Kastamonu Education Journal
Cover Image
Submit Article Send Reviewer Request Aim & Scope Author Guidelines Last Issue Archive Editorial Board Contact
...
Login
e-ISSN 2147-9844 | Period Bimonthly | Founded: 1995 | Publisher Kastamonu University | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr


Dear researchers,
Our journal is currently in the process of restructuring. Hence, the acceptance and publishing standards will be adopted in accordance with the application processes of the international indexes. Among the manuscripts submitted to our journal, the ones written in English will be given priority.

Kastamonu Education Journal will continue to accept manuscripts and full-text articles through the following link: http://kefdergi.kastamonu.edu.tr .

Kastamonu Education Journal an internationally double peer-reviewed journal, is published Bimonthly in January, March, May, July, September, November. Articles in Turkish or English are both accepted for publication.

Manuscript supmitted to Kastamonu Education Journal needs to be covering education sciences.


Kastamonu Education Journal

e-ISSN 2147-9844 | Period Bimonthly | Founded: 1995 | Publisher Kastamonu University | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr
Cover Image


Dear researchers,
Our journal is currently in the process of restructuring. Hence, the acceptance and publishing standards will be adopted in accordance with the application processes of the international indexes. Among the manuscripts submitted to our journal, the ones written in English will be given priority.

Kastamonu Education Journal will continue to accept manuscripts and full-text articles through the following link: http://kefdergi.kastamonu.edu.tr .

Kastamonu Education Journal an internationally double peer-reviewed journal, is published Bimonthly in January, March, May, July, September, November. Articles in Turkish or English are both accepted for publication.

Manuscript supmitted to Kastamonu Education Journal needs to be covering education sciences.


