BibTex RIS Cite

UNDERSTANDING PICTURE OF DEATH; "DEATH THEME ON STABLE FASHION ADVERTISEMENT"

Year 2014, Volume: 183 Issue: 183, 379 - 395, 01.04.2014

Abstract

Brand Marks are kept in touch continously with consumers via advertisements. Nowadays, advertisement organs have diversity with become prevalent of mass media and as a result of this individuals are in interaction relationship with advertisements while they live their own lives. Advertisements which created for awareness and different requests impending foremost sense of buying, have clear or private messages in it. To reach messages or not, individuals who are in interaction directly proportional with success of advertisement, realising this signification by the meaning of scientific is possible with semiotics. In this research in order to provide the development of fashion advertising for future research and studies. The fashion advertisements which have include death theme analysed with A.J. Greimas's meaning theory

References

  • AKÇALI, S., YÜCEBAŞ, M. (2013) "Reklamlarda Bilim İmgesi", Celal Bayar University, Journal of Social Sciences (Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi), S. 11(1) s, 359-374
  • BERCAN, C. (2012) "Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında “Göstergeleri” Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi", Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, S.4, s, 36-52
  • CERAN,Y., KARAÇOR, S. (2013) "Pazarlama İletişimi Aracı Olarak Reklam: Reklam Maliyetleri ve Muhasebeleştirilmesi", Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, S. 6 (1), s. 9-24
  • ÇETİNKAYA, Y. (1992) Reklamcılık, Ağaç Yayınevi, İstanbul
  • DERVİŞCEMALOĞLU, B. Göstergebilim, http://www.ege
  • edebiyat.org/docs/493. pdf
  • ERDAL A., ZENGİN, E. (2001) "REKLAMCILIK VE AZERBAYCAN’DA REKLAMCILIĞIN GELİŞİMİ", Journal of Qafqaz University, S.8(1)
  • GÜNAY, DOĞAN, V. (2008) "Görsel Okuryazarlık ve İmgenin Anlamlandırılması", Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, Art-e S.1(1), s. 1-29
  • KARABAŞ, S.:(2013) "Pazarlama İletişim Aracı Olarak Tüketicilerin Reklam Denetimine Karşı Tutumları: Reklam Etiği", Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S.:3(1), s.143- 157
  • KAYA, K., OĞUZ, N. (2010) "Üniversite Gençliğinin Alışveriş Tercihlerinde Tüketim Kültürünün Rolü", SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, S. 22, s.147-164
  • KIRAN, A. (2004) Disiplinlerarası Ortam ve Yöntem Sorunları, Multilingual, İstanbul
  • KÜÇÜKERDOĞAN, R. (2009) Reklam Nasıl Çözümlenir? “Reklam İletişiminde Göstergeler ve Stratejiler”, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş, İstanbul
  • ÖZCAN, E. (2007): "Göstergebilimsel Açıdan Reklam Dilinin Tüketim Toplumuna Etkileri", Yüksek L. Tez, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta
  • ÖZKAN, A. (Tarih Belirsiz) Reklamcılığa Giriş, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, AUZEF
  • ÖZTÜRK GÖÇMEN, P (2006) "Sanat Eseri Kullanılan Reklamların Sanat Eğitimine Katkısı ve Göstergebilimsel Açıdan İncelenmesi", Yüksek L. Tez, Gazi Üniversitesi, Ankara
  • PARSA, A., F. (2007/1) "İmgenin Gücü ve Görsel Kültürün Yükselişi", Fotoğrafya Dergisi, S.19
  • PARSA, A., F. (2007/2) "Göstergenin Gücü/Gücün Göstergesi: İmge Reklam Bildirilerinde Göstergebilimsel Yaklaşımla Durağan İmgeleri Çözümlemek", VIII. Uluslararası Görsel Göstergebilim Kongresi AISV- IAVS “Görünüm Kültürleri”, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, S.63 (2), s.1149-1161
  • SARI, N. (1999) "Devingen Reklam Görüntülerinde Tutku Öğeleri Aracılığıyla Cinsellik Kavramının Aktarımı ve Çözümlenmesi", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, Sayı:9, s. 345- 369
  • TOKGÖZ, O. (1981) Temel Gazetecilik, 100. Doğum Yılında Atatürk’e Armağan Dizisi:19, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları:476, Ankara
  • WAQUET, D., LAPORTE, M. (2011) Moda, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara
  • YILMAZ, E. (2004) "Medyatik Dil Alanları: Reklamcılık Dili Üzerine Metin Dil Bilimsel Bir İnceleme", Türk Dili Dergisi, Sayı:634, s.383-400
  • ZILLIOĞLU, M. (1993) İletişim Nedir? Cem Yayınevi, İstanbul
  • http://www.flickr.com/photos/charmainezoe/5741046768/in/photostre am/ Erişim Tarihi: 02.01.2014, Saat:22.15
  • http://www.reklammaster.com/posta-ile-reklam.html Erişim Tarihi: 02.01.2014, Saat: 19.25
  • http://inraynbows.wordpress.com/ Erişim Tarihi: 15.12.2013 Saat: 15.37

ÖLÜMÜN RESMİNİ ANLAMAK “DURAĞAN MODA REKLAMLARINDA ÖLÜM TEMASI”

Year 2014, Volume: 183 Issue: 183, 379 - 395, 01.04.2014

Abstract

Markalar reklamlar vasıtasıyla tüketiciler ile sürekli iletişime geçmektedirler. Günümüzde kitle iletişim araçlarının yaygınlaşmasıyla birlikte reklam kanalları da çeşitlilik göstermekte, bunun sonucunda da bireyler gündelik yaşantılarını idame ettirirken bile sürekli reklamlar ile etkileşim içerisinde kalmaktadır. Başta satın alma duygusu olmak üzere tüketicilerde değişik istekler ve farkındalıklar meydana getirmek amacıyla oluşturulan reklamlar, içlerinde aleni ya da gizli mesajlar barındırmaktadır. Reklam ile etkileşime geçen kişilere bu mesajların ulaşması ya da ulaşmaması reklamın başarısı ile doğru orantılıdır. Reklamların doğru olarak anlamlandırılması ise göstergebilim ile mümkündür. Bu araştırmada ileride yapılacak araştırma ve çalışmalara kaynak oluşturmak amacıyla moda reklamcılığının gelişiminden bahsedilerek, içinde ölüm teması bulunan durağan moda reklamının A.J.Greimas'ın anlam kuramından yola çıkılarak hazırlanan ölçme aracıyla göstergebilimsel çözümlemesi yapılmıştır.

References

  • AKÇALI, S., YÜCEBAŞ, M. (2013) "Reklamlarda Bilim İmgesi", Celal Bayar University, Journal of Social Sciences (Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi), S. 11(1) s, 359-374
  • BERCAN, C. (2012) "Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında “Göstergeleri” Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi", Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, S.4, s, 36-52
  • CERAN,Y., KARAÇOR, S. (2013) "Pazarlama İletişimi Aracı Olarak Reklam: Reklam Maliyetleri ve Muhasebeleştirilmesi", Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, S. 6 (1), s. 9-24
  • ÇETİNKAYA, Y. (1992) Reklamcılık, Ağaç Yayınevi, İstanbul
  • DERVİŞCEMALOĞLU, B. Göstergebilim, http://www.ege
  • edebiyat.org/docs/493. pdf
  • ERDAL A., ZENGİN, E. (2001) "REKLAMCILIK VE AZERBAYCAN’DA REKLAMCILIĞIN GELİŞİMİ", Journal of Qafqaz University, S.8(1)
  • GÜNAY, DOĞAN, V. (2008) "Görsel Okuryazarlık ve İmgenin Anlamlandırılması", Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, Art-e S.1(1), s. 1-29
  • KARABAŞ, S.:(2013) "Pazarlama İletişim Aracı Olarak Tüketicilerin Reklam Denetimine Karşı Tutumları: Reklam Etiği", Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S.:3(1), s.143- 157
  • KAYA, K., OĞUZ, N. (2010) "Üniversite Gençliğinin Alışveriş Tercihlerinde Tüketim Kültürünün Rolü", SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, S. 22, s.147-164
  • KIRAN, A. (2004) Disiplinlerarası Ortam ve Yöntem Sorunları, Multilingual, İstanbul
  • KÜÇÜKERDOĞAN, R. (2009) Reklam Nasıl Çözümlenir? “Reklam İletişiminde Göstergeler ve Stratejiler”, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş, İstanbul
  • ÖZCAN, E. (2007): "Göstergebilimsel Açıdan Reklam Dilinin Tüketim Toplumuna Etkileri", Yüksek L. Tez, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta
  • ÖZKAN, A. (Tarih Belirsiz) Reklamcılığa Giriş, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, AUZEF
  • ÖZTÜRK GÖÇMEN, P (2006) "Sanat Eseri Kullanılan Reklamların Sanat Eğitimine Katkısı ve Göstergebilimsel Açıdan İncelenmesi", Yüksek L. Tez, Gazi Üniversitesi, Ankara
  • PARSA, A., F. (2007/1) "İmgenin Gücü ve Görsel Kültürün Yükselişi", Fotoğrafya Dergisi, S.19
  • PARSA, A., F. (2007/2) "Göstergenin Gücü/Gücün Göstergesi: İmge Reklam Bildirilerinde Göstergebilimsel Yaklaşımla Durağan İmgeleri Çözümlemek", VIII. Uluslararası Görsel Göstergebilim Kongresi AISV- IAVS “Görünüm Kültürleri”, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, S.63 (2), s.1149-1161
  • SARI, N. (1999) "Devingen Reklam Görüntülerinde Tutku Öğeleri Aracılığıyla Cinsellik Kavramının Aktarımı ve Çözümlenmesi", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, Sayı:9, s. 345- 369
  • TOKGÖZ, O. (1981) Temel Gazetecilik, 100. Doğum Yılında Atatürk’e Armağan Dizisi:19, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları:476, Ankara
  • WAQUET, D., LAPORTE, M. (2011) Moda, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara
  • YILMAZ, E. (2004) "Medyatik Dil Alanları: Reklamcılık Dili Üzerine Metin Dil Bilimsel Bir İnceleme", Türk Dili Dergisi, Sayı:634, s.383-400
  • ZILLIOĞLU, M. (1993) İletişim Nedir? Cem Yayınevi, İstanbul
  • http://www.flickr.com/photos/charmainezoe/5741046768/in/photostre am/ Erişim Tarihi: 02.01.2014, Saat:22.15
  • http://www.reklammaster.com/posta-ile-reklam.html Erişim Tarihi: 02.01.2014, Saat: 19.25
  • http://inraynbows.wordpress.com/ Erişim Tarihi: 15.12.2013 Saat: 15.37
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Serdar Egemen Nadasbaş

