Bu çalışma, son sınıf hemşirelik
öğrencilerinin yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerini ve eğilimlerini belirlenmek
amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada, nitel tanımlayıcı bir yaklaşım
benimsenmiştir. Bu araştırmanın örneklemini, amaçlı örnekleme ile seçilen bir Sağlık
Bilimleri Fakültesinde lisans eğitimi alan son sınıf on hemşirelik öğrencisi
oluşturmuştur. Derinlemesine görüşmeler, yarı yapılandırılmış görüşme formatı
kullanılarak yapılmıştır. Görüşmeleri değerlendirmek için tematik analiz
kullanılmıştır
Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik
Bölümü’nde öğrenim gören dördüncü sınıf kız (n=5) ve erkek (n=5) öğrencilerden
veriler toplandı. Son sınıf hemşirelik öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme
eğilimlerinin analizinde 4 ana tema bulundu: bilgi ve yenilikleri takip etme
gereksinimi, bilgiye ulaşım kaynakları, sosyal çevrenin bilgiye ulaşımda
etkisi, bölüm seçmeli derslerin yaşam boyu öğrenme ile ilişkisidir.
Öğrencilerin kendi kendine öğrenmeye
teşvik edilmesi, öğrenme merak ve arzusunun arttırılması, bu sayede öğrenmenin
yaşam boyu devam eden yönünün benimsemeleri ve davranış biçimi haline
getirmeleri sağlanmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |