Çalışmanın amacı: Bu çalışmanın amacı düşünen sınıf materyalleriyle desteklenmiş cebir öğretiminin ortaokul öğrencilerinin problem kurma tutumlarına etkisini incelemektir.
Materyal ve Yöntem: Çalışmada ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. 2021-2022 eğitim öğretim yılının birinci döneminde yedi hafta boyunca gerçekleştirilen çalışmanın katılımcıları İstanbul ili Pendik ilçesinde bir devlet ortaokuluna devam eden 60 ortaokul yedinci sınıf öğrencisiden oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanmasında veri toplama aracı olarak Katrancı ve Şengül (2019)’ün ortaokul öğrencilerinin matematik problemi oluşturmaya yönelik tutumlarını tespit etmek için geliştirdiği Matematik Problemi Oluşturma Tutum Ölçeği (MPOTÖ) kullanılmıştır
Bulgular: Yapılan öğretimin ardından deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulanan MPOTÖ son test puanlarının deney grubu lehine anlamlı farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Deney grubuna uygulanan düşünen sınıf materyalleri desteklenmiş cebir öğretiminin ortaokul öğrencilerinin problem kurma tutumları üzerine olumlu etkisinin gözlemlendiği sonucu ortaya çıkmıştır.
Önemli Vurgular: Düşünen sınıf materyalleri ile desteklenmiş cebir öğretiminde öğrencilerin problem kurmaya yönelik tutumlarını ölçen çalışma çalışmaya rastlanmamıştır. Öğrencilerin problem kurma tutumlarının önemli olduğu düşünüldüğünda bu çalışmanın alan yazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Purpose: This study aims to examine the effect of algebra teaching supported by thinking classroom materials on middle school students' problem-posing attitudes.
Design/Methodology/Approach: The quasi-experimental method with a pretest-posttest control group was used in the study. The study participants, which was carried out for seven weeks in the first semester of the 2021-2022 academic year, consisted of 60 seventh-grade students attending a public middle school in the Pendik district of Istanbul. The Mathematical Problem Posing Attitude Scale (MPPAS) developed by Katrancı and Şengül (2019) to determine secondary school students' attitudes towards posing mathematical problems was used as a data collection tool in data collection in the research.
Findings: The MPPTS posttest scores applied to the experimental and control group students after the instruction showed a significant difference in favor of the experimental group. The positive effect of algebra teaching supported by thinking classroom materials applied to the experimental group on the problem-posing attitudes of secondary school students was observed.
Highlights: No study has been found that measures students' attitudes towards problem-posing in algebra teaching supported by thinking classroom materials. Considering that students' problem-posing attitudes are important, this study is thought to contribute to the literature.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Classroom Measurement Practices |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2025 |
Acceptance Date | February 19, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 33 Issue: 2 |