Brand Marks are kept in touch continously with consumers via advertisements. Nowadays, advertisement organs have diversity with become prevalent of mass media and as a result of this individuals are in interaction relationship with advertisements while they live their own lives. Advertisements which created for awareness and different requests impending foremost sense of buying, have clear or private messages in it. To reach messages or not, individuals who are in interaction directly proportional with success of advertisement, realising this signification by the meaning of scientific is possible with semiotics. In this research in order to provide the development of fashion advertising for future research and studies. The fashion advertisements which have include death theme analysed with A.J. Greimas's meaning theory
Markalar reklamlar vasıtasıyla tüketiciler ile sürekli iletişime geçmektedirler. Günümüzde kitle iletişim araçlarının yaygınlaşmasıyla birlikte reklam kanalları da çeşitlilik göstermekte, bunun sonucunda da bireyler gündelik yaşantılarını idame ettirirken bile sürekli reklamlar ile etkileşim içerisinde kalmaktadır. Başta satın alma duygusu olmak üzere tüketicilerde değişik istekler ve farkındalıklar meydana getirmek amacıyla oluşturulan reklamlar, içlerinde aleni ya da gizli mesajlar barındırmaktadır. Reklam ile etkileşime geçen kişilere bu mesajların ulaşması ya da ulaşmaması reklamın başarısı ile doğru orantılıdır. Reklamların doğru olarak anlamlandırılması ise göstergebilim ile mümkündür. Bu araştırmada ileride yapılacak araştırma ve çalışmalara kaynak oluşturmak amacıyla moda reklamcılığının gelişiminden bahsedilerek, içinde ölüm teması bulunan durağan moda reklamının A.J.Greimas'ın anlam kuramından yola çıkılarak hazırlanan ölçme aracıyla göstergebilimsel çözümlemesi yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Submission Date | October 9, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 183 Issue: 183 |