BibTex RIS Kaynak Göster

Fizik Öğretmenlerinin 2011-2012 Öğretim Döneminde İlk Defa