İnternet bağımlılığı, internetin aşırı, kontrol dışı ve zararlı kullanımını ifade eden bir terimdir. Toplum için büyük bir sorun haline gelmesine rağmen, firmalar açısından bakıldığında internet ve sosyal medya bilgi paylaşımı için oldukça etkili bir ortamdır. Bu çalışmanın amacı, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesi öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin sosyal medya reklamlarına yönelik genel algı ve tutumları üzerindeki etkisini karşılaştırmalı olarak incelemektir. Online anket aracılığıyla toplam 405 öğrencinin katılımı sağlanarak elde edilen veriler SPSS 22 programı ile analiz edilmiştir. Karşılaştırma yapılmak istenen iki üniversitede genel olarak aynı sonuçlar çıkmıştır. Her iki üniversite için sosyal medya reklamlarının bilgi verici olup olmadığına, toplumun ve gençliğin değerlerini deforme edip etmediğine yönelik algıların sosyal medya reklamlarına yönelik tutum üzerinde pozitif etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Manas Üniversitesi öğrencilerinin internet bağımlılığının sosyal izolasyon boyutunun sosyal medya reklamlarına yönelik tutum üzerinde pozitif etkisinin olduğu, ancak Selçuk Üniversitesi öğrencileri için ise söz konusu boyutun herhangi bir etkisinin olmadığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Internet |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 29 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).