulama Becerileri ve Bilimsel Süreç Becerilerinin EEG Ölçümleri ile İlişkilendirilmesi
    Pages 171 - 185
    Burçin ACAR ŞEŞEN , Ayfer MUTLU , Seda USTA GEZER , Elif İNCE
  13. Uzaktan Eğitim Alan Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Bulunuşluk ile İşlemsel Uzaklıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Pages 186 - 201
    İsmail KARAKUŞ , Tuğba YANPAR YELKEN
  14. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Tükenmişlik ve Yabancılaşma Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Pages 202 - 219
    Alev ÖNDER , Özge CENGİZ , Asude BALABAN DAĞAL
  15. Bilgisayar Sunumlarına Yönelik Görüşler Ölçeği (BSYGÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 220 - 233
    Selami YEŞİLYURT , Cüneyt ÇAPRAZ
  16. Lise Öğrencilerinin Matematik Başarısı, Kaygısı ve Öğretim Teknolojilerine Yönelik Tutumları Üzerine: GeoGebra Dinamik Yazılımı
    Pages 234 - 252
    Gamze TUZER ÜNSAL , Cenk AKAY
  17. Tarihsel Seyir İçinde Eğitim Yönetiminin Bilimleşme Süreci
    Pages 253 - 266
    Gökhan SAVAŞ
  18. Etkinliklere Dayalı Ontolojik Metin Analizi Yönteminin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Şiir Çözümleme Başarılarına Etkisi
    Pages 267 - 285
    İzzet ŞEREF
  19. Oturarak Voleybol Oyuncularının Öz Güven Düzeylerinin Tespiti
    Pages 286 - 294
    Atike YILMAZ , Hüseyin KIRIMOĞLU
  20. Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri
    Pages 295 - 308
    Hande Nur AŞIK GÖKÇE , Gökhan ÖZDEMİR
  21. Polislerin Hayat Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi
    Pages 309 - 327
    Bülent DEMİREL , Bülent DÖŞ
  22. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kariyer Stresleri, Kariyer Uyum Yetenekleri ve Mentörlük Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Pages 328 - 337
    Hazel DURU , Filiz GÜLTEKİN
  23. Farklı Branşlardan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Sırasında Kaynaştırma Uygulamalarına İlişkin Gözlemleri
    Pages 338 - 351
    Şerife Şenay İLİK , Serdal DENİZ
  24. Fen Eğitiminde Kullanılan Dijital Hikâyelerin Öğretmen Adaylarının Akademik Başarısı, Sayısal Yetkinlik Durumları ve Sorgulama Becerileri Üzerindeki Etkisi
    Pages 352 - 370
    Agah Tuğrul KORUCU
  25. Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi
    Pages 371 - 388
    Hayal YAVUZ MUMCU
  26. Dikkat Becerisi Geliştirmeye Dayalı Programın Dikkat Eksikliği Olan İlkokul Öğrencileri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
    Pages 389 - 405
    Emine KULA , Abdullah SÜRÜCÜ
  27. Farklı Kültürlerin Bulunduğu Bir Okul Ortamında Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Karşılaştıkları Sorunların Çokkültürlülük Bağlamında İncelenmesi
    Pages 406 - 420
    Aygil TAKIR , Ayşen ÖZEREM
  28. Felsefe Etkinliklerinin Okul Öncesi Dönem Çocukların Felsefi Tutum ve Davranışlarına Etkisinin İncelenmesi
    Pages 421 - 430
    Rabia DİRİCAN , Ümit DENİZ
  29. Türkiye’de İngilizce Öğretim Programının Değerlendirilmesi: Beceri ve Ödev Önerileri üzerine Bir Çalışma
    Pages 431 - 441
    Reyhan AĞCAM , Muzaffer Pınar BABANOĞLU
  30. “Özel Öğretim Yöntemleri” Dersine Pedagojik Formasyon Eğitimi Coğrafya Bölümü Öğrencileri Açısından Bakış
    Pages 442 - 455
    Ayşegül ŞEYİHOĞLU , Neşe DUMAN
  31. Suriyeli Ortaokul Öğrencilerinin Türk Eğitim Sistemindeki Yaşantılarına İlişkin Bir Değerlendirme
    Pages 456 - 467
    Selvi DEMİR , Yılmaz DEMİR
  32. Görsel Sanatlar Ders Materyali Geliştirme Sürecinde ARCS Motivasyon Modelinin Kullanımı
    Pages 468 - 481
    Kerim LAÇİNBAY , Meliha YILMAZ
  33. 80’lerden Günümüze Yükseköğretimde Kalite Çalışmaları: Küresel Ölçekte Bilimetrik Bakış
    Pages 482 - 493
    Güzin ÖZDAĞOĞLU , Muhammet DAMAR , Aşkın ÖZDAĞOĞLU , Hale TURHAN DAMAR , Özlem BİLİK
  34. Cebirsel İfadeler Konusunun Öğretiminde 5E Öğrenme Modelinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısı Üzerine Etkisi
    Pages 494 - 511
    Hakkı Alper PİRCİ , Gülten TORUN
  35. Okul Öncesinde Fen Eğitimine Yönelik Öz Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi
    Pages 512 - 520
    Aycan BULDUR , Fatma ALİSİNANOĞLU
  36. Öğretmenlerin Hata Yönelimli Motivasyona İlişkin Görüşleri
    Pages 521 - 538
    Hakan SÖNMEZ , Hamit ÖZEN
  37. Üç Boyutlu Katkı Ölçeğinin Türkçe ’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 539 - 548
    Abdullah ALDEMİR , Seher BALCI ÇELİK
  38. Enformatik Dersi için Başarı Testi Geliştirme Çalışması: Güvenilirlik ve Geçerlilik İşlemleri
    Pages 549 - 557
    Murat MERİÇELLİ , Tolga GÜYER
Indexes and Platforms
Publication Policy

Creative CommonsAll articles published in Kastamonu Education Journal are licensed with "Creative Commons Attribution 4.0 International License". This license entitles all parties to copy, share and redistribute all the articles, data sets, figures and supplementary files published in this journal in data mining, search engines, web sites, blogs and other digital platforms under the condition of providing references. Open access is an apporach that eases the interdisciplinary communication and encourages cooperation among different disciplines. Kastamonu Education Journal, therefore, contributes to its own field by providing more access to its articles and a more transparent review process.