ÖZ
Genel
alan bilgisi (GAB) kapsamına giren oyun kuralları, teknik ve taktik bilgileri
beden eğitimi öğretmenlerinin etkin bir öğretim sergilemeleri için gereklidir.
Alanyazında futbol da dâhil olmak üzere GAB düzeyini ölçen geçerlik ve
güvenirlik çalışması yapılmış çok fazla bilgi testine rastlanmamaktadır. Amacı,
beden eğitimi öğretmenleri için Futbol GAB Testinin güvenirlik ve geçerlik
çalışmasını yapmak olan bu araştırmaya 11 farklı üniversitenin beden eğitimi ve
spor öğretmenliği bölümlerinde öğrenim görmekte olan 241 öğrenci katılmıştır.
Testte yer alan sorular futbol konusunda deneyimli antrenörler, beden eğitimi
öğretmenleri, öğretim elemanları, program geliştirme ve dil bilim uzmanlarından
oluşan uzman grubu tarafından alan bilgisi kavramsal çerçevesi (Ward, 2009) temel
alınarak belirtke tablosuyla oluşturulmuştur. Futbol GAB Testinde her biri
10’ar tane olmak üzere oyun kuralları bilgisi, teknik bilgisi ve taktik bilgisi
düzeyini ölçen 30 çoktan seçmeli soru bulunmaktadır. Rasch modeli kullanılarak
yapılan güvenirlik ve geçerlik değerlendirmesi 30 sorudan 24’ünün uyum
indeksleri açısından kabul edilen düzeyin üzerinde olduğunu ortaya koymaktadır.
Uyum indekslerinin kabul edilebilir düzeyi dışında kalan maddeler yeniden
düzenlenebilir. Maddelerin ayırt edicilik (6.93) ve güvenirlik (.98) değerleri kabul
edilebilir düzeyin üzerindedir ki bu durum testin iç tutarlılık düzeyinin
yüksek olduğunu göstermektedir. Yapılan Rasch analizi bilgi testinin güvenilir
ve geçerli bir futbol GAB Testi olduğunu ortaya koymaktadır.
Genel alan bilgisi Rasch analizi Futbol Beden eğitimi öğretmeni Beden eğitimi öğretmen yetiştirme Futbol
Common content knowledge
(CCK) is comprised of knowledge of rules, techniques, and tactics. In order to
teach effectively, physical education teachers need to possess CCK. Literature
review revealed few validated CCK tests including CCK tests for football. The
purpose of this study was to evaluate the reliability and the validity of
Football CCK Test for physical education teachers. 241 students enrolled in 11
different physical education teacher education departments participated in the
study. The expert group of experienced coaches, physical education teachers,
senior lecturers, program development and language experts formed the CCK test
based on the content knowledge framework for physical education (Ward, 2009)
using a table of specification. There were 30 multiple-choice questions in the
Football CCK Test. Rasch model was used to evaluate the reliability and the
validity of the test. Twenty-four of 30 questions demonstrated good item-model
fit. Those items that had poor item-model fit might be revised. Item separation
(6.93) and item reliability (.98) values were moderately high that showed high
internal consistency. The Rasch analysis provides evidence that thetest is a
reliable and valid CCK test for football.
Common content knowledge Physical education teacher Physical education teacher education Rasch analysis Football
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 12, 2018 |
Submission Date | July 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 29 Issue: 1 |
HACETTEPE JOURNAL OF SPORT SCIENCESCopyright © Hacettepe University Faculty of Sport Sciences |