Marka konumlandırma stratejilerine yönelik çalışmalar günümüzde
yaygınlaşmıştır. Bu araştırma karma bir yöntemi kapsamaktadır. Öncelikle odak
grup görüşmesinden faydalanılarak, nicel araştırmanın anketlerinin
oluşturulmasında yararlı olabilecek bilgiler ve nicel araştırmanın örneklem yapısı
ve yöntemine ışık tutan bilgiler elde edilmiştir. İkinci olarak marka konumlandırma
faktörünün analiz edilebilmesi amacıyla nicel veri toplama aracı olarak anket
yönteminden yararlanılmış, 287 katılımcı ile anket yürütülmüştür. Anket sonuçları
SPSS programı yardımıyla kodlanmış, verilerin frekans ve yüzde dağılımları
verilerek faktör analizleri ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Elde edilen
bulgularda, marka konumlandırma boyutlarının denim (kot) satın alma ve kullanım
amacı kıstaslarında etkili olduğu ön görülmektedir.
Bu araştırmanın sonuçları, denim sektöründe yer alan iki işletmenin
markalarının (Mavi Jeans ve Levi’s) marka konumlandırma stratejilerinde
literatürde belirtilen kıstasların hedef odaklı kullanılması sonucunda elde ettikleri
başarının önemli göstergelerini ortaya koymaktadır. Bu sonuçlar temelinde yönetsel
ve araştırma çıkarımları yapabilmek olanaklı olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2015 |
Submission Date | March 4, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 28 Issue: 1 |
Marmara University Journal of Economic and Administrative Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International