Bu
araştırmada, okul müdürleri tarafından yapılan öğretmen ders denetimlerine
ilişkin ilkokul müdürlerinin görüşlerinin neler olduğu ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma
desenlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Örneklem türü olarak amaçlı örnekleme yöntemi seçilmiştir ve strateji
olarak maksimum çeşitlilik stratejisi kullanılmıştır. 2016-2017 güz döneminde İstanbul Çekmeköy
ilçesinde görev yapmakta olan 10 ilkokul müdürü oluşturmaktadır.
Veri toplama aracı olarak görüşme yönteminden yararlanılmış ve bu doğrultuda
yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Verilerin analizinde nitel veri analiz
tekniklerinden betimsel analiz kullanılmıştır. Okul müdürlerinin öğretmen
denetimi konusunda yetkinlik düzeylerinin düşük olduğu, bu konuda hizmetiçi
eğitime ihtiyaçlarının olduğu, yapılan denetimlerin yeterince işlevsel olmadığı
ve denetimlere yeterince vakit ayrılmadığı tespit edilmiştir. Öğretmen
denetimlerinin müfettişlerden alınıp tamamen
okul müdürlerine verilmesinin beraberinde bir denetim boşluğunun
oluşmasına yol açtığı saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2018 |
Acceptance Date | June 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 48 Issue: 48 |