Çalışmanın amacı: Bu araştırmanın amacı, 48-60 aylık erken çocukluk dönemindeki çocuklara temel matematik kavramlarının öğretimi esnasında kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin irdelenmesi, etkili olan yöntemin belirlenmesidir.
Materyal ve Yöntem: Araştırmada nicel araştırma desenlerinden uygun olan yarı deneysel model kullanılmıştır. Çalışmaya İstanbul’da MEB’e bağlı anaokullarında eğitimine devam eden 48-60 aylık 44 çocuk katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Boehm Okul Öncesi Temel Kavramlar Testi-3 (BOÖTKT-3)” kullanılmıştır. Veriler betimsel ve kestirimsel istatistik kullanılarak incelenmiş olup her yöntemin etkili olup olmadığı bağımlı örneklem t-testi ile analiz edilmiştir. Bununla beraber varyanslar homojen dağılmıştır (p>.05). Bu ön koşullar sağlandığından veriler ANCOVA uygulanarak analiz edilmiş ve karşılaştırılmıştır.
Bulgular: Analizler sonucunda bulunan bulgular neticesinde erken çocukluk döneminde temel matematik kavramlarının öğretiminde müzikle anlatım, drama ve düz anlatım yöntemleri içinden en etkili öğretim yönteminin müzik ile anlatım yöntemi olduğu belirlenmiştir.
Önemli Vurgular: Bulgulardan elde edilen sonuçlar neticesinde çocukların temel matematik kavramlarını öğrenme çıktılarını arttırmak amacıyla, okul öncesi matematik öğretiminde müzikle anlatım yönteminin aktif kullanılması gerektiği düşünülmektedir.
Purpose: The aim of this study is to examine the teaching methods that can be used during the instruction of basic mathematical concepts to children in the early childhood period (48-60 months) and to determine which method is the most effective.
Design/Methodology/Approach: The study utilized a quasi-experimental design, which is one of the quantitative research methods. The study sample consisted of 44 children aged 48-60 months who were continuing their education at public kindergartens under the Ministry of National Education (MEB) in Istanbul. The "Boehm Preschool Basic Concepts Test-3 (BÖÖTKT-3)" was used as the data collection tool. Data were analyzed using descriptive and inferential statistics, and the effectiveness of each method was analyzed with a dependent sample t-test. In addition, variances were found to be homogeneously distributed (p > .05). Since these assumptions were met, the data were analyzed and compared using ANCOVA.
Findings: The findings from the analyses revealed that the most effective teaching method for teaching basic mathematical concepts in early childhood was the music-based method, among the methods of music-based instruction, drama, and direct instruction.
Highlights: Based on the results obtained from the findings, it is suggested that the music-based teaching method should be actively used in preschool mathematics education in order to increase children's learning outcomes in basic mathematical concepts.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Early Childhood Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2025 |
Submission Date | September 28, 2024 |
Acceptance Date | February 19, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 33 Issue: 2 |