It is thought that the research on the method of teaching by ear which is
based on before invention of writing and the notation is very limited in our country.
The fact that art education is open to innovations and is not limited by narrow
patterns, it is aimed to contribute to the study of teaching and learning by
ear on the importance of the subject. The survey model was used in the
research. The data were obtained from sources obtained from literature review
of the subject. In the research, information about teaching by ear, teaching
song by ear and teaching instrument by ear is mentioned, and suggestions for
the necessity of teaching by ear are given.
Yazı ve notanın icadından
çok öncesine dayanan kulaktan öğretim yöntemi ile ilgili araştırmaların
ülkemizde çok sınırlı sayıda olduğu düşünülmektedir. Sanat eğitiminin
yeniliklere açık olması ve dar kalıplarla sınırlandırılmaması gereğinden yola
çıkılarak araştırmanın amacı kulaktan öğrenme-öğretmeye ilişkin alanyazına
katkıda bulunmak ve konunun önemine dikkat çekmektir. Araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Veriler konuya ilişkin
literatür taraması sonucu edinilen kaynaklardan elde edilmiştir. Araştırmada
kulaktan öğretim, kulaktan şarkı öğretimi ve kulaktan çalgı öğretimi ile ilgili
bilgilere değinilmiş, ayrıca kulaktan öğretimin gerekliliğine ilişkin önerilere
yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 1 |