avatar
Mustafa Çakır Prof. Dr. MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Yayın 6 Hakemlik 0 CrossRef Atıf 14 TR Dizin Atıf 1
6 Yayın
0 Hakemlik
14 CrossRef Atıf
1 TR Dizin Atıf

Uzmanlık Alanları

Eğitim Biyoloji Eğitimi

Biyografi

İlk ve ortaöğretimini Antakya’da tamamladıktan sonra 1993'te Gaziantep Fen Lisesinden mezun olmuştur. Lisans eğitimini Gazi Üniversitesi Biyoloji Öğretmenliğinde 1997’de tamamlamıştır. Doktora (2004) ve Yüksek Lisans (2000) derecelerini Pennsylvania Eyalet Üniversitesi'nde Eğitim Programları ve Öğretim (Curriculum & Instruction) Fen Bilimleri Eğitimi (Science Education) alanında almıştır. Aynı üniversitede Eğitim Psikolojisi Yüksek Lisans (2001) derecesi almıştır. 2007 yılında Avustralya'da Melbourne Institute of Technology (RMIT) Üniversitesinde, 2012 yılında Kanada'da University of Saskatchewan'da misafir araştırmacı olarak çalışmıştır. Araştırma alanları sorgulamalı fen öğretimi, öğrencilerin bilimsel araştırma, bilimin doğası ve biyoloji kavram anlayışları, 21. yüzyıl vatandaşlığı için gerekli olan anlayış ve becerileri geliştirmeleri ve Biyoloji Öğretmen Eğitimidir. Son zamanlardaki araştırmaları, öğrencilerin biyolojideki düşüncelerini ve anlayışlarını keşfetmeye, aktif öğrenme yoluyla öğrenciler için sınıf deneyimini geliştirmeye, farklı öğretim yönelimlerinin öğrencilerin STEM'deki biyolojik kavramları ve mesleki gelişimi üzerindeki uzun vadeli etkisini değerlendirmeye ve değerlendirme araçları geliştirmeye odaklanmaktadır.

Kurum

MARMARA ÜNİVERSİTESİ

Yayınlar

0

1629

0

4953

0

2232

0

1323

Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yeterliklerinin Belirlenmesi
Yayın Bilgisi: 2015 , İlköğretim Online
DOI: 10.17051/io.2015.22900
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1348

0

1348

ELEKTRONİK İŞBİRLİKÇİ ORTAMDA ÇEVRESEL SORGULAMA VE AKRAN DEĞERLENDİRMESİ
Yazarlar: Mustafa Çakır , William S. Carlsen
Yayın Bilgisi: 2013 , Eğitimde Kuram ve Uygulama
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 853

0

853

Kullanıcının DergiPark'ta kayıtlı görevi bulunmamaktadır.

Yayınlar

2

0

1629

2

0

2232

Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yeterliklerinin Belirlenmesi
Yayın Bilgisi: 2015 , İlköğretim Online
DOI: 10.17051/io.2015.22900
ATIF 10 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1348

10

0

1348

İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.