Marmara University Atatürk Education Faculty Journal of Educational Sciences
Cover Image
Submit Article Send Reviewer Request Aim & Scope Author Guidelines Ethical Principles and Publication Policy Last Issue Archive Editorial Board Contact
...
Login
ISSN 1300-8889 | e-ISSN 2147-5202 | Period Biannually | Founded: 1989 | Publisher Marmara University |



Journal of Educational Sciences is an international peer-reviewed journal, published twice a year, scanned in various indexes. In addition to educational sciences, scientific articles prepared with qualitative, quantitative or mixed methods related to social sciences, natural sciences and fine arts education are included in our journal.

As one of the most established journals in education, Journal of Educational Sciences has started its publication life in 1989. The journal was published once a year until 2000, and started to appear twice a year from the 12th issue. 

Marmara University Atatürk Education Faculty Journal of Educational Sciences

ISSN 1300-8889 | e-ISSN 2147-5202 | Period Biannually | Founded: 1989 | Publisher Marmara University |
Cover Image



Journal of Educational Sciences is an international peer-reviewed journal, published twice a year, scanned in various indexes. In addition to educational sciences, scientific articles prepared with qualitative, quantitative or mixed methods related to social sciences, natural sciences and fine arts education are included in our journal.

As one of the most established journals in education, Journal of Educational Sciences has started its publication life in 1989. The journal was published once a year until 2000, and started to appear twice a year from the 12th issue. 

Volume 52 - Issue 52 - Jun 26, 2020
  1. Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Yeterliğinin Belirlenmesi ve Geliştirilmesine Yönelik Öneriler
    Pages 324 - 347
    Ebru KÜLEKÇİ AKYAVUZ
  2. Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlıklarının Açıklanmasında Bilinçli Farkındalığın ve Çeşitli Demografik Değişkenlerin Rolü
    Pages 348 - 370
    Zeki KARATAŞ , Fatih CAMADAN
  3. Relationship between Marital Adjustment and Wellbeing of Married Individuals
    Pages 371 - 383
    Hatice KUMCAĞIZ , Yasin DEMİR , Mustafa YILMAZ
  4. Öğretmenlerin Yaşam Doyumlarını Yordayan Örgütsel Faktörler: Örgüt Sağlığı ve Örgütsel Güven
    Pages 384 - 399
    Halil EKŞİ , Mustafa ÖZGENEL , Nuray BORA
  5. Göç konusunun sözlü tarih yöntemiyle işlenmesine yönelik bir araştırma
    Pages 400 - 419
    Ali YILMAZ , Yakup AYAYDIN
  6. Oyunlarla Desteklenmiş TGA (Tahmin Et-Gözle -Açıkla) Yöntemine Dayalı Etkinliklerin 10.Sınıf Öğrencilerinin Fizik Başarısına Etkisi
    Pages 420 - 441
    Şeyma YAŞAR , Medine BARAN
  7. Maddenin Tanecikli Yapısı ve Saf Maddeler Konularında Akıllı Tahta Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Bilgilerinin Kalıcılığına ve Fen Bilimlerine Yönelik Tutumlarına Etkisi
    Pages 442 - 459
    Hande ERDEN ALAN , Nilüfer OKUR AKÇAY
  8. 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Okuryazarlık Düzeylerinin Sosyobilimsel Konu Temelli İnformal Akıl Yürütme Düzeylerine Göre İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
    Pages 460 - 481
    Berkay SİCİMOĞLU
  9. Sınıf Öğretmeni Adaylarının “Matematik Oyunu” Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
    Pages 482 - 504
    Asena AYVAZ CAN
  10. Training Program for Gaining Cultural Elements with Drama and Art Activities: My Culture, My Identity
    Pages 505 - 528
    Müge YUKAY YÜKSEL
  11. Portre Çalışmalarının Öğrencilerin Bireysel Kimlik Tanımlama Becerilerine Katkısı
    Pages 529 - 554
    Buşra İNCİRKUŞ
  12. Balkan Ülkelerinde Yükseköğrenim Gören Türk Öğrencilerin Eğitim Deneyimleri
    Pages 555 - 578
    Yusuf ALPAYDIN , Esin METLİLO
  13. Ortaokul Sosyal Bilgiler ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Derslerindeki Öğrenci Başarılarının LGS T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Testini Yordama Gücü
    Pages 579 - 598
    Turgay ÖNTAŞ , Okan ÇOBAN , Erdal YILDIRIM
  14. OKULLA ÖZDEŞLEŞME ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI
    Pages 599 - 616
    Mevlüt AYDOĞMUŞ , Özgül BALCI
  15. Ortaokul Öğrencilerinin Disiplinler Arası Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapılarının Değerlendirilmesi
    Pages 617 - 643
    Burcu GÜRKAN , Nuri Can AKSOY , Nurgül ERBAĞCI
  16. İlçe Millî Eğitim Müdürlerinin Kariyer Giriş Evresinde Yaşadıkları Sorunlar
    Pages 644 - 675
    Ömer YAHŞİ
  17. Ergenlerde Kimlik Gelişimi, Başarı Amaç Yönelimi Ve Bilişsel Karmaşıklık Arasındaki Yordayıcı İlişkilerin İncelenmesi
    Pages 676 - 686
    Ahmet KALAFAT , Bülent DİLMAÇ
  18. Öğretmenlerin Çok Kültürlü Özyeterlik Algısı ve Okul İklimi ile Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
    Pages 687 - 706
    Erhan DOLAPCI , Hasan KAVGACI
  19. Education Policy Perils: Tackling the Tough Issues
    Pages 707 - 711
    F. Şehkar FAYDA-KINIK
Indexes and Platforms