Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 1, 55 - 63, 28.03.2019

Öz

Kaynakça

  • 1. Aksoy M., (2013). Kavram Olarak Hayat Boyu Öğrenme Ve Hayat Boyu Öğrenmenin Avrupa Birliği Serüveni, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi,64, s.23-48
  • 2. Güven İ. (2014). Türk Eğitim Tarihi, 1. Bölüm: Eğitim Tarihi Serüveni, Ankara, Pegem Yayınları, 1-6
  • 3. Şenyuva E., (2013), Lifelong Learning İn Nursing: Perceptions And Realities, Florance Nightingale Hemşirelik Dergisi C:21 – 1, 69-75
  • 4. MEB, Türkiye Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi Ve Eylem Planı 2014-2018, Bölüm 2 Hayat Boyu Öğrenme Ve Önemi, http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/07/20140716-8-1.pdf Erişim Tarihi:31.05.18
  • 5. Karaduman A., Tarhan S.(2017). Examining The Relationshipbetween University Students’lifelong Learning Tendencies And Their Self-Efficacy Perceptions, Journal Of Human Sciences, 14(1), 355-375
  • 6. Güleç İ., Çelik S., Demirhan B. (2012).Yaşam Boyu Öğrenme Nedir? Kavram Ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme, Sakarya University Journal Of Education, 2/3, 34-48.
  • 7. Gopee N., (2001). Lifelong Learning In Nursing: Perceptions And Realities, Nurse Education Today 21, 607- 615
  • 8. Güçlü S., Bostan N., Tabak R.S.(2013). Dumlupınar Üniversitesi Hemşirelik Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Davranışlarının Belirlenmesi, Kastamonu Education Journal Vol:21 No:2, 459-468
  • 9. Günüç S., Odabaşı H.F., Kuzu A. (2012). Yaşam Boyu Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2012 11(2), 309 -325
  • 10. Denat, Y., Dikmen, Y., Filiz, N.Y., Başaran, H. (2016). Hemşirelik Öğrencilerinde Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. , Jounals Of Human Ryhytm, (2)1,39-45
  • 11. Dawis L. Taylor H., Reyes H.(2014). Lifelong Learning In Nursing: A Delphi Study, Nurse Education Today 34, 441–445
  • 12. Terzioğlu Barış E.( 2013) Türkiye’nin AB Üyeliği Sürecinde Hayat Boyu Öğrenmede Yetişkin Eğitimcisi Yeterlikleri, Journal Of Educational Sciences, C. 38, 149-165
  • 13. Diker Coşkun Y., Demirel M.(2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi:48, 108-120
  • 14. Mikelatou,A., Arvantis, E. (2018). Social İnclusion And Active Citizenship Under The Prism Of Neoliberalism: A Critical Analysis Of The European Union’s Discourse Of Lifelong Learning. Educational Philosophy and Theory, 50(5), 499–509
  • 15. Ekşioğlu S., Tarhan S, Çetin Gündüz H. (2017). The Relationships Between Self Efficacy Expectations And Personality Traits Wıth Lifelong Learning Tendency Kastamonu Eğitim Dergisi C:25 N:5, 1925-1940
  • 16. 16. Hirst S., Lenavenec C.L. , Stares R.(2017). Lifelong Learning, Certification, And Registered Nursing Practice: Their İnterrelationship. Papers On Postsecondary Learning And Teaching: Proceedings of the University of Calgary Conference on Learning and Teaching, 2, 10-15
  • 17. Brunt B.A., The Importance of Lifelong Learning in Managing Risks, ANA, The Nursing Risk Management Series, http://ana.nursingworld.org/mods/archive/mod311/cerm203.htm Erişim Tarihi: 01.06.18
  • 18. Dee R.C., Reynolds P., (2013) Lifelong Learning for Nurses -Building a Strong Future, Medical Reference Services Quarterly, 32:4, 451-458
  • 19. Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77–101. http://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa
  • 20. Nayda, R., Rankin, E. (2008). Information Literacy Skill Development And Life Long Learning: Exploring Nursing Students’ and Academics’ Understandings. Australıan Journal Of Advanced Nursıng Volume 26 Number 2, 27-33
  • 21. Şahin, G., Başak, T. (2017). Hemşirelikte Mobil Öğrenme’M-Öğrenme’. Journal of Human Sciences. Volume14, Issue 3, 1-14
  • 22. Budak, Y. (2009). Yaşam Boyu Öğrenme ve İlköğretim Programlarının Hedeflemesi Gereken İnsan Tipi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 29, Sayı 3, 693 – 708

Hemşire Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri: Nitel Bir Çalışma

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 1, 55 - 63, 28.03.2019

Öz

Bu çalışma, son sınıf hemşirelik
öğrencilerinin yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerini ve eğilimlerini belirlenmek
amacıyla gerçekleştirilmiştir.



