Birçok alanda olduğu gibi matematik eğitimi alanında da kapsayıcı ve özetleyici derleme çalışmaları bu alanda yapılacak çalışmalar için önemli bir yere sahiptir. Böylelikle araştırmacılar özellikle en çok çalışılan konular ve SSCI ve SCI- Extended indeksli dergilerde yayınlanan çalışmalara tek bir kaynaktan erişerek araştırma süreçlerini daha etkin yönetebilmektedir. Bu çalışmada da 2003-2023 yılları arasında matematiksel modelleme konusunda yapılan nitelikli çalışmaların bibliyometrik haritası sunulmuştur. Web of Science veritabanında taranan araştırma ve derleme çalışmaları belirlenen kriterler çerçevesinde incelenmiş ve 178 dokümana ulaşılmıştır. Sonuçlara göre matematik eğitimindeki matematiksel modelleme çalışmaları giderek artmaktadır. Çalışmaların büyük bir bölümünün araştırma makalesi olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın ortaya koyduğu önemli sonuçlardan biri matematiksel modelleme süreci üzerine yapılan çalışmaların problem kurma çalışmalarına nazaran daha yoğun olmasıdır. Sonuçlar sistematik derlemeler, meta-analizler ve bibliyometrik analizler gibi derleme çalışmalarına ihtiyaç olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte araştırma makalelerinde problem kurma çalışmalarına biraz daha yer verilmesi önerilebilir.
Bibliyometrik analiz Literatür taraması Haritalama incelemesi Matematik eğitimi Matematiksel modelleme
In the field of mathematics education, as in many other fields, comprehensive and summative review studies are an important part of the research that needs to be done in the field. In this way, researchers can manage their research processes with greater efficacy by accessing the most studied topics and studies published in SSCI and SCI-Expanded indexed journals from a single source. This study presents a bibliometric map of qualified studies on mathematical modeling between 2003 and 2023. After searching Web of Science, 178 articles and reviews were identified. According to the results, studies on mathematical modeling in mathematics education have increased over the years. It was found that most of the studies were research articles. One of the key results of the study is that research on the mathematical modeling process is more prevalent than research on problem-posing. The results suggest that there is a need for review studies such as systematic reviews, meta-analyses, and bibliometric analyses. In addition, it can be suggested that problem-posing studies should be included more in research articles.
Bibliometric analysis Literature review Mapping review Mathematics education Mathematical modeling
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 61 Sayı: 61 |