Research Article
BibTex RIS Cite

Düşünen Sınıf Materyalleri İle Desteklenmiş Cebir Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Tutumlarına Etkisi

Year 2025, Volume: 33 Issue: 2, 344 - 354, 25.04.2025
https://doi.org/10.24106/kefdergi.1683474

Abstract

Çalışmanın amacı: Bu çalışmanın amacı düşünen sınıf materyalleriyle desteklenmiş cebir öğretiminin ortaokul öğrencilerinin problem kurma tutumlarına etkisini incelemektir.
Materyal ve Yöntem: Çalışmada ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. 2021-2022 eğitim öğretim yılının birinci döneminde yedi hafta boyunca gerçekleştirilen çalışmanın katılımcıları İstanbul ili Pendik ilçesinde bir devlet ortaokuluna devam eden 60 ortaokul yedinci sınıf öğrencisiden oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanmasında veri toplama aracı olarak Katrancı ve Şengül (2019)’ün ortaokul öğrencilerinin matematik problemi oluşturmaya yönelik tutumlarını tespit etmek için geliştirdiği Matematik Problemi Oluşturma Tutum Ölçeği (MPOTÖ) kullanılmıştır
Bulgular: Yapılan öğretimin ardından deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulanan MPOTÖ son test puanlarının deney grubu lehine anlamlı farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Deney grubuna uygulanan düşünen sınıf materyalleri desteklenmiş cebir öğretiminin ortaokul öğrencilerinin problem kurma tutumları üzerine olumlu etkisinin gözlemlendiği sonucu ortaya çıkmıştır.
Önemli Vurgular: Düşünen sınıf materyalleri ile desteklenmiş cebir öğretiminde öğrencilerin problem kurmaya yönelik tutumlarını ölçen çalışma çalışmaya rastlanmamıştır. Öğrencilerin problem kurma tutumlarının önemli olduğu düşünüldüğünda bu çalışmanın alan yazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

References

  • Abu-Elwan, R. (1999). The development of mathematical problem posing skills for prospective middle school teachers. In F. Mina & A. Rogerson (Eds.), Proceedings Of The International Conference on Mathematical Education into The 21st Century: Societal Challenges, Issues And Approaches (pp. 1–8). Cairo, Egypt.
  • Ada, K., Demir, F. ve Öztürk, M. (2020). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi: Bir Durum Çalışması. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(1), 210-240. DOI:10.16949/turkbilmat.629625.
  • Adal, A.A. ve Yavuz, İ. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Öz Yeterlik Algıları İle Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 3(1), 20- 41.
  • Alkan, H. ve Bukova-Güzel, E. (2005). Öğretmen Adaylarında Matematiksel Düşünmenin Gelişimi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 221-236.
  • Akarsu, E. (2013). 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında matematiksel dil kullanımlarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Arabacı, N. (2016). The effects of mathematical tasks on the seventh grade students’ algebraic thinking and learning. Unpublished master’s dissertation. Boğaziçi University.
  • Aydoğdu-İskenderoğlu, T. ve Güneş, G. (2016). Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü Öğrencilerinin Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 6(2), 46-65.
  • Aygün, İ. (2019). 5e öğrenme modelinin 7.sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki akademik başarı ve matematiğe karşı öz yeterliklerine etkisi, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bonotto, C. (2013). Artifacts As Sources for Problem-Posing Activities. Educational Studies in Mathematics, 83, 37–55.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. (15.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Brown, S.I. ve Walter, M.I. (1993). Problem posing: reflections and applications. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Cañadas, MC, Molina, M. ve del Río, A. (2018). Meanings Given to Algebraic Symbolism in Problem-Posing. Educational Studies in Mathematics Education,98, 19–37. https://doi.org/10.1007/s10649-017-9797-9
  • Cankoy, O. ve Darbaz, S. (2010). Effect of a Problem Posing Based Problem Solving Instruction on Understanding Problem. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 11-24.
  • Christou, C., Mousoulides, N., Pittalis, M., Pitta- Pantazi, D. ve Sriraman, B. (2005). An Empirical Taxonomy of Problem Posing Processes. The International Journal on Mathematics Education, 37(3), 149-158.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry & Research Design: Choosing Among Five Approaches. 2.Baskı, USA: Sage Publications.
  • Dinç, B. (2018). Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Gerçek Yaşam Durumlarına Uygun Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Doğanay, D. D. A. ve Sarı, D. M. (2012). Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Özelliklerinin Düşünme Dostu Sınıf Özelliklerini Yordama Düzeyi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 21-36. https://dergipark.org.tr/en/pub/cusosbil/issue/4389/60328.
  • Dur, M. (2020). Öğrencilerin Kişiselleştirilmiş Cebir Hikâyeleri: Okul Dışı İlgi Alanları Bağlamında Problem Kurma. Yayımlanmamış doktora tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • English, L. D. (1997). Seventh-Grade Students' Problem Posing from Open-Ended Situations. MERGA, 20, 39-49.
  • Gliner, J. A., Morgan, G. A., ve Harmon, R. J. (2003). Pretest-Posttest Comparison Group Designs: Analysis and Interpretation. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 42(4), 500-503. doi:10.1097/01.CHI.0000046809.954.
  • Görgün, S. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Öz Yeterlik Algıları ile Matematik Problemi Oluşturma Tutumlarının İncelenmesi. Yüksek lisans tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hartmann, L.M., Krawitz,J. ve Schukajlow, S. (2021). Create Your Own Problem! When Given Descriptions Of Real-World Situations, Do Students Pose and Solve Modelling Problems? ZDM – Mathematics Education, 53, 919–935. DOI: 10.1007/s11858-021-01224-7.
  • Karakaş, M. (2019). Tess-India Açık Eğitim Kaynaklarından Faydalanılarak Oluşturulan Etkinliklerin Cebir Öğretimine Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Katrancı, Y. ve Şengül, S. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Problemi Oluşturma, Matematik Problemi Çözme Ve Matematiğe Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkiler. Eğitim ve Bilim, 44(197),1-24. DOI: 10.15390/EB.2019.7315.
  • Katrancı, Y. (2022). Serbest Problem Kurma Başarısı İle Matematiksel Problem Kurma Tutumu İlişkili Midir? Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10 (132), 25-43.
  • Kaya, S.N. (2020). 7.Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Kartı ve Hikâye Küpü Kullanarak Oluşturdukları Problemlerdeki Problem Kurma Becerilerinin ve Yaratıcılıklarının İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılıç, Ç. (2011). İlköğretim Matematik Dersi (1-5 Sınıflar) Öğretim Programında Yer Alan Problem Kurma Çalışmalarının İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (2) , 54-65.
  • Kılıç, Ç. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Farklı Problem Kurma Durumlarında Sergilemiş Oldukları Performansın Belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(2), 1195-1211.
  • Kılıç, Ç. (2017). A New Problem-Posing Approach Based on Problem-Solving Strategy: Analyzing Pre-Service Primary School Teachers’ Performance. Educational Sciences: Theory & Practice, 17, 771–789. DOI: 10.12738/estp.2017.3.0017.
  • Liljedahl, P. (2022). Okul Öncesinden Liseye Matematikle Düşünen Sınıflar. (Çeviri Editörü: Aydoğan-Yenmez, A.ve Gökçe, S. (1. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • MEB. (2018). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. İlköğretim Matematik 6-8. Sınıflar Öğretim Programı Kitabı. Ankara.
  • MEB. (2020). İlköğretim Matematik 7 Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayıncılık.
  • Öner, A.T.(2009). İlköğretim 7. Sınıf Cebir Öğretiminde Teknoloji Destekli Öğretimin Öğrencilerin Erişi Düzeyine, Tutumlarına ve Kalıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özbey, A. ve Koparan, T. (2020). Eşitlik ve Denklem Konusunda Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Destekli Öğretimin Ortaokul Öğrencilerinin Başarı, Tutum ve Motivasyonlarına Etkisi. Journal of Computer and Education Research,8(16),453-475. DOI: 10.18009/jcer.718801.
  • Özgen, K. ve Bayram, B. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1) , 455-485. DOI: 10.33711/yyuefd.693817.
  • Özgen, K., Aydın, M. Dinç, R. Şeker, İ. ve Alkan, Y. (2019). The Investigation of Middle School Students’ Epistemological Beliefs And Their Attitudes Toward Problem Solving: The Sample of Rural Area. Acta Didactica Napocensia, 12(1), 141-152, DOI: 10.24193/adn.12.1.10.
  • Palabıyık, U. (2010). Örüntü Temelli Cebir Öğretiminin Öğrencilerin Cebirsel Düşünme Becerileri ve Matematiğe Karşı Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Silver, E. A. (1994). On Mathematical Problem Posing. For The Learning Of Mathematics, 14(1), 19-28.
  • Stoyanova, E., ve Ellerton, N. F. (1996). A Framework For Research into Students' Problem Posing in School Mathematics. In P. Clarkson (Ed.), Technology In Mathematics Education (pp. 518–525). Melbourne: Mathematics Education Research Group of Australasia.
  • Stoyanova, E. (2003). Extending Students' Understanding Of Mathematics Via Problem-Posing. Australian Mathematics Teacher, 59 (2), 32-40.
  • Şimşek, B. ve Soylu, Y. (2018). Ortaokul 7. sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusunda Yaptıkları Hataların Nedenlerinin İncelenmesi. Journal of International Social Research, 11(59), 830-848.
  • Takır, A. (2011). The Effect of An Instruction Design By Cognitive Load Theory Principles on 7th Grade Students‟ Algebra Achievement And Cognitive Load. Unpublished doctoral dissertation. Middle East Technical University.
  • Türkmen, H. (2019). Megedep Platformunu Kullanan Öğretmenlerin Sınıf Uygulamalarının Yansıması: Öğrencilerin Cebir Başarılarının Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ünveren-Bilgiç, E. N. ve Çaylan, B. (2018). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Örüntülere İlişkin Problem Tasarlama Durumları. Sakarya University Journal of Education, 8 (3), 25-36. DOI: 10.19126/suje.377320.
  • Yağız, G. (2019). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Problemlerin Çözümündeki Hataların İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

