Öğrenen ve öğreten
açısından yarattığı etki nedeniyle ilgi çekici olan aktif öğrenme, sosyal
etkileşimi temel alan, öğrenenin ihtiyaçlarına odaklanan ve bu ihtiyaçlara
cevap vermeyi amaçlayan, öğrenenlerin öğrenme süreçleri ile ilgili sorumluluk
almalarına olanak tanıyan, bir yaklaşımdır. Çocukların gelecekteki yaşamları
için belirleyici olan sosyal yetkinlik düzeylerinin geliştirilmesi amacıyla,
erken çocukluk döneminde önleyici programlar ortaya koyup, uygulanmasını
sağlamak büyük önem taşımaktadır. Buradan
hareketle araştırmanın amacı, aktif öğrenme yaklaşımı ile hazırlanmış eğitim
programının 5-6 yaş aralığındaki çocukların sosyal yetkinlik düzeyleri
üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada ön-test ve son-test
ile kontrol ve deney gruplu yarı-deneysel desen kullanılmıştır. 16 öğrenciden
oluşan deney grubuna aktif öğrenme tekniklerini içeren 15 oturumluk eğitim
programı uygulanıp, “sosyal yetkinlik ve davranış değerlendirme
ölçeği” ve görüşme formları ile gerekli veriler toplanmıştır. Elde
edilen veriler incelenmiş olup, son testlerde deney grubu lehine anlamlı farklılık
gözlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 2 |