BibTex RIS Kaynak Göster

Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Belirlenmesi

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 2, 34 - 45, 05.05.2016

Öz

Sosyal medya iletişim ve eğitim alanlarında özellikle üniversite öğrencileri tarafından yaygın bir sanal araç olarak kullanılmaktadır. Araştırmanın amacı Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinde öğrenim gören Ziraat Fakültesi öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçları ve sosyal medya kullanımını etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Araştırmanın ana materyalini 384 öğrenci ile yüz yüze yapılan anketlerden elde edilen veriler oluşturmaktadır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ve ki kare testinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin tamamı internet kullanmakta ve ortalama internet kullanım süresi 13.75 sa/hafta’dır. Öğrencilerin internet kullanım süresinin %84.0’nü sosyal medyada geçirdikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin % 82.29’nun sosyal medya hesabı olduğu ve öğrencilerin % 73.70’inin Facebook, %28.65’inin ise Twitter hesabına sahip olduğu tespit edilmiştir. Ziraat Fakültesi öğrencilerinin çoğunluğu mesleki konulardaki Twitter ve Facebook hesaplarını takip etmemektedir. Bu konuda ilgili paydaşlarda farkındalık ve gündem oluşturulması yararlı olacaktır.

Kaynakça

  • Akıncı Vural, Z.B. ve Bat, M. 2010. Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Yasar University 20(5):3348‐3382
  • Akyazı, E. ve Ünal, A. T. (2013). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Amaç, Benimseme, Yalnızlık Düzeyi İlişkisi Bağlamında Sosyal Ağları Kullanımı. Global Media Journal Turkish Edition. 6 (3): 1-24
  • Anonim, 2014 Global Digital Statics, http://etonpreneurs.com/uploads/Global%20Soci al,%20Digital%20&%20Mobile%20Statistics,%20Jan%202014.pdf (Erişim tarihi: 13.03.2015)
  • Collins, M., 1986. Sampling (Editör: R. Worcester ve ark. 1986), Consumer Market Research Handbook. Elsevier Sci. Pub. Company Inc.
  • Fuat, N. ve Him, T. 2013. Üniversite Öğrencilerinin İnternet Kullanım
  • Durumları ve Saldırganlık Düzeyleri Arasındaki Korelasyon: GAÜ Psikoloji, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü Öğrencilerinde İnternet Kaynaklı Tutum Değişiklikleri. II. International Conference on Communication, Media, Techology and Design. 02-04 May .
  • Ilagan, F.T. 2013. An Analysis on The İmpact of Social Media on College Students' Academic Performance.http://www.academia.edu/4418324/An_Analysis_on_the_impact_of_Social_Media_on_College_Students Academic_Performance. Erişim Tarihi: 08.03.2015.
  • Junco, R., Heibergert,G., Loken,E. 2010. The Effect of Twitter on College Student Engagement and Grades, Journal of Computer Assisted Learning 27(2): 119-132
  • Karaman, S., Yıldırım, S. ve Kaban, A., 2008. Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuçları. İnet-tr’08- XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri. 22-23 Aralık ,Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Li, C. 2007. How Consumers Use Social Networks. For Interactive Marketing Professionals, June 21: 1-11.
  • ODTÜ ve TİB 2011. Çocukların Sosyal Paylaşım Sitelerini Kullanım Alışkanlıkları Araştırması Raporu. Ankara. Ulaştırma Bakanlığı İnternet Kurulu.
  • Otrar, M. ve Argın, F.S. 2014. Öğrencilerin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının Kullanım Alışkanlıkları Bağlamında İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 3(1). ISSN:2146–9199.
  • Önerli, B. 2014. İnternet ve Sosyal Medya Kullanım İstatistikleri 2014.Digital Ajans Sektörel Haberler Kategorisi. http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2014/ Erişim Tarihi:05.03.2015.
  • Palaz, S. ve Boz, İ. 2008. Üniversite Mezunu Yetişkinlerin Farklı Organizasyonlarda Gönüllü Hizmet Vermesini Etkileyen Faktörler Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,11(19):95-106
  • Rhoades, E. ve Aue, K. 2010. Social Agriculture: Adoption of Social Media by Agricultural Editors and Broadcasters. http://agrilife.org/saas/files/2011/02/rhoades2.pdf Erişim Tarihi: 07.05.2015.
  • Yıldırım, N. Ve Varol, A., 2013. Sosyal Ağlarda Güvenlik: Bitlis Eren ve Fırat Üniversitelerinde Gerçekleştirilen Bir Alan Çalışması, Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 7(7)
Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 2, 34 - 45, 05.05.2016