Araştırmada, nitel tanımlayıcı bir yaklaşım
benimsenmiştir. Bu araştırmanın örneklemini, amaçlı örnekleme ile seçilen bir Sağlık
Bilimleri Fakültesinde lisans eğitimi alan son sınıf on hemşirelik öğrencisi
oluşturmuştur. Derinlemesine görüşmeler, yarı yapılandırılmış görüşme formatı
kullanılarak yapılmıştır. Görüşmeleri değerlendirmek için tematik analiz
kullanılmıştır



Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik
Bölümü’nde öğrenim gören dördüncü sınıf kız (n=5) ve erkek (n=5) öğrencilerden
veriler toplandı. Son sınıf hemşirelik öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme
eğilimlerinin analizinde 4 ana tema bulundu: bilgi ve yenilikleri takip etme
gereksinimi, bilgiye ulaşım kaynakları, sosyal çevrenin bilgiye ulaşımda
etkisi, bölüm seçmeli derslerin yaşam boyu öğrenme ile ilişkisidir.



Öğrencilerin kendi kendine öğrenmeye
teşvik edilmesi, öğrenme merak ve arzusunun arttırılması, bu sayede öğrenmenin
yaşam boyu devam eden yönünün benimsemeleri ve davranış biçimi haline
getirmeleri sağlanmalıdır.

Kaynakça

  • 1. Aksoy M., (2013). Kavram Olarak Hayat Boyu Öğrenme Ve Hayat Boyu Öğrenmenin Avrupa Birliği Serüveni, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi,64, s.23-48
  • 2. Güven İ. (2014). Türk Eğitim Tarihi, 1. Bölüm: Eğitim Tarihi Serüveni, Ankara, Pegem Yayınları, 1-6
  • 3. Şenyuva E., (2013), Lifelong Learning İn Nursing: Perceptions And Realities, Florance Nightingale Hemşirelik Dergisi C:21 – 1, 69-75
  • 4. MEB, Türkiye Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi Ve Eylem Planı 2014-2018, Bölüm 2 Hayat Boyu Öğrenme Ve Önemi, http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/07/20140716-8-1.pdf Erişim Tarihi:31.05.18
  • 5. Karaduman A., Tarhan S.(2017). Examining The Relationshipbetween University Students’lifelong Learning Tendencies And Their Self-Efficacy Perceptions, Journal Of Human Sciences, 14(1), 355-375
  • 6. Güleç İ., Çelik S., Demirhan B. (2012).Yaşam Boyu Öğrenme Nedir? Kavram Ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme, Sakarya University Journal Of Education, 2/3, 34-48.
  • 7. Gopee N., (2001). Lifelong Learning In Nursing: Perceptions And Realities, Nurse Education Today 21, 607- 615
  • 8. Güçlü S., Bostan N., Tabak R.S.(2013). Dumlupınar Üniversitesi Hemşirelik Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Davranışlarının Belirlenmesi, Kastamonu Education Journal Vol:21 No:2, 459-468
  • 9. Günüç S., Odabaşı H.F., Kuzu A. (2012). Yaşam Boyu Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2012 11(2), 309 -325
  • 10. Denat, Y., Dikmen, Y., Filiz, N.Y., Başaran, H. (2016). Hemşirelik Öğrencilerinde Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. , Jounals Of Human Ryhytm, (2)1,39-45
  • 11. Dawis L. Taylor H., Reyes H.(2014). Lifelong Learning In Nursing: A Delphi Study, Nurse Education Today 34, 441–445
  • 12. Terzioğlu Barış E.( 2013) Türkiye’nin AB Üyeliği Sürecinde Hayat Boyu Öğrenmede Yetişkin Eğitimcisi Yeterlikleri, Journal Of Educational Sciences, C. 38, 149-165
  • 13. Diker Coşkun Y., Demirel M.(2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi:48, 108-120
  • 14. Mikelatou,A., Arvantis, E. (2018). Social İnclusion And Active Citizenship Under The Prism Of Neoliberalism: A Critical Analysis Of The European Union’s Discourse Of Lifelong Learning. Educational Philosophy and Theory, 50(5), 499–509
  • 15. Ekşioğlu S., Tarhan S, Çetin Gündüz H. (2017). The Relationships Between Self Efficacy Expectations And Personality Traits Wıth Lifelong Learning Tendency Kastamonu Eğitim Dergisi C:25 N:5, 1925-1940
  • 16. 16. Hirst S., Lenavenec C.L. , Stares R.(2017). Lifelong Learning, Certification, And Registered Nursing Practice: Their İnterrelationship. Papers On Postsecondary Learning And Teaching: Proceedings of the University of Calgary Conference on Learning and Teaching, 2, 10-15
  • 17. Brunt B.A., The Importance of Lifelong Learning in Managing Risks, ANA, The Nursing Risk Management Series, http://ana.nursingworld.org/mods/archive/mod311/cerm203.htm Erişim Tarihi: 01.06.18
  • 18. Dee R.C., Reynolds P., (2013) Lifelong Learning for Nurses -Building a Strong Future, Medical Reference Services Quarterly, 32:4, 451-458
  • 19. Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77–101. http://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa
  • 20. Nayda, R., Rankin, E. (2008). Information Literacy Skill Development And Life Long Learning: Exploring Nursing Students’ and Academics’ Understandings. Australıan Journal Of Advanced Nursıng Volume 26 Number 2, 27-33
  • 21. Şahin, G., Başak, T. (2017). Hemşirelikte Mobil Öğrenme’M-Öğrenme’. Journal of Human Sciences. Volume14, Issue 3, 1-14
  • 22. Budak, Y. (2009). Yaşam Boyu Öğrenme ve İlköğretim Programlarının Hedeflemesi Gereken İnsan Tipi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 29, Sayı 3, 693 – 708
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Suna Uysal Yalçın 0000-0002-1048-1448

