BibTex RIS Cite

İşe Yabancılaşmanın Öğretmenlerin İşten Ayrılma Niyetine Etkisi

Year 2016, Volume: 12 Issue: 3, 860 - 871, 27.12.2016
https://doi.org/10.17860/mersinefd.282385

Abstract

Öz: Bu araştırmanın amacı, işe yabancılaşmanın öğretmenlerin işten ayrılma niyetini etkileyip etkilemediğini incelemektir. Korelasyonel yöntemle gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini 2015-2016 yılında Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki Anadolu liselerinde görevli 400 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem seçkisiz örneklem alma yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmanın verileri işe yabancılaşma ve işten ayrılma niyeti ölçekleriyle toplanmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, işe yabancılaşmanın öğretmenlerin işten ayrılma niyetini anlamlı bir şekilde etkilediği görülmektedir. İşe yabancılaşma değişkeni işten ayrılma niyeti değişkeninin %49’unu etkilemektedir. Bu bulgu, öğretmenlerin işten ayrılma niyetinin önemli ölçüde işe yabancılaşma ile ilişkili olduğunu ortaya koymaktadır. Sonuç olarak, yöneticilerin öğretmenlerin işten ayrılma niyetlerini en aza indirebilmek için özellikle öğretmenlerin işe yabancılaşmasını önleyici yönetsel eylemler ortaya koymalarının gerekli olduğu söylenebilir.

Anahtar Kelimeler: Yabancılaşma, işe yabancılaşma, işten ayrılma niyeti

Year 2016, Volume: 12 Issue: 3, 860 - 871, 27.12.2016
https://doi.org/10.17860/mersinefd.282385

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Kurtulmuş

Bilgin Yiğit This is me

Publication Date December 27, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 12 Issue: 3

Cite

APA Kurtulmuş, M., & Yiğit, B. (2016). İşe Yabancılaşmanın Öğretmenlerin İşten Ayrılma Niyetine Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 860-871. https://doi.org/10.17860/mersinefd.282385

Cited By











The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.