Marmara University Atatürk Education Faculty Journal of Educational Sciences
Cover Image
Aim & Scope Author Guidelines Last Issue Archive Editorial Board Contact ... Login
ISSN 1300-8889 | e-ISSN 2147-5202 | Period Biannually | Founded: 1989 | Publisher Marmara University |



Journal of Educational Sciences is an international peer-reviewed journal, published twice a year, scanned in various indexes. In addition to educational sciences, scientific articles prepared with qualitative, quantitative or mixed methods related to social sciences, natural sciences and fine arts education are included in our journal.

As one of the most established journals in education, Journal of Educational Sciences has started its publication life in 1989. The journal was published once a year until 2000, and started to appear twice a year from the 12th issue. 

Marmara University Atatürk Education Faculty Journal of Educational Sciences

ISSN 1300-8889 | e-ISSN 2147-5202 | Period Biannually | Founded: 1989 | Publisher Marmara University |
Cover Image



Journal of Educational Sciences is an international peer-reviewed journal, published twice a year, scanned in various indexes. In addition to educational sciences, scientific articles prepared with qualitative, quantitative or mixed methods related to social sciences, natural sciences and fine arts education are included in our journal.

As one of the most established journals in education, Journal of Educational Sciences has started its publication life in 1989. The journal was published once a year until 2000, and started to appear twice a year from the 12th issue. 

Volume 50 - Issue 50 - Jun 2019
  1. 3-6 Yaş Arası Çocukların Temel Matematiksel Kavram Gelişimlerinin İncelenmesi
    Pages 1 - 14
    Cemil İNAN, Serdar ERKUŞ
  2. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Üst Bilişsel Okuma Stratejilerinin Okuma Motivasyonu Üzerindeki Etkisinde Sınıf Düzeyinin ve Cinsiyetin Rolü
    Pages 15 - 42
    Yasemin BAKİ
  3. İnsan Sermayesi İle Kurumsal İtibar, İşe Sargınlık ve Okuldan Ayrılma Niyeti Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Pages 43 - 56
    Selçuk DEMİR
  4. Kademeler Arası Geçiş ve Sınav Sisteminde Yapılan Değişikliklere İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri
    Pages 57 - 79
    Mesut DEMİRBİLEK, A. Faruk LEVENT
  5. Annelerinin Görüşlerine Göre DEHB Tanılı Çocukların Okullarda Karşılaştıkları Sorunlar
    Pages 80 - 95
    Elifcan CESUR, Aysel KÖKSAL AKYOL
  6. İlkokul Öğretmenlerinin Matematiksel Oyunların Matematik Derslerinde Kullanılması Süreçlerine İlişkin Görüşleri
    Pages 96 - 108
    Zeynep DOĞAN, Damla SÖNMEZ
  7. Sosyal Duygusal Yeterlik Anketi’nin (SDYA) Türkçe’ye Adaptasyonu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 109 - 124
    Halil EKŞİ, Elif TUNCER, Akif AVCU
  8. Aktif Öğrenmeye Dayalı Etkinliklerin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevre Etiği Farkındalığı, Çevre Davranışı ve Çevre Eğitimine İlişkin Özyeterliklerine Etkisi
    Pages 125 - 141
    Gülfem MUŞLU KAYGISIZ, Elif BENZER, Canan DİLEK EREN
  9. Eğitim Kurumlarında Örgüt Kültürü, Güç Algısı ve Karar Verme İlişkisi Üzerine Bir Araştırma
    Pages 142 - 159
    Cem Harun MEYDAN, Okan YAŞAR
  10. Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarının DEMATEL ve Analitik Ağ Süreci Yöntemleri Kullanılarak Değerlendirilmesi
    Pages 160 - 184
    Ali ÖZDEMİR, Meral TOPAL
  11. Fakülte Ölçekli Sanat Eğitiminde Üç Boyutlu Heykel Çalişmalari ve Yeni Eğilimler
    Pages 185 - 205
    Elçin ŞENER, Tayfun AKKAYA
  12. Akran Değerlendirmenin Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Katkısının İncelenmesi
    Pages 206 - 221
    Vural TÜNKLER
Indexes and Platforms