Kültürel ve tarihi zenginliği ile son
yıllarda artan bir turizm ilgisine ev sahipliği yapmakta olan Edirne’ye yönelik
yapılan bu araştırmanın amacı turistik tatminin, turistlerin destinasyona
yönelik subjektif bilgileri, destinasyon imajı ve ağızdan ağıza pazarlama (WOM)
üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla Edirne’yi en az bir kez turistik
amaçlı ziyaret etmiş turistlere yönelik yapılan çalışma ile 639 kullanılabilir
anket elde edilmiş ve veriler yapısal eşitlik modeli aracılığıyla analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda turistlerin ziyaretlerinin tatmin edici
olmasının zihinlerinde Edirne imajı ve tavsiye davranışları üzerinde etkisi
olduğu görülmüştür. Bununla birlikte Edirne’yi ziyaret eden turistlere şehrin
dokusunun ve kültürel zenginliğinin etkin bir şekilde aktarılması, şehrin kültürel
anlamda çekici bir destinasyon olarak konumlandırılması açısından önemlidir.
Turistlerin güzel bir deneyim yaşamalarını sağlamak amacıyla ziyaretçilerin
odağı Edirne’ye dair geleneksel turistik öğelerin yanı sıra, Edirne’nin farklı
kültürel zenginliklerine çekilmesi ve bu çeşitliliğin deneyimlenmesinin
sağlanması önerilebilir. Bu durumun, insanların Edirne deneyimlerinin ve şehre
dair sübjektif bilgilerinin farklılaşmasını ve özgünleşmesini, dolayısıyla
tatmin düzeylerinin yükselmesini ve zihinlerdeki Edirne imajının olumlu yönde
biçimlenmesini sağlayacağı öngörülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makale Başvuru |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 50 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377