The Effect of Algebra Teaching Supported by Thinking Class Materials on Problem Posing Attitudes of Secondary School Students

Year 2025, Volume: 33 Issue: 2, 344 - 354, 25.04.2025
https://doi.org/10.24106/kefdergi.1683474

Abstract

Purpose: This study aims to examine the effect of algebra teaching supported by thinking classroom materials on middle school students' problem-posing attitudes.
Design/Methodology/Approach: The quasi-experimental method with a pretest-posttest control group was used in the study. The study participants, which was carried out for seven weeks in the first semester of the 2021-2022 academic year, consisted of 60 seventh-grade students attending a public middle school in the Pendik district of Istanbul. The Mathematical Problem Posing Attitude Scale (MPPAS) developed by Katrancı and Şengül (2019) to determine secondary school students' attitudes towards posing mathematical problems was used as a data collection tool in data collection in the research.
Findings: The MPPTS posttest scores applied to the experimental and control group students after the instruction showed a significant difference in favor of the experimental group. The positive effect of algebra teaching supported by thinking classroom materials applied to the experimental group on the problem-posing attitudes of secondary school students was observed.
Highlights: No study has been found that measures students' attitudes towards problem-posing in algebra teaching supported by thinking classroom materials. Considering that students' problem-posing attitudes are important, this study is thought to contribute to the literature.