- Pınar Göklüberk Özlü This is me

Publication Date April 1, 2014
Submission Date October 9, 2015
Published in Issue Year 2014 Volume: 183 Issue: 183

Cite

APA Nadasbaş, S. E., & Özlü, .-. P. G. (2014). ÖLÜMÜN RESMİNİ ANLAMAK “DURAĞAN MODA REKLAMLARINDA ÖLÜM TEMASI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 183(183), 379-395. https://doi.org/10.20296/tsad.93383
AMA Nadasbaş SE, Özlü PG.ÖLÜMÜN RESMİNİ ANLAMAK “DURAĞAN MODA REKLAMLARINDA ÖLÜM TEMASI.” Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. April 2014;183(183):379-395. doi:10.20296/tsad.93383
Chicago Nadasbaş, Serdar Egemen, and - Pınar Göklüberk Özlü. “ÖLÜMÜN RESMİNİ ANLAMAK ‘DURAĞAN MODA REKLAMLARINDA ÖLÜM TEMASI’”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 183, no. 183 (April 2014): 379-95. https://doi.org/10.20296/tsad.93383.
EndNote Nadasbaş SE, Özlü -PG (April 1, 2014) ÖLÜMÜN RESMİNİ ANLAMAK “DURAĞAN MODA REKLAMLARINDA ÖLÜM TEMASI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 183 183 379–395.
IEEE S. E. Nadasbaş and .-. P. G. Özlü, “ÖLÜMÜN RESMİNİ ANLAMAK ‘DURAĞAN MODA REKLAMLARINDA ÖLÜM TEMASI’”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 183, no. 183, pp. 379–395, 2014, doi: 10.20296/tsad.93383.
ISNAD Nadasbaş, Serdar Egemen - Özlü, - Pınar Göklüberk. “ÖLÜMÜN RESMİNİ ANLAMAK ‘DURAĞAN MODA REKLAMLARINDA ÖLÜM TEMASI’”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 183/183 (April 2014), 379-395. https://doi.org/10.20296/tsad.93383.
JAMA Nadasbaş SE, Özlü -PG. ÖLÜMÜN RESMİNİ ANLAMAK “DURAĞAN MODA REKLAMLARINDA ÖLÜM TEMASI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2014;183:379–395.
MLA Nadasbaş, Serdar Egemen and - Pınar Göklüberk Özlü. “ÖLÜMÜN RESMİNİ ANLAMAK ‘DURAĞAN MODA REKLAMLARINDA ÖLÜM TEMASI’”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 183, no. 183, 2014, pp. 379-95, doi:10.20296/tsad.93383.
Vancouver Nadasbaş SE, Özlü -PG. ÖLÜMÜN RESMİNİ ANLAMAK “DURAĞAN MODA REKLAMLARINDA ÖLÜM TEMASI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2014;183(183):379-95.