Öz: Bu araştırma, İstanbul ilinde Harezmi Eğitim Modeli uygulanan okullarda bulunan Harezmi grubu
öğrencilerinin modele yönelik metaforik algılarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) yöntemi kullanılmıştır ve
“kolay ulaşılabilir durum örneklemesi” yapılmıştır. İstanbul ilinde Harezmi modeli uygulayan 12
ilçe, 25 farklı kademelere sahip okullarda bulunan 482 öğrenci örneklem büyüklüğünü temsil etmek-
tedir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulmuş “Benim için Harezmi Eğitim
Modeli ……gibidir/ benzemektedir çünkü...........” cümlesini içeren formlar öğrencilere
dağıtılmış, öğrencilerden gelen cevaplar içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmadan
elde edilen bulgulara göre öğrenciler Harezmi Eğitim Modeli’ne yönelik toplam 287 farklı ve
geçerli metafor üretmiştir. Metaforların 153’ü birden fazla öğrenci tarafından üretilmiştir.
Harezmi Modeli’ne yönelik en fazla frekansta üretilen metafor “hayat” (N=20) olmuştur. Metaforlar,
araştırmacılar tarafından 21 kategoriye ayrılmıştır. En fazla metafora sahip kategori ise
Harezmi’nin “bilgi kaynağı olması” kategorisidir (N=94). Bulgulara yönelik elde edilen sonuçlar ise
tartışma ve sonuç kısmında yorumlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 49 Issue: 225 |