Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF MOBILE GAME DEVELOPED FOR THE FOUR BASIC OPERATIONS ON 6TH GRADE STUDENTS’ MENTAL COMPUTATION

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 2, 90 - 100, 29.12.2018

Öz

Information and communication technologies have been
currently offering various opportunities for mathematics teaching with mobile
applications aiming to develop both teacher’s and students’ reasoning skills.
When, especially, the interest of 10-13-year-old children in the mobile games
is considered, it is inevitable to transform their interest into educational
activities that can be independently accessed with touching a single key. The
purpose of this research is to show the effect of the mobile game developed for
the four basic operations (addition, subtraction, multiplication and division)
with natural numbers on reasoning and mental computation. A person with a
higher level of reasoning skill is expected to decide on many things at the
same time without the need of paper and pencil and toobtain correct and desired
results. As a result of the research, the group’s pre-test and post-test scores
were found to have significant difference in favor of the post-test according
to the Wilcoxon signed rank test results. Besides, there was a significant
difference in favor of men according to the Mann-Whitney U test result. 

Kaynakça

  • Attewell, J. (2005). From research and development to mobile learning: Tools for education and training providers and their learners. 4th World Conference on mLearning’de sunulmuş bildiri. Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (15.b.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Chen, Y., Kao, T. & Sheu, J. (2003). A mobile learning system for scaffolding bird watching learning. Journal of Computer Assisted Learning, 19(3), 347-359.
  • Crompton, H. & Traxler, J. (2015). Mobile learning and mathematics : Foundations, design, and case studies. New York: Routledge.
  • Çelik, A. (2012). Yabancı dil öğreniminde karekod destekli mobil öğrenme ortamının aktif sözcük öğrenimine etkisi ve öğrenci görüşleri: Mobil sözlük örneği. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Diah-Norizan M., Ehsan-Khaliq M. & Ismail, M. (2010). Discover mathematics on mobile devices using gaming approach. Procedia Social and Behavioral Sciences, 8, 670–677.
  • Drigas, A.S. & Pappas, M.A. (2015). A review of mobile learning applications for mathematics. iJIM, 9(3).
  • Köse, U., Koç, D. & Yücesoy, S.A. (2013). An augmented reality based mobile software to support learning experiences in computer science courses. Procedia Computer Science, 25, 370-374.
  • Korkmaz, M. (2010). Probleme dayalı mobil öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Larkin, K. & Nigel, C. (2016). Mathematics education and mobile technologies. Mathematics Education Research Journal, 28, 1-7.
  • Makoe, M. (2012). The pedagogy of mobile learning in supporting distance learners, distance education. The University of South Africa, South Africa.
  • Martin, F. & Ertzberger, J. (2013). Here and now mobile learning: An experimental study onthe use of mobile technology. Computers & Education, 68, 76-85.
  • O’Malley, C., Glew, J., Lefrere, P., Lonsdale, P., Naismith, L., Sharples, M., Taylor, J., Vavoula, G. & Waycott, J. (2005). Guidelines for learning/teaching/tutoring in a mobile environment. Mobilearn Project deliverable. http://www.mobilearn.org/ download/results/guidelines.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Ozan, O. (2013). Bağlantıcı mobil öğrenme ortamlarında yönlendirici destek. Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. London: Sage.
  • Sur, E. (2011). Mobil öğrenme ve web destekli öğrenme yöntemlerinin karşılaştırılması (Sinop Üniversitesi Gerze Meslek Yüksekokulu’nda bir uygulama). Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü, Ankara.
  • Yang, G., Chen, N.S., Sutinen, E., Anderson, T. & Wen, D. (2013). The effectiveness ofautomatic text summarization in mobile learning contexts. Computers & Education, 68, 233-243.
  • Yıldırım, N. (2012). Yabancı dil eğitiminde eğitsel oyunlar aracılığıyla mobil öğrenme. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

DÖRT İŞLEME YÖNELİK GELİŞTİRİLEN MOBİL OYUNUN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİNDEN İŞLEM YAPMA BECERİSİNE ETKİSİ

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 2, 90 - 100, 29.12.2018

Öz





Günümüzde bilgi ve
iletişim teknolojileri, akıl yürütme becerilerinin gelişmesine yönelik mobil
uygulamalarla; anlamlı matematik öğretimi için hem öğretmene hem öğrenciye
önemli fırsatlar sunmaktadır. Özellikle 10-13 yaş çocuklarının mobil oyunlara
olan ilgisi düşünüldüğünde, bu ilginin; yer, zaman ve mekandan bağımsız
avucunun içinde bir tuşla bilgiye ulaşabilir eğitim etkinliklerine
dönüştürülmesi kaçınılmazdır. Bu araştırmanın amacı; doğal sayılarda dört
işleme (toplama-çıkarma-çarpma-bölme) yönelik geliştirilen mobil oyunun,
tahmin etme ve zihinden işlem yapma becerilerine etkisini ortaya koymaktır.
Çünkü tahmin becerisi yüksek olan kişinin, kağıt kaleme gerek duymadan aynı
anda birçok kararı verebilecek düzeydeki düşünme becerisi ile hızlı ve doğru
bir şekilde istenilen sonuca ulaşacağı öngörülmektedir. Araştırma sonucunda;
grubun ön test ve son test puanların Wilcoxon işaretli sıralar testi sonucuna
göre son test lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Cinsiyet olarak
incelendiğinde ise Mann-Whitney U testi sonucuna göre erkekler lehine anlamlı
farklılık bulunmuştur.


Kaynakça

  • Attewell, J. (2005). From research and development to mobile learning: Tools for education and training providers and their learners. 4th World Conference on mLearning’de sunulmuş bildiri. Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (15.b.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Chen, Y., Kao, T. & Sheu, J. (2003). A mobile learning system for scaffolding bird watching learning. Journal of Computer Assisted Learning, 19(3), 347-359.
  • Crompton, H. & Traxler, J. (2015). Mobile learning and mathematics : Foundations, design, and case studies. New York: Routledge.
  • Çelik, A. (2012). Yabancı dil öğreniminde karekod destekli mobil öğrenme ortamının aktif sözcük öğrenimine etkisi ve öğrenci görüşleri: Mobil sözlük örneği. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Diah-Norizan M., Ehsan-Khaliq M. & Ismail, M. (2010). Discover mathematics on mobile devices using gaming approach. Procedia Social and Behavioral Sciences, 8, 670–677.
  • Drigas, A.S. & Pappas, M.A. (2015). A review of mobile learning applications for mathematics. iJIM, 9(3).
  • Köse, U., Koç, D. & Yücesoy, S.A. (2013). An augmented reality based mobile software to support learning experiences in computer science courses. Procedia Computer Science, 25, 370-374.
  • Korkmaz, M. (2010). Probleme dayalı mobil öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Larkin, K. & Nigel, C. (2016). Mathematics education and mobile technologies. Mathematics Education Research Journal, 28, 1-7.
  • Makoe, M. (2012). The pedagogy of mobile learning in supporting distance learners, distance education. The University of South Africa, South Africa.
  • Martin, F. & Ertzberger, J. (2013). Here and now mobile learning: An experimental study onthe use of mobile technology. Computers & Education, 68, 76-85.
  • O’Malley, C., Glew, J., Lefrere, P., Lonsdale, P., Naismith, L., Sharples, M., Taylor, J., Vavoula, G. & Waycott, J. (2005). Guidelines for learning/teaching/tutoring in a mobile environment. Mobilearn Project deliverable. http://www.mobilearn.org/ download/results/guidelines.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Ozan, O. (2013). Bağlantıcı mobil öğrenme ortamlarında yönlendirici destek. Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. London: Sage.
  • Sur, E. (2011). Mobil öğrenme ve web destekli öğrenme yöntemlerinin karşılaştırılması (Sinop Üniversitesi Gerze Meslek Yüksekokulu’nda bir uygulama). Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü, Ankara.
  • Yang, G., Chen, N.S., Sutinen, E., Anderson, T. & Wen, D. (2013). The effectiveness ofautomatic text summarization in mobile learning contexts. Computers & Education, 68, 233-243.
  • Yıldırım, N. (2012). Yabancı dil eğitiminde eğitsel oyunlar aracılığıyla mobil öğrenme. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mine Aktaş

Gökçen Gülru Bulut

Bilge Kağan Aktaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 21 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aktaş, M., Bulut, G. G., & Aktaş, B. K. (2018). DÖRT İŞLEME YÖNELİK GELİŞTİRİLEN MOBİL OYUNUN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİNDEN İŞLEM YAPMA BECERİSİNE ETKİSİ. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 5(2), 90-100.