Volume 28 - Issue 3 - May 20, 2020
  1. Özel Gereksinimli Çocuklar İçin Tasarlanan Elektronik Performans Destek Sisteminin Kâğıt Prototip Kullanılabilirliği
    Pages 1105 - 1123
    Tayfun AKIN , Yasemin KOÇAK USLUEL
  2. Educational Policy Actions by the Ministry of National Education in the times of COVID-19 Pandemic in Turkey
    Pages 1124 - 1129
    Mahmut ÖZER
  3. Üniversite Öğrencilerinde Kariyer Uyumluluğunun Yordanmasında Psikolojik İhtiyaçlar ve Azmin Rolü
    Pages 1130 - 1141
    Ahmet AYAZ , Hasan EŞİCİ
  4. Gazetelerin Olumlu veya Olumsuz İçeriklerini, Eleştirel Medya Okuryazarlığı Anlayışıyla Çözümleme
    Pages 1142 - 1153
    Mehmet ÜLKER
  5. İnsan Kaynakları Yönetiminin İş Güvenliği Uygulamaları Açısından Okul Güvenliği
    Pages 1154 - 1167
    Ayhan KANDEMİR , Türkan ARGON
  6. Cumhuriyet Dönemi Türkçe Dersi Öğretim Programlarında (1924-2018) Dil Becerilerinin Öğretiminde Kullanılan Tekniklerin İncelenmesi
    Pages 1168 - 1180
    Ümit YILDIZ , Burak ASMA
  7. Integrating Technology in Counselor Education Programs
    Pages 1181 - 1189
    Bilal KALKAN
  8. Erasmus+ Hareketliliklerine Katılan Öğrencilerin Yabancı Dil Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Pages 1190 - 1197
    Muhammet Esad KULOĞLU
  9. Ergenlerde Saldırganlık: Duygu Düzenleme ve Duygusal Başa Çıkmanın Rolü
    Pages 1198 - 1208
    Fulya CENKSEVEN ÖNDER , Özge CANOĞULLARI AYAZSEVEN
  10. Verimlilik ve İnsan İlişkileri Söylemleri Arakesitinde Eğitim Yönetiminin Bilgi Temeli Oluşumu: Chester Barnard ve Etkileri
    Pages 1209 - 1219
    Ünal DENİZ
  11. Üniversite Öğrencilerinde Kendini Sabotajın Yordayıcısı Olarak Cinsiyet, Yaş ve Farklı Mükemmeliyetçilik Tarzları
    Pages 1220 - 1232
    Nursel TOPKAYA , Göksel ÖZLÜ
  12. The Effect of Sport on Life Skills of Athlete-Students in Different Education Levels: Mixed Research Approach
    Pages 1233 - 1243
    Aynur YILMAZ
  13. Fizik Dersi Akademik Özgüven Ölçeği Geliştirme Çalışması
    Pages 1244 - 1252
    Zeynep ŞEN AKÇAY , Nuray SENEMOĞLU
  14. Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Argümantasyon Kalite Düzeylerine Etkisi
    Pages 1253 - 1267
    Serpil KARA , Serkan YILMAZ , Sevgi KINGIR
  15. Türkiye’de Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında Görev Yapan Öğretim Elemanlarının Alan İçi Çalışmalarına Genel Bir Bakış
    Pages 1268 - 1280
    Barış KARDEŞ , Gökalp PARASIZ
  16. Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri İle Kütüphane Alışkanlıklarının İncelenmesi
    Pages 1281 - 1295
    Nilgün YENİCE , Özden DEMİRCİOĞLU FAYDALIGÜL , Neslihan YAVAŞOĞLU
  17. Aile Özellikleri ve Mutluluk: Çanakkale’de Lise Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
    Pages 1296 - 1306
    Ümit DEMİR
  18. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tarihi Kültürel Miras Eğitimine İlişkin Görüşleri (Denizli Şehri Örneği)
    Pages 1307 - 1320
    Seher AZRAK , Elvan YALÇINKAYA
  19. Öğretmen Adaylarının Siber Aylaklık Davranışlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
    Pages 1321 - 1332
    Berrin DOĞUSOY , Meryem SEVİNÇ , Hilal ERGÜN
  20. Modellerle Zenginleştirilmiş Fen Öğretiminin Akademik Başarı, Kalıcılık ve Tutum Üzerine Etkisi
    Pages 1333 - 1344
    Faruk ŞİMŞEK , Ergin HAMZAOĞLU
  21. Ortaokul Öğrencilerinin Konuşma Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesiDil,
    Pages 1345 - 1356
    Samet AKALIN , Abdullah ADIGÜZEL
  22. Sosyal Bilgiler Öğretimi Bağlamında İlkokul Öğrencilerinin Doğaya Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla İncelenmesi
    Pages 1357 - 1365
    Hanifi ŞEKERCİ , Midrabi Cihangir DOĞAN
  23. Akademik Okuryazarlık Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 1366 - 1379
    Sezgin DEMİR , Hacer DENİZ
  24. Ortaokul Türkçe Derslerinde Kültür Aktarımına Yönelik Uygulamalar
    Pages 1380 - 1389
    Cafer ÇARKIT
  25. 3D Strateji Öğretiminin Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejileri Kazanmalarına Etkisi
    Pages 1390 - 1406
    Tahsin FIRAT , Cevriye ERGÜL
  26. Argümantasyon Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Madde ve Değişim Ünitesi Başarılarına ve Bireysel Değişimlerine Yansıması
    Pages 1407 - 1417
    Büşra Nur ÇAKAN AKKAŞ , Esra KABATAŞ MEMİŞ
  27. Revise and Update of Competencies about Using Practical Tools for Content Development Scale
    Pages 1418 - 1428
    Zeynep YURTSEVEN AVCI , Funda ERGULEC , Kübra KARAKAYA ÖZYER , Esra EREN
  28. Hadi Oynayalım: Okul Öncesi Çocukların Otorite, Kural ve Kural İhlalini Oyun Bağlamında Değerlendirmeleri
    Pages 1429 - 1437
    Melike ACAR , Ayşegül ÖZEN , Özge KILIÇ
  29. Demotivational Factors Towards Learning English for the Students of Social Sciences High SchoolMotivation,
    Pages 1438 - 1447
    Yıldız İSAOĞLU , Sevinç ERGENEKON EMİR
  30. Ortaokul Matematik Öğretmenleri Ölçme-Değerlendirmeyi Nasıl Yapıyor? Bir Durum Çalışması
    Pages 1448 - 1459
    Fatih ÖNEL , Funda DALKILINÇ , Neslihan ÖZEL , Şule DENİZ , Tuğçe BALKAYA , Gamze BİREL
  31. Çocuklarda Okul Temelli Yalnızlık ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkide Algılanan Stresin Aracı Rolü
    Pages 1460 - 1470
    Halil EKŞİ , Ayşe ÇİNİ , Erdem SEVİM
  32. Examining Efl Students’ Achievements and Perceptions in Terms of Writing Skills in Flipped Classroom Environment
    Pages 1471 - 1486
    Meriç GÜRLÜYER , Gencer ELKILIÇ
  33. Haydar Kazgan’ın Ekonomi Tarihi Çalışmaları Işığında Tarih Ders Kitaplarının İncelenmesi
    Pages 1487 - 1499
    Hayati ADALAR
  34. Öğretmen Adaylarının “Su Kirliliği” Kavramına Yönelik Metaforik Algılarının Veri Çeşitlemesi Yoluyla Belirlenmesi
    Pages 1500 - 1528
    Adem YILMAZ , Erkan YANARATEŞ
  35. YAP Programlama Öğretim Modelinin Öğrencilerin Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerine Etkisi
    Pages 1529 - 1540
    Ali Kürşat ERÜMİT , Güven ŞAHİN , Hasan KARAL
  36. Pedagojik Formasyon Programındaki Matematik Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgisine Yönelik Zihin Haritaları
    Pages 1541 - 1557
    Güler TULUK
  37. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yeni Lisans Programında Eski Türk Edebiyatı Derslerinin Yeterlilik ve Sınırlılıkları
    Pages 1558 - 1572
    İlyas YAZAR , Esra BEYHAN
  38. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel İspata Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi: Kars Örneklemi
    Pages 1573 - 1582
    Esra ALTINTAŞ , Şükrü İLGÜN
  39. Bir Simülasyon Olarak Eğitim ve Eğitim Programları
    Pages 1583 - 1599
    Volkan DURAN , Güliz KAYMAKCI , Ahmet ÜNAL
  40. Yakup Kadri’nin Anamın Kitabı Adlı Eserinde Eski Eğitim Anlayışı
    Pages 1600 - 1609
    Hamza AYDOĞDU
Indexes and Platforms
Publication Policy

Creative CommonsAll articles published in Kastamonu Education Journal are licensed with "Creative Commons Attribution 4.0 International License". This license entitles all parties to copy, share and redistribute all the articles, data sets, figures and supplementary files published in this journal in data mining, search engines, web sites, blogs and other digital platforms under the condition of providing references. Open access is an apporach that eases the interdisciplinary communication and encourages cooperation among different disciplines. Kastamonu Education Journal, therefore, contributes to its own field by providing more access to its articles and a more transparent review process.