Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigating The Relation Between Social Work Student’s Attitudes Towards LGBTI Individuals and Social Justice Advocates

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 5, 1419 - 1425, 15.09.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.1929

Öz

This study is done to identify the attitudes of social work students towards LGBT individuals and to determine their levels of social justice advocacy skills and to analyse the relation between these attitudes. Ankara and Başkent Universities, which are located in Ankara and have official permission for research, constitute third and fourth grade social work students (n = 216). After analysis when the relationship between Homosexuality Attitude Scale score and subscales scores of Social Justice Advocacy Attitudes examined, there is no statistically significant relationship between homosexuality attitude scale scores and collaborative action, strengthening of the applicant, social / political advocacy, applicant / community advocacy, social justice advocacy total scores (p> 0,05 ).

Kaynakça

  • Bayoğlu Serpen, A., Duyan, V., Uğurluoğlu Aldoğan, E. (2014). Sosyal Adalet Savunuculuğu Ölçeği Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Toplum ve Sosyal Hizmet, 25(1), 20-31.
  • Berkman, C., Zinberg, G. (1997). Homophobia and heterosexism in social workers. Social Work, 42(4), 319-332.
  • Dean, J. (2009). Quantifying social justice advocacy competency: Development of the social justice advocacy scale. Doctoral dissertation. Georgia State University, Atlanta.
  • Decker, K. (2013). AStudy of Relationships Between Counselor Education, Social Justice Advocacy Competency, and Likelihood to Advocate. Doctoral dissertation. Capella University, Minneapolis.
  • Doğan, S., Doğan, M., Beştepe, E., Eker. E. (2008). Eşcinsellik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi, Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması: Bir Ön Çalışma. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 9: 84-90.
  • Dworkin, S. & Gutierrez, F. (1992). Counseling gay men andlesbians: Journey to the end of the rainbow. Alexandria, VA:American Counseling Association.
  • Güney, N., Kargı, E. & Çorbacı-Oruç, A. (2004). Üniversite öğrencilerinin eşcinsellik konusundaki görüşlerinin incelenmesi. <http://www.hatam.hacettepe.edu.tr/74/.> Erişim Tarihi: 20 Mart 2016.
  • Keklik, İ. (2010). Psikolojik danışma alanının hak savunuculuğu bağlamında birey ötesi sorumlulukları. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(33), 89-99.
  • Klugman, Barbara (2010) "Is the Policy Win All? A Framework for Effective Social-Justice Advocacy," The Foundation Review: Vol. 2:Iss. 3, Article 9.
  • Natıonal Assocıatıon Of Socıal Workers (NASW). (2006). Social work speaks, 7th edition. NASW Press, Washington.
  • Pharr, S. (1988). Homophobia: A weapon of sexism. Little Rock,AR: Chardon Press.
  • Singh, A. A., Urbano, A., Haston, M., & McMahon, E. (2010). School counselors' strategies for social justice change: A grounded theory of what works in the real world. Professional School Counseling, 13(3), 135-145.
  • Sunal, O. (2011). Sosyal politika: sosyal adalet açısından kuramsal bir değerlendirme. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 66(3), 283-305.
  • Tuncay, T. & Erbay, E. (2006). Sosyal hizmetin temel hedefi: sosyal adalet, güçlendirmeyle retorikten pratiğe. Toplum ve Sosyal Hizmet, 17(1), 53-69.
  • Van Soest, D. (1996). Impact of social work education on student attitudes and behaviors concerning oppression. Journal of Social Work Education, 32, 191-202.
  • Wisniewski, J. & Toomey, B. (1987). Are social workers homophobic? Social Work, 32(5), 454-455.
  • Yağcıoğlu, S. (2010). Sosyal Hizmet Sempozyumu 2010: Sosyal kalkınma ve Sosyal Hizmet. Alter Yayınları, Ankara. s.:317-324.

