Mersin University Journal of the Faculty of Education
Cover Image
Aim & Scope Author Guidelines Last Issue Archive Editorial Board Contact ... Login
e-ISSN 1306-7850 | Period Tri-annual | Founded: 2005 | Publisher Mersin University |


Mersin University Journal of The Faculty of Education began to be published in 2005. It has been issued in three volumes (April, August and December) a year since 2012. The articles can be issued in Turkish or English in the Journal. All the volumes can be accessed online (from Archive).

It is indexed by DOAJ (Directory of Open Access Journals), EBSCO, ULAKBİM – SBVT (Sosyal Bilimler Veri Tabanı), Sosyal Bilimler Atıf Dizini, and Turkish Education Index.

Mersin University Journal of the Faculty of Education

e-ISSN 1306-7850 | Period Tri-annual | Founded: 2005 | Publisher Mersin University |
Cover Image


Mersin University Journal of The Faculty of Education began to be published in 2005. It has been issued in three volumes (April, August and December) a year since 2012. The articles can be issued in Turkish or English in the Journal. All the volumes can be accessed online (from Archive).

It is indexed by DOAJ (Directory of Open Access Journals), EBSCO, ULAKBİM – SBVT (Sosyal Bilimler Veri Tabanı), Sosyal Bilimler Atıf Dizini, and Turkish Education Index.

Volume 15 - Issue 2 - Aug 2019
  1. Ortaöğretim Kademesinde Uygulanan Öğretim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
    Pages 290 - 323
    Meryem YÜKSEL AYTEN, Fahriye HAYIRSEVER
  2. In Turkey First Year of Pre-Service Teachers: Difference between the East and the West
    Pages 324 - 348
    İrfan ERDOĞAN, Yar Ali METE, Hüseyin SERİN
  3. Katmanlı Program®: İlkeler, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
    Pages 349 - 362
    Kathie F. NUNLEY, İlke EVİN GENCEL
  4. Lise Öğrencilerinin Rol Model Tercihlerine İlişkin Bir Çalışma
    Pages 363 - 391
    Mehmet Tahir KARABOĞA
  5. Uluslararası PISA Yeterlikleri ve Türkiye Öğretim Programları Kazanımları
    Pages 392 - 418
    Alaettin İŞERİ
  6. Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programlarında Sözlük Kullanma Alışkanlığı Kazandırmaya Dair Tespitler
    Pages 419 - 436
    Sedat MADEN, Recep DEMİR
  7. Fen Bilgisi Öğretmenliği ve İlahiyat Öğrencilerinin Nükleer Santral Sosyo-bilimsel Konusuyla İlgili İnformal Argümanları
    Pages 437 - 454
    Hüseyin EŞ, Volkan VAROL
  8. Okul Kültürü ile Politik Beceri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Proaktif Kişiliğin Aracılık Rolü
    Pages 455 - 472
    Sedat ALEV
  9. Investigation of the Development of van Hiele Levels of Geometric Thinking in a Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) Environment
    Pages 473 - 490
    Emre ÖZKAN, Diler ÖNER
  10. The Effectiveness of a Program to Increase the Subjective Well-being of Adolescents Whose Parents Are Divorced
    Pages 491 - 510
    Asiye DURSUN, Ali ERYILMAZ
  11. Gelişmeleri Kaçırma Korkusu ve Problemli İnternet Kullanımı Arasındaki İlişki
    Pages 511 - 525
    Derya ORHAN GÖKSÜN
  12. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilere Sundukları Sözel Problem Türleri
    Pages 526 - 541
    H. BEYZA CANBAZOĞLU, KAMURAN TARIM
  13. Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Öğrencilerin Sözel Problem Çözme ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler
    Pages 542 - 554
    Özlem ALTINDAĞ KUMAŞ, Şenay Delimehmet DADA, Ahmet YIKMIŞ
  14. Farklı Kariyer Evrelerindeki Öğretmenlerin Sürekli Öğrenen Okul Oluşturmaya İlişkin Zihni Modelleri
    Pages 555 - 580
    Metin IŞIK, İsa BAHAT
  15. Karar Verme Süreci
    Pages 581 - 592
    Fahrettin GILIÇ, Mustafa ÇELİKTEN, Yeliz ÇELİKTEN, Ahmet YILDIRIM
  16. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Teknolojik Hazırbulunuşlulukları Üzerine Bir Durum Çalışması
    Pages 593 - 606
    Hasan TINMAZ
  17. İngilizce Öğretmenlerinin Öğretim Süreci Öz Yeterlikleri ve Sınıf Ortamına Yansımaları
    Pages 607 - 627
    Emin Tamer YENEN, Fevzi DURSUN
Indexes and Platforms