Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cover Image
Submit Article Send Reviewer Request Aim & Scope Author Guidelines Ethical Principles and Publication Policy Last Issue Editorial Board Contact Archive
...
Login
e-ISSN 1305-2020 | Period Biannually , Annually | Founded: 2004 | Publisher Yuzuncu Yil University | http://efdergi.yyu.edu.tr/


Açık Erişim ve İntihal Politikaları,

-Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, araştırmaların kamuya açık hale getirmenin küresel bilgi alışverişini desteklediği ilkesiyle içeriğine açık erişim sağlar.
-Dergi Budapeşte Açık Erişim Girişimi tanımının koşullarını kabul etmektedir.
-Dergi için herhangi bir makale gönderme, makale-editoryal işlem veya yayın ücreti (sayfa veya renk ücreti) alınmaz.
-Yazar (lar) ın telif hakkını elinde bulundurmasına ve yayın haklarını kısıtlama olmaksızın korumasına izin verir.
-Yazar/Yazarlar, intihal raporu ( iThenticate, Turnitin vb. sanal araçlarla) ve ORCID numarasını göndermelidirler.

http://efdergi.yyu.edu.tr/sayfa.php?s=acik-erisim-politikasi

YYUEFD Dergisinin 2019-2020 yılında tr dizini dergileri arasında etki faktörü bakımından 6. Sıraya, 2019 yılında Sobiad taranan dergiler arasında etki faktörü bakımından 12. Sıraya girmiştir.

https://trdizin.gov.tr/istatistikler/?statsType=mostimpactfactorjournal

https://atif.sobiad.com/index.jsp?modul=impact-faktoru


Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

e-ISSN 1305-2020 | Period Biannually , Annually | Founded: 2004 | Publisher Yuzuncu Yil University | http://efdergi.yyu.edu.tr/
Cover Image


Açık Erişim ve İntihal Politikaları,

-Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, araştırmaların kamuya açık hale getirmenin küresel bilgi alışverişini desteklediği ilkesiyle içeriğine açık erişim sağlar.
-Dergi Budapeşte Açık Erişim Girişimi tanımının koşullarını kabul etmektedir.
-Dergi için herhangi bir makale gönderme, makale-editoryal işlem veya yayın ücreti (sayfa veya renk ücreti) alınmaz.
-Yazar (lar) ın telif hakkını elinde bulundurmasına ve yayın haklarını kısıtlama olmaksızın korumasına izin verir.
-Yazar/Yazarlar, intihal raporu ( iThenticate, Turnitin vb. sanal araçlarla) ve ORCID numarasını göndermelidirler.

http://efdergi.yyu.edu.tr/sayfa.php?s=acik-erisim-politikasi

YYUEFD Dergisinin 2019-2020 yılında tr dizini dergileri arasında etki faktörü bakımından 6. Sıraya, 2019 yılında Sobiad taranan dergiler arasında etki faktörü bakımından 12. Sıraya girmiştir.

https://trdizin.gov.tr/istatistikler/?statsType=mostimpactfactorjournal

https://atif.sobiad.com/index.jsp?modul=impact-faktoru


Cilt 17 Sayı 1 [tr] Volume 17 Issue: 1 [en] Last Issue
Volume 17 - Issue 1 - Dec 25, 2020
  1. Farklı Akademik Başarıya Sahip Matematik Öğretmeni Adaylarının Gerçekleştirdikleri Klinik Mülakatların Karşılaştırılması
    Pages 1 - 29
    Aytuğ ÖZALTUN ÇELİK, Esra BUKOVA GÜZEL
  2. Duygusal Zeka ve Saldırganlık Arasındaki İlişkide Yaşam Doyumunun Aracı Rolü
    Pages 30 - 53
    Sümbül YALNIZCA-YILDIRIM, Fulya CENKSEVEN-ÖNDER
  3. Sınıf Öğretmenlerinin Yenilenen Hayat Bilgisi Programı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
    Pages 54 - 78
    Taner ALTUN, Tekin GÜLER
  4. Çocuk Edebiyatı Eserlerinin 7. Sınıf Öğrencilerinin Empati Becerisinin Gelişimine Etkisi
    Pages 79 - 114
    Mustafa KAYA, İlhan ERDEM
  5. Sanal Gerçeklik Teknolojilerinin Ortaokulda Kullanım ve Tercih Durumlarının Belirlenmesi
    Pages 115 - 143
    Gürkan YILDIRIM, Serkan YILDIRIM
  6. Çocukların Dijital Oyun Bağımlılığına Göre Aile Profillerinin Belirlenmesi
    Pages 144 - 174
    Emrullah YİĞİT, Selim GÜNÜÇ
  7. Ortaokul Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bağlılıklarının İncelenmesi
    Pages 175 - 199
    Mecit ASLAN, Rezzan Zeliha ERDEN
  8. Yetişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Eğitiminin Etkisi Tek Denekli Bir Çalışma
    Pages 200 - 230
    Suna KAYMAK ÖZMEN
  9. Tasarım Temelli Öğrenme Uygulamalarının Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının STEM Anlayışlarını Geliştirmeye Etkisi
    Pages 231 - 265
    Hicran ARSLANHAN, Tufan İNALTEKİN
  10. Fen Bilimleri Dersinin İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) Dâhil Edilmesine İlişkin Öğretmen Görüşleri
    Pages 266 - 294
    Sümeyye AYDIN GÜRLER
  11. Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin ve Kurum Yöneticilerinin Erken Müdahale Programlarına İlişkin Algılarının İncelenmesi
    Pages 295 - 317
    Servet KARDEŞ, Berrin AKMAN
  12. Okul Öncesi Eğitim Alan Beş Yaş Çocuklarının Meslek Seçimleri ve Cinsiyetlerine İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi
    Pages 318 - 350
    Zeynep TEMİZ, Şenil Ünlü ÇETİN, Simge YILMAZ
  13. Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
    Pages 351 - 373
    Levent DENİZ, Seher TEKE
  14. Türkiye’de Ulusal Mevzuata Göre Velilerin Okul Yönetimine Katılımı
    Pages 374 - 404
    Ali İhsan ÇUHADAR
  15. Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Karşı Öz-Benlik Algılarının İncelenmesi
    Pages 405 - 435
    Rabia Nur YANIK, Oktay BEKTAŞ
  16. Belgesel Çekme Etkinliğinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma için Çevreye Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkisi
    Pages 436 - 454
    Hülya ASLAN EFE, Sait YÜCEL, Rıfat EFE
  17. Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi
    Pages 455 - 485
    Kemal ÖZGEN, Baran BAYRAM
  18. STEM Motivasyon Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 486 - 510
    İsmail DÖNMEZ
  19. Üniversite Öğrencilerinin Periyodik Tablo ile İlişkili Bilişsel Yapılarının İncelenmesi
    Pages 511 - 533
    Lütfiye VAROĞLU, Şenol ŞEN, Ayhan YILMAZ
  20. Öğretmenlerin Dijital Vatandaşlığa Yönelik Algılarının İncelenmesi
    Pages 534 - 556
    Serdar ARCAGÖK
  21. Erken Çocukluk Döneminde Uygulanan Çevre Eğitim Programının Çocukların Çevreye Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi
    Pages 557 - 578
    Simge YILMAZ, Emine YILMAZ BOLAT, İlknur GÖLCÜK
  22. Türkçe Öğretmenlerinin Yazma Stratejilerine Dair Görüşleri
    Pages 579 - 602
    Filiz METE, Nurullah ESENDEMİR
  23. 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Çevresel Vatandaşlık ve Ekolojik Ayak İzi Kavramlarına İlişkin Düşünceleri: Kelime İlişkilendirme Örneği
    Pages 603 - 642
    Tuğba DEMİRER, Fatma ŞAŞMAZ ÖREN
  24. 5. Sınıf Öğrencilerinin “Canlılar Dünyasını Gezelim ve Tanıyalım” Ünitesi ile İlgili Kavram Yanılgıları
    Pages 643 - 670
    Evşen AYMEN PEKER, Erol TAŞ
  25. Artırılmış Gerçeklik ve Fen Etkinlikleri: Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri
    Pages 671 - 699
    Rıdvan ELMAS, Deniz KAHRİMAN-PAMUK, Savaş PAMUK
  26. İlkokul 4. Sınıf Öğrencileri için Bütünleşme Ölçeğinin Geliştirilmesi
    Pages 700 - 721
    Deniz GÖKÇE ERBİL, Ayfer KOCABAŞ
  27. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yansıma ve Kırınım Konusundaki Bağlamlaşmış Bilgileri
    Pages 722 - 740
    Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU, Ebru EZBERCİ ÇEVİK, Mehmet Altan KURNAZ
  28. Güzel Sanatlar Lisesi Öğrencilerinin Optimal Performans Duygu Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Pages 741 - 767
    M. Serkan UMUZDAŞ, Özgür KOÇAK, Serpil UMUZDAŞ
  29. Üstün Yeteneklilere Yönelik Farklılaştırılmış Fen Öğretim Modülü Hakkında Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kavramsal Algıları ve Değerlendirmeleri
    Pages 768 - 798
    Neşe Kutlu Abu KUTLU ABU, Murat GÖKDERE
  30. Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Masalların Duygusal Yön Analizine Göre Değerlendirilmesi
    Pages 799 - 822
    Ömer ÇİFTÇİ, Mustafa KAYA
  31. Türkiye’de STEM Eğitimi Üzerine Yapılan Araştırmaların Durumu Üzerine Bir Çalışma
    Pages 823 - 854
    Pınar ÇAVAŞ, Aslıhan AYAR, Gizem GÜRCAN
  32. Kültürel Bir Öğreti: Mutluluk Korkusu
    Pages 855 - 869
    Özlem ÇEVİK
  33. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konular Hakkındaki Tutum ve Görüşlerinin Belirlenmesi
    Pages 870 - 893
    Rıdvan GÜRBÜZKOL, Hasan BAKIRCI
  34. Öğretmen Adaylarının Çocuk İstismar ve İhmaline İlişkin Bilgi Düzeyleri ile Çocuğa Yönelik Cinsel İstismarı Bildirme Tutumlarının İncelenmesi
    Pages 894 - 925
    Seda DONAT BACIOĞLU, Zöhre KAYA
  35. Sınıf Öğretmenlerinin İş Yükü Algısı ile Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki
    Pages 926 - 958
    Mustafa ERDEM, Mehmet Ali ÖZTÜRK
  36. Lise Öğrencilerinin Demokratik Okul Kültürü Algısı ile Akademik İsteklilikleri Arasındaki İlişkide Okul Bağlılığının Aracılık Rolü
    Pages 959 - 990
    Seval KOÇAK, Mustafa Hami AY
  37. Laboratuvar öz yeterlik ölçeği geliştirme çalışması
    Pages 991 - 1014
    Adem AKKUS
  38. 5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi
    Pages 1015 - 1041
    Fethiye KARSLI BAYDERE, Sena KURTOĞLU
  39. 6. Sınıf Öğrencilerinin Alan Hesaplamada İlişkilendirme ve Genelleme Süreçlerinin İncelenmesi
    Pages 1042 - 1066
    Arife TOLGA, Berna CANTÜRK GÜNHAN
  40. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıflarındaki Gelişimsel Yetersizliği Olan ve Olmayan Çocuklarla Etkileşim Davranışlarının İncelenmesi
    Pages 1067 - 1097
    Semra OMAK, Elif SAZAK
  41. Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri ile Örgütsel Sinizm Tutumlarının İncelenmesi
    Pages 1098 - 1127
    Neşe DUMAN, Ramazan SAK, İkbal ŞAHİN SAK
  42. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi
    Pages 1128 - 1152
    Kenan BULUT, Hatice COŞKUN
  43. STEM Etkinliklerinin Uygulanması Sürecinde Elektronik Portfolyo Kullanımının Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Akademik Başarısına ve STEM Tutumuna Etkisinin İncelenmesi
    Pages 1153 - 1179
    Mahmut AYAZ, Salih GÜLEN, Bilge GÖK
  44. Şemsiyye Fi’l Hisab Adlı Eserin Geometri Konularının Matematik Öğretimi Bakımından 2017 Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ile Karşılaştırılması
    Pages 1180 - 1203
    Kamil ARI, Ebru ÜNÜVAR
  45. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin FeTeMM ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
    Pages 1204 - 1241
    Zeynel BOYNUKARA, Aslı Nur DENİZ, Mustafa TÜYSÜZ
  46. Fen Bilimleri Laboratuarlarında Mobil Teknoloji Desteğinin Önemi Hakkında Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
    Pages 1242 - 1271
    Hatice GÜNGÖR SEYHAN, Murat OKUR
  47. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Projesinden Yararlanma Düzeyleri Ve Proje Hakkındaki Görüşleri
    Pages 1272 - 1303
    Hayati ÇAVUŞ, Fatma KESKİN YORGANCI
  48. Sınıf Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimi Öz yeterliliklerinin İncelenmesi
    Pages 1304 - 1337
    Özge CAN ARAN, Bilge GÖK, Mahmut AYAZ
  49. Kimya Öğretmenlerine Yönelik Bir Söylem Analizi
    Pages 1338 - 1355
    Emre Harun KARAASLAN, Yılmaz SAĞLAM
  50. EGS (DNR) Tabanlı Öğretimin Sindirim Süreci ve Sindirim Sistemi ile İlgili Anlama Şekillerinin Geliştirilmesine Etkisi
    Pages 1356 - 1390
    Nazihan URSAVAŞ, Sabiha ODABAŞI ÇİMER
  51. Botanik Kavramları Öğretiminde, Kavram Çözümleme Tabloları, Kavram Ağları ve Kavram Haritalarının Uygulanması
    Pages 1391 - 1414
    Mehmet GÜRLEK, Nasip DEMİRKUŞ
  52. Konservatuvar Öğrencilerinin Eşlik Dersine İlişkin Metaforik Yaklaşımlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Pages 1415 - 1443
    Hepşen OKAN, Hacer MOHAN KÖMÜRCÜ
Indexes and Platforms