References

  • Abu-Elwan, R. (1999). The development of mathematical problem posing skills for prospective middle school teachers. In F. Mina & A. Rogerson (Eds.), Proceedings Of The International Conference on Mathematical Education into The 21st Century: Societal Challenges, Issues And Approaches (pp. 1–8). Cairo, Egypt.
  • Ada, K., Demir, F. ve Öztürk, M. (2020). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi: Bir Durum Çalışması. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(1), 210-240. DOI:10.16949/turkbilmat.629625.
  • Adal, A.A. ve Yavuz, İ. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Öz Yeterlik Algıları İle Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 3(1), 20- 41.
  • Alkan, H. ve Bukova-Güzel, E. (2005). Öğretmen Adaylarında Matematiksel Düşünmenin Gelişimi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 221-236.
  • Akarsu, E. (2013). 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında matematiksel dil kullanımlarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Arabacı, N. (2016). The effects of mathematical tasks on the seventh grade students’ algebraic thinking and learning. Unpublished master’s dissertation. Boğaziçi University.
  • Aydoğdu-İskenderoğlu, T. ve Güneş, G. (2016). Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü Öğrencilerinin Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 6(2), 46-65.
  • Aygün, İ. (2019). 5e öğrenme modelinin 7.sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki akademik başarı ve matematiğe karşı öz yeterliklerine etkisi, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bonotto, C. (2013). Artifacts As Sources for Problem-Posing Activities. Educational Studies in Mathematics, 83, 37–55.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. (15.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Brown, S.I. ve Walter, M.I. (1993). Problem posing: reflections and applications. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Cañadas, MC, Molina, M. ve del Río, A. (2018). Meanings Given to Algebraic Symbolism in Problem-Posing. Educational Studies in Mathematics Education,98, 19–37. https://doi.org/10.1007/s10649-017-9797-9
  • Cankoy, O. ve Darbaz, S. (2010). Effect of a Problem Posing Based Problem Solving Instruction on Understanding Problem. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 11-24.
  • Christou, C., Mousoulides, N., Pittalis, M., Pitta- Pantazi, D. ve Sriraman, B. (2005). An Empirical Taxonomy of Problem Posing Processes. The International Journal on Mathematics Education, 37(3), 149-158.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry & Research Design: Choosing Among Five Approaches. 2.Baskı, USA: Sage Publications.
  • Dinç, B. (2018). Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Gerçek Yaşam Durumlarına Uygun Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Doğanay, D. D. A. ve Sarı, D. M. (2012). Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Özelliklerinin Düşünme Dostu Sınıf Özelliklerini Yordama Düzeyi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 21-36. https://dergipark.org.tr/en/pub/cusosbil/issue/4389/60328.
  • Dur, M. (2020). Öğrencilerin Kişiselleştirilmiş Cebir Hikâyeleri: Okul Dışı İlgi Alanları Bağlamında Problem Kurma. Yayımlanmamış doktora tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • English, L. D. (1997). Seventh-Grade Students' Problem Posing from Open-Ended Situations. MERGA, 20, 39-49.
  • Gliner, J. A., Morgan, G. A., ve Harmon, R. J. (2003). Pretest-Posttest Comparison Group Designs: Analysis and Interpretation. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 42(4), 500-503. doi:10.1097/01.CHI.0000046809.954.
  • Görgün, S. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Öz Yeterlik Algıları ile Matematik Problemi Oluşturma Tutumlarının İncelenmesi. Yüksek lisans tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hartmann, L.M., Krawitz,J. ve Schukajlow, S. (2021). Create Your Own Problem! When Given Descriptions Of Real-World Situations, Do Students Pose and Solve Modelling Problems? ZDM – Mathematics Education, 53, 919–935. DOI: 10.1007/s11858-021-01224-7.
  • Karakaş, M. (2019). Tess-India Açık Eğitim Kaynaklarından Faydalanılarak Oluşturulan Etkinliklerin Cebir Öğretimine Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Katrancı, Y. ve Şengül, S. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Problemi Oluşturma, Matematik Problemi Çözme Ve Matematiğe Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkiler. Eğitim ve Bilim, 44(197),1-24. DOI: 10.15390/EB.2019.7315.