Zeynep Özaslan Bu kişi benim 0000-0001-9400-7825

Eda Şimşek Şahin Bu kişi benim 0000-0001-9400-7825

Birgül Erdoğan Bu kişi benim 0000-0001-9074-2646

Hatice Merve Alptekin Bu kişi benim 0000-0002-4544-7987

Rahime Aydın Er 0000-0001-9901-3482

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uysal Yalçın, S., Özaslan, Z., Şimşek Şahin, E., Erdoğan, B., vd. (2019). Hemşire Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri: Nitel Bir Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1), 55-63.
AMA Uysal Yalçın S, Özaslan Z, Şimşek Şahin E, Erdoğan B, Alptekin HM, Aydın Er R. Hemşire Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri: Nitel Bir Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. Mart 2019;8(1):55-63.
Chicago Uysal Yalçın, Suna, Zeynep Özaslan, Eda Şimşek Şahin, Birgül Erdoğan, Hatice Merve Alptekin, ve Rahime Aydın Er. “Hemşire Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri: Nitel Bir Çalışma”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 8, sy. 1 (Mart 2019): 55-63.
EndNote Uysal Yalçın S, Özaslan Z, Şimşek Şahin E, Erdoğan B, Alptekin HM, Aydın Er R (01 Mart 2019) Hemşire Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri: Nitel Bir Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 8 1 55–63.
IEEE S. Uysal Yalçın, Z. Özaslan, E. Şimşek Şahin, B. Erdoğan, H. M. Alptekin, ve R. Aydın Er, “Hemşire Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri: Nitel Bir Çalışma”, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 1, ss. 55–63, 2019.
ISNAD Uysal Yalçın, Suna vd. “Hemşire Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri: Nitel Bir Çalışma”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 8/1 (Mart 2019), 55-63.
JAMA Uysal Yalçın S, Özaslan Z, Şimşek Şahin E, Erdoğan B, Alptekin HM, Aydın Er R. Hemşire Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri: Nitel Bir Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;8:55–63.
MLA Uysal Yalçın, Suna vd. “Hemşire Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri: Nitel Bir Çalışma”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 1, 2019, ss. 55-63.
Vancouver Uysal Yalçın S, Özaslan Z, Şimşek Şahin E, Erdoğan B, Alptekin HM, Aydın Er R. Hemşire Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri: Nitel Bir Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;8(1):55-63.