Araştırmada bir destinasyonun marka kimliği oluşturma sürecini
belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini Anamur protokolü, sivil
toplum kuruluşları, turizm işletmecileri ve bazı kurum amirlerinden oluşan 52
kişi oluşturmaktadır. Araştırmada Anamur’un
marka kimliğini belirlemeye yönelik açık ve kapalı uçlu sorular
uygulanmıştır. Açık uçlu sorular
yoluyla elde edilen verilerin nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi
uygulanırken, destinasyon marka kişiliği için ise betimleyici analiz
tekniklerinden aritmetik ortalama ve standart sapma sonuçları belirlenmiştir.
Araştırma bulgularına göre Anamur’un marka kimliğinin oluşturulmasında sahip
olduğu “doğal değerler” ve “tarihi ve kültürel değerler” boyutları önemli rol
oynamaktadır.
Destinasyon Marka Kimliği Marka Kişiliği İçerik Analizi Anamur
The aim of the research is to
determine the process of creating a brand identity of a destination.The sampling of the research contains 52
people consisting of the protocol of Anamur, non-governmental organizations,
tourism establishments and some managers of institutions. Open-ended questions
were conducted to determine the brand identity of Anamur in this research.
Content analysis was applied, which is one of the qualitative analysis methods,
to the data obtained through open-ended questions and for the destination brand
personality, results of arithmetic mean and standard deviation were calculated,
which are two techniques of descriptive analysis. According to the research
findings, “natural values” and “historical and cultural values” have a
significant role in the creation of brand identity of Anamur.
Destination Brand Identity Brand Personality Content Analysis Anamur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |