Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Hakemlik İsteği Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Etik İlkeler ve Yayın Politikası Son Sayı Editör Kurulu İletişim Arşiv
...
Giriş
e-ISSN 2458-9624 | Yayın Aralığı Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2014 | Yayıncı Gazi Üniversitesi | https://dergipark.org.tr/tr/pub/etad


ÖNEMLİ BİLGİLENDİRME

Dergimiz TR dizin başvuru sürecinde olduğundan 13.02.2021 tarihinden itibaren dergimize gönderilecek makaleler için aşağıdaki uygulamalara geçilmiştir.

1. Araştırması 2020 yılı ve sonrasında yapılan nitel ve nicel araştırmalar için Etik Kurul Onay Belgesinin ibrazı zorunludur.
2. Makale gönderimlerinde Benzerlik Raporu istenmektedir. (Kaynakça hariç en fazla %20).
3. Makalenin tüm yazarları için “ORCID numarası” alınması zorunludur.

Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tarafından yayınlanan Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi (JRES), araştırma ve yayın etiğine uygun bir şekilde eğitim bilimleri alanında özgün araştırma ve derleme makaleleri, çift taraflı kör hakemlik sistemi kullanarak yayınlayan, ulusal hakemli ve açık erişimli bilimsel bir dergidir. Yılda iki kez (Haziran ve Aralık), tam metin bilimsel makaleleri elektronik ortamda yayınlamaktadır. Yayın dili Türkçe veya İngilizcedir. Dergiye gönderilen aday makaleler başka bir yerde yayınlanmamış/yayınlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır. Yayınlanmak üzere kabul edilen makalelerin telif hakları Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi’ne ait olmakla birlikte yayınlanan makalelerin içerikleri ile ilgili her türlü yasal sorumluluk yazar(lar)a aittir.  


Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi

e-ISSN 2458-9624 | Yayın Aralığı Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2014 | Yayıncı Gazi Üniversitesi | https://dergipark.org.tr/tr/pub/etad
Kapak Resmi


ÖNEMLİ BİLGİLENDİRME

Dergimiz TR dizin başvuru sürecinde olduğundan 13.02.2021 tarihinden itibaren dergimize gönderilecek makaleler için aşağıdaki uygulamalara geçilmiştir.

1. Araştırması 2020 yılı ve sonrasında yapılan nitel ve nicel araştırmalar için Etik Kurul Onay Belgesinin ibrazı zorunludur.
2. Makale gönderimlerinde Benzerlik Raporu istenmektedir. (Kaynakça hariç en fazla %20).
3. Makalenin tüm yazarları için “ORCID numarası” alınması zorunludur.

Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tarafından yayınlanan Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi (JRES), araştırma ve yayın etiğine uygun bir şekilde eğitim bilimleri alanında özgün araştırma ve derleme makaleleri, çift taraflı kör hakemlik sistemi kullanarak yayınlayan, ulusal hakemli ve açık erişimli bilimsel bir dergidir. Yılda iki kez (Haziran ve Aralık), tam metin bilimsel makaleleri elektronik ortamda yayınlamaktadır. Yayın dili Türkçe veya İngilizcedir. Dergiye gönderilen aday makaleler başka bir yerde yayınlanmamış/yayınlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır. Yayınlanmak üzere kabul edilen makalelerin telif hakları Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi’ne ait olmakla birlikte yayınlanan makalelerin içerikleri ile ilgili her türlü yasal sorumluluk yazar(lar)a aittir.  


Cilt 8 - Sayı 1 - 28 Haz 2021
  1. Öğretmenlerin Mesleki İmajlarının İş Doyumlarına Etkisi
    Sayfalar 1 - 15
    Hüseyin Onur CANSIZ, Mustafa ÖZGENEL
  2. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Yeterlilikleri ile Teknoloji Bağımlılığı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Sayfalar 16 - 25
    Açelya ÖZER, Selami ERYILMAZ
  3. Karmaşık Soyut Ötesi Düşünme Ölçeğini Uyarlama Çalışması
    Sayfalar 26 - 38
    Mehmet BAŞARAN, Ayşe Dilek ÖĞRETİR ÖZÇELİK
  4. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Menüleri Hakkındaki Görüşleri: Gaziantep Örneği
    Sayfalar 39 - 51
    Emine Hilal İNAN, Leyla ÖZGEN
  5. COVID-19 Pandemi Sürecinin Öğrenci Davranışları Üzerine Etkisi
    Sayfalar 52 - 64
    Elif TARLAKAZAN, Burak Erhan TARLAKAZAN
  6. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Müzik Eğitimi Dersi Hedeflerini Gerçekleştirme ve Öz-Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi
    Sayfalar 65 - 74
    Ece BARBOROS, Efe AKBULUT
  7. Türkiye’de Çocuklara Yönelik Sivil Toplum Kuruluşları: Dernekler
    Sayfalar 75 - 87
    Hurşide Kübra ÖZKAN KUNDURACI, Kevser TOZDUMAN YARALI
  8. Rehberlikte Program Geliştirme Dersinde Uygulanan Karma Öğrenme Etkinliklerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
    Sayfalar 88 - 102
    Sevim AŞİROĞLU
  9. İlkokul ve Ortaokul Son Sınıf Öğrencilerinin İnternet Bağımlılık Düzeylerinin İncelenmesi (Adıyaman İli Örneği)
    Sayfalar 103 - 121
    Mehmet GÜLTEKİN, Hasan AYDEMİR
  10. Lisansüstü Eğitimlerine Devam Eden Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Lisansüstü Eğitime İlişkin Görüşleri, Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
    Sayfalar 122 - 141
    Fatma AVCI, Ekrem Cengiz AKDENİZ
  11. Making Sense of Teaching and Learning During the COVID 19 Pandemic: Studying Online at Home in Isolation
    Sayfalar 142 - 166
    Mehmet Ali İÇBAY
  12. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Meslek Tercih Nedenleri: İçsel ve Dışsal Faktörler
    Sayfalar 167 - 178
    Aycan BULDUR, Meryem Ezgi KESKİN, Esma BÖREKÇİ
  13. Lise Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusunda Grafik Yorumlama Becerilerinin İncelenmesi
    Sayfalar 179 - 204
    Nilgün SEÇKEN, Çağlar ÇELİK
  14. İşbirlikli Öğretim Yönteminin Türkçe Dersinde Akademik Başarı, Motivasyon ve Öğrenme Kalıcılığı Üzerindeki Etkisinin Belirlenmesi
    Sayfalar 205 - 227
    Aysel ARSLAN, Ali Osman ENGİN
  15. Batı Masallarında Kadın Kahramanların Sosyal Hizmet Açısından Değerlendirilmesi
    Sayfalar 228 - 236
    Taner KONDAKCI, Selman BÖLÜKBAŞI
Yazarların Dikkatine

Sayın Yazarlar,

Dergimize makale gönderirken lütfen çalışmanızı makale şablonuna göre düzenleyiniz ve şablon üzerinde biçimsel değişiklik yapmayınız.


MAKALE ŞABLONUNA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ. 


TELİF HAKKI DEVİR FORMUNA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ.