Bu araştırmada fen bilimleri
3. sınıf öğretmen adaylarının, girişimcilik becerisi üzerine mesleki
bilgilerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Alan taraması yöntemi ile
yürütülen araştırmaya 141 üçüncü sınıf fen bilimleri öğretmen adayı
katılmıştır. Veriler 2017-2018 akademik yılı bahar dönemi sonunda açık uçlu
sorulardan oluşan girişimcilik becerisini tanıma testi ile toplanmıştır. Elde
edilen veriler girişimcilik becerisi göstergeleri göz önünde bulundurularak,
içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda fen bilimleri
öğretmen adaylarının girişimcilik becerisine sahip bireylerin özelliklerini
açıklamada ve bu özellikleri geliştirmek için etkinlik tasarlamada yetersiz
oldukları tespit edilmiştir. Fen bilimleri öğretmen adayları, ortaokul
öğrencilerinin girişimcilik becerilerini geliştirebilmek için herhangi bir
etkinlik tasarlayamamışlardır. Adaylar arasında girişimcilik becerisini
ölçebilecek bir aracı mesleki açıdan yeterli düzeyde tasarlayan olmamakla
birlikte çok azı ölçme aracını yetersiz düzeyde açıklayabilmiştir. Ölçme
yapıldıktan sonra değerlendirme işleminin nasıl olması gerektiğini açıklayan
öğretmen adayı ise bulunmamaktadır. Genel anlamda mevcut araştırmadan, fen
bilimleri öğretmen adaylarının fen bilimleri dersinde ortaokul öğrencilerinin
girişimcilik becerisini kazandırmaya, ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik
süreçler üzerine mesleki bilgilerinin yetersiz olduğu sonucu çıkarılmıştır
TÜBİTAK
117K993
In this research, it is aimed to determine the
professional knowledge of the third grade prospective science teachers on
entrepreneurship skills. 141 third grade prospective science teachers
participated in the study which was conducted by field scanning method. The
data were collected with an entrepreneurship skills recognition test consisting
of open-ended questions at the end of the spring semester of the 2017-2018
academic year. The data obtained were analyzed through content analysis by
taking entrepreneurship skills indicators into account. As a result of the
research, it was determined that science teacher candidates were insufficient
in explaining the characteristics of individuals with entrepreneurial skills
and designing activities to improve these characteristics. Prospective science
teachers could not design any activity to develop entrepreneurship skills of
secondary school students. Although there is no one among the candidates
designing a tool that can measure entrepreneurship skills vocationally enough,
few could explain the measurement tool inadequately. There is no prospective
teacher explaining how the evaluation process must be after the assessment. In
general, it was concluded from the current research that the prospective
science teachers' professional knowledge on the processes of bringing secondary
school students entrepreneurship skills in the science course, measuring and
evaluating was insufficient.
117K993
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 117K993 |
Publication Date | December 31, 2019 |
Acceptance Date | December 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 20 |