Sosyal Hizmet Öğrencilerinin Sosyal Adalet Savunuculuğu Yetkinlikleri İle LGBTİ Bireylere Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 5, 1419 - 1425, 15.09.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.1929

Öz

Bu araştırma sosyal hizmet öğrencilerinin sosyal adalet savunuculuğu yetkinlikleri ile Lezbiyen, Gey, Biseksüel, Transeksüel, İnterseks (LGBTİ) bireylere yönelik tutumlarını belirlemek ve ikisi arasındaki ilişkiyi incelemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma evrenini, Ankara’da bulunan ve araştırma için resmi izin alınan Ankara ve Başkent Üniversiteleri Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır (n=216). Evrenin tamamına ulaşılması amaçlandığı için örneklem belirlenmemiştir. Analizler sonucunda, Eşcinsellik Tutum Ölçeği puanı ile Sosyal Adalet Savunuculuğu Tutum Ölçeğinin alt boyut (ölçek) puanları arasındaki ilişki bakıldığında, eşcinsellik tutum ölçeği puanı ile işbirlikçi hareket, müracaatçının güçlendirilmesi, sosyal/politik savunuculuk, müracaatçı/toplum savunuculuğu, sosyal adalet savunuculuğu toplam puanları arasındaki ilişkinin istatistiksel olarak anlamlı olmadığı belirlenmiştir (p>0,05).

Kaynakça

  • Bayoğlu Serpen, A., Duyan, V., Uğurluoğlu Aldoğan, E. (2014). Sosyal Adalet Savunuculuğu Ölçeği Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Toplum ve Sosyal Hizmet, 25(1), 20-31.
  • Berkman, C., Zinberg, G. (1997). Homophobia and heterosexism in social workers. Social Work, 42(4), 319-332.
  • Dean, J. (2009). Quantifying social justice advocacy competency: Development of the social justice advocacy scale. Doctoral dissertation. Georgia State University, Atlanta.
  • Decker, K. (2013). AStudy of Relationships Between Counselor Education, Social Justice Advocacy Competency, and Likelihood to Advocate. Doctoral dissertation. Capella University, Minneapolis.
  • Doğan, S., Doğan, M., Beştepe, E., Eker. E. (2008). Eşcinsellik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi, Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması: Bir Ön Çalışma. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 9: 84-90.
  • Dworkin, S. & Gutierrez, F. (1992). Counseling gay men andlesbians: Journey to the end of the rainbow. Alexandria, VA:American Counseling Association.
  • Güney, N., Kargı, E. & Çorbacı-Oruç, A. (2004). Üniversite öğrencilerinin eşcinsellik konusundaki görüşlerinin incelenmesi. <http://www.hatam.hacettepe.edu.tr/74/.> Erişim Tarihi: 20 Mart 2016.
  • Keklik, İ. (2010). Psikolojik danışma alanının hak savunuculuğu bağlamında birey ötesi sorumlulukları. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(33), 89-99.
  • Klugman, Barbara (2010) "Is the Policy Win All? A Framework for Effective Social-Justice Advocacy," The Foundation Review: Vol. 2:Iss. 3, Article 9.
  • Natıonal Assocıatıon Of Socıal Workers (NASW). (2006). Social work speaks, 7th edition. NASW Press, Washington.
  • Pharr, S. (1988). Homophobia: A weapon of sexism. Little Rock,AR: Chardon Press.
  • Singh, A. A., Urbano, A., Haston, M., & McMahon, E. (2010). School counselors' strategies for social justice change: A grounded theory of what works in the real world. Professional School Counseling, 13(3), 135-145.
  • Sunal, O. (2011). Sosyal politika: sosyal adalet açısından kuramsal bir değerlendirme. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 66(3), 283-305.
  • Tuncay, T. & Erbay, E. (2006). Sosyal hizmetin temel hedefi: sosyal adalet, güçlendirmeyle retorikten pratiğe. Toplum ve Sosyal Hizmet, 17(1), 53-69.
  • Van Soest, D. (1996). Impact of social work education on student attitudes and behaviors concerning oppression. Journal of Social Work Education, 32, 191-202.
  • Wisniewski, J. & Toomey, B. (1987). Are social workers homophobic? Social Work, 32(5), 454-455.
  • Yağcıoğlu, S. (2010). Sosyal Hizmet Sempozyumu 2010: Sosyal kalkınma ve Sosyal Hizmet. Alter Yayınları, Ankara. s.:317-324.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Erdinç Kalaycı

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2018
Kabul Tarihi 30 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Kalaycı, E. (2018). Sosyal Hizmet Öğrencilerinin Sosyal Adalet Savunuculuğu Yetkinlikleri İle LGBTİ Bireylere Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Education Journal, 26(5), 1419-1425. https://doi.org/10.24106/kefdergi.1929