Çalışmada “Medya Destekli Hayat
Bilgisi Öğretim Programı”nın HayatBilgisi dersinde öğrenmeye ve akademik
kalıcılığa etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla Hayat Bilgisi dersi öğretim
programı incelenerek kazanımlar belirlenmiştir. Belirlenen kazanımlara uygun
olarak ders planları hazırlanmıştır. Ders planlarında temel öğretim aracı oarak
medya araçları (video, şarkı, gazete kupürü, fotoğraf…) kullanılmıştır. Çalışma
deney-kontrol gruplu ön test-son test ve kalıcılık ölçümlü desenlendiği için
başarı testi hazırlanmıştır. Uygulanan ön test sonucunda deney ve kontrol
grupları belirlenmiştir. Hazırlanan öğretim programı altı hafta, 24 ders saati
süresince deney grubuna uygulanmıştır. Kontrol grubu ise standart
eğitim-öğretim sürecine devam etmiştir. Öğretim programı tamamlandığında deney
ve kontrol grubuna son test uygulanmıştır. Son test ilişkisiz örneklemler t
testi sonucunda ise deney grubu ve kontrol grubu arasında deney grubu lehine
anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Çalışmanın diğer bir boyutu ise öğretim
programının öğrenmedeki kalıcılığaetkisinin belirlenmesi yönündedir. Yapılan
kalıcılık testi ilişkili örneklemler t testisonucunda deney grubunun son test
ve kalıcılık testi arasında anlamlı bir farklılıkmeydana gelmediği görülmüştür.
Kontrol grubu kalıcılık testi ilişkili örneklemler testi sonucunda ise kontrol
grubunun son test ve kalıcılık testi puan ortalamalarıarasında son test
puanları lehine anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Deney vekontrol grubunun
kalıcılık testi ilişkisiz örneklemler t testi sonucunda ise deneygrubu lehine
anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Yani “Medya Destekli Hayat BilgisiÖğretim
Programı”nın öğrenme ve öğrenmede kalıcılık üzerinde olumlu bir etkiyaptığı
söylenilebilir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 2 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.