  • Katrancı, Y. (2022). Serbest Problem Kurma Başarısı İle Matematiksel Problem Kurma Tutumu İlişkili Midir? Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10 (132), 25-43.
  • Kaya, S.N. (2020). 7.Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Kartı ve Hikâye Küpü Kullanarak Oluşturdukları Problemlerdeki Problem Kurma Becerilerinin ve Yaratıcılıklarının İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılıç, Ç. (2011). İlköğretim Matematik Dersi (1-5 Sınıflar) Öğretim Programında Yer Alan Problem Kurma Çalışmalarının İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (2) , 54-65.
  • Kılıç, Ç. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Farklı Problem Kurma Durumlarında Sergilemiş Oldukları Performansın Belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(2), 1195-1211.
  • Kılıç, Ç. (2017). A New Problem-Posing Approach Based on Problem-Solving Strategy: Analyzing Pre-Service Primary School Teachers’ Performance. Educational Sciences: Theory & Practice, 17, 771–789. DOI: 10.12738/estp.2017.3.0017.
  • Liljedahl, P. (2022). Okul Öncesinden Liseye Matematikle Düşünen Sınıflar. (Çeviri Editörü: Aydoğan-Yenmez, A.ve Gökçe, S. (1. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • MEB. (2018). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. İlköğretim Matematik 6-8. Sınıflar Öğretim Programı Kitabı. Ankara.
  • MEB. (2020). İlköğretim Matematik 7 Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayıncılık.
  • Öner, A.T.(2009). İlköğretim 7. Sınıf Cebir Öğretiminde Teknoloji Destekli Öğretimin Öğrencilerin Erişi Düzeyine, Tutumlarına ve Kalıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özbey, A. ve Koparan, T. (2020). Eşitlik ve Denklem Konusunda Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Destekli Öğretimin Ortaokul Öğrencilerinin Başarı, Tutum ve Motivasyonlarına Etkisi. Journal of Computer and Education Research,8(16),453-475. DOI: 10.18009/jcer.718801.
  • Özgen, K. ve Bayram, B. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1) , 455-485. DOI: 10.33711/yyuefd.693817.
  • Özgen, K., Aydın, M. Dinç, R. Şeker, İ. ve Alkan, Y. (2019). The Investigation of Middle School Students’ Epistemological Beliefs And Their Attitudes Toward Problem Solving: The Sample of Rural Area. Acta Didactica Napocensia, 12(1), 141-152, DOI: 10.24193/adn.12.1.10.
  • Palabıyık, U. (2010). Örüntü Temelli Cebir Öğretiminin Öğrencilerin Cebirsel Düşünme Becerileri ve Matematiğe Karşı Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Silver, E. A. (1994). On Mathematical Problem Posing. For The Learning Of Mathematics, 14(1), 19-28.
  • Stoyanova, E., ve Ellerton, N. F. (1996). A Framework For Research into Students' Problem Posing in School Mathematics. In P. Clarkson (Ed.), Technology In Mathematics Education (pp. 518–525). Melbourne: Mathematics Education Research Group of Australasia.
  • Stoyanova, E. (2003). Extending Students' Understanding Of Mathematics Via Problem-Posing. Australian Mathematics Teacher, 59 (2), 32-40.
  • Şimşek, B. ve Soylu, Y. (2018). Ortaokul 7. sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusunda Yaptıkları Hataların Nedenlerinin İncelenmesi. Journal of International Social Research, 11(59), 830-848.
  • Takır, A. (2011). The Effect of An Instruction Design By Cognitive Load Theory Principles on 7th Grade Students‟ Algebra Achievement And Cognitive Load. Unpublished doctoral dissertation. Middle East Technical University.
  • Türkmen, H. (2019). Megedep Platformunu Kullanan Öğretmenlerin Sınıf Uygulamalarının Yansıması: Öğrencilerin Cebir Başarılarının Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ünveren-Bilgiç, E. N. ve Çaylan, B. (2018). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Örüntülere İlişkin Problem Tasarlama Durumları. Sakarya University Journal of Education, 8 (3), 25-36. DOI: 10.19126/suje.377320.
  • Yağız, G. (2019). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Problemlerin Çözümündeki Hataların İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Classroom Measurement Practices
Journal Section Research Article
Authors

Elif Kara 0000-0002-6787-156X

Çiğdem Kılıç 0000-0002-4814-0358

Publication Date April 25, 2025
Acceptance Date February 19, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 33 Issue: 2

Cite

APA Kara, E., & Kılıç, Ç. (2025). The Effect of Algebra Teaching Supported by Thinking Class Materials on Problem Posing Attitudes of Secondary School Students. Kastamonu Education Journal, 33(2), 344-354. https://doi.org/10.24106/kefdergi.1683474

10037