Öz

Kaynakça

  • Akıncı Vural, Z.B. ve Bat, M. 2010. Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Yasar University 20(5):3348‐3382
  • Akyazı, E. ve Ünal, A. T. (2013). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Amaç, Benimseme, Yalnızlık Düzeyi İlişkisi Bağlamında Sosyal Ağları Kullanımı. Global Media Journal Turkish Edition. 6 (3): 1-24
  • Anonim, 2014 Global Digital Statics, http://etonpreneurs.com/uploads/Global%20Soci al,%20Digital%20&%20Mobile%20Statistics,%20Jan%202014.pdf (Erişim tarihi: 13.03.2015)
  • Collins, M., 1986. Sampling (Editör: R. Worcester ve ark. 1986), Consumer Market Research Handbook. Elsevier Sci. Pub. Company Inc.
  • Fuat, N. ve Him, T. 2013. Üniversite Öğrencilerinin İnternet Kullanım
  • Durumları ve Saldırganlık Düzeyleri Arasındaki Korelasyon: GAÜ Psikoloji, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü Öğrencilerinde İnternet Kaynaklı Tutum Değişiklikleri. II. International Conference on Communication, Media, Techology and Design. 02-04 May .
  • Ilagan, F.T. 2013. An Analysis on The İmpact of Social Media on College Students' Academic Performance.http://www.academia.edu/4418324/An_Analysis_on_the_impact_of_Social_Media_on_College_Students Academic_Performance. Erişim Tarihi: 08.03.2015.
  • Junco, R., Heibergert,G., Loken,E. 2010. The Effect of Twitter on College Student Engagement and Grades, Journal of Computer Assisted Learning 27(2): 119-132
  • Karaman, S., Yıldırım, S. ve Kaban, A., 2008. Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuçları. İnet-tr’08- XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri. 22-23 Aralık ,Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Li, C. 2007. How Consumers Use Social Networks. For Interactive Marketing Professionals, June 21: 1-11.
  • ODTÜ ve TİB 2011. Çocukların Sosyal Paylaşım Sitelerini Kullanım Alışkanlıkları Araştırması Raporu. Ankara. Ulaştırma Bakanlığı İnternet Kurulu.
  • Otrar, M. ve Argın, F.S. 2014. Öğrencilerin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının Kullanım Alışkanlıkları Bağlamında İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 3(1). ISSN:2146–9199.
  • Önerli, B. 2014. İnternet ve Sosyal Medya Kullanım İstatistikleri 2014.Digital Ajans Sektörel Haberler Kategorisi. http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2014/ Erişim Tarihi:05.03.2015.
  • Palaz, S. ve Boz, İ. 2008. Üniversite Mezunu Yetişkinlerin Farklı Organizasyonlarda Gönüllü Hizmet Vermesini Etkileyen Faktörler Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,11(19):95-106
  • Rhoades, E. ve Aue, K. 2010. Social Agriculture: Adoption of Social Media by Agricultural Editors and Broadcasters. http://agrilife.org/saas/files/2011/02/rhoades2.pdf Erişim Tarihi: 07.05.2015.
  • Yıldırım, N. Ve Varol, A., 2013. Sosyal Ağlarda Güvenlik: Bitlis Eren ve Fırat Üniversitelerinde Gerçekleştirilen Bir Alan Çalışması, Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 7(7)
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Şahin

Cevahir Kaynakçı

Yeşim Aytop

Yayımlanma Tarihi 5 Mayıs 2016
Gönderilme Tarihi 6 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahin, A., Kaynakçı, C., & Aytop, Y. (2016). Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Belirlenmesi. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 13(2), 34-45.
AMA Şahin A, Kaynakçı C, Aytop Y. Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Belirlenmesi. JOTAF. Mayıs 2016;13(2):34-45.
Chicago Şahin, Ahmet, Cevahir Kaynakçı, ve Yeşim Aytop. “Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Belirlenmesi”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 13, sy. 2 (Mayıs 2016): 34-45.
EndNote Şahin A, Kaynakçı C, Aytop Y (01 Mayıs 2016) Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Belirlenmesi. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 13 2 34–45.
IEEE A. Şahin, C. Kaynakçı, ve Y. Aytop, “Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Belirlenmesi”, JOTAF, c. 13, sy. 2, ss. 34–45, 2016.
ISNAD Şahin, Ahmet vd. “Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Belirlenmesi”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 13/2 (Mayıs 2016), 34-45.
JAMA Şahin A, Kaynakçı C, Aytop Y. Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Belirlenmesi. JOTAF. 2016;13:34–45.
MLA Şahin, Ahmet vd. “Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Belirlenmesi”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, c. 13, sy. 2, 2016, ss. 34-45.
Vancouver Şahin A, Kaynakçı C, Aytop Y. Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Belirlenmesi. JOTAF. 2016;13(2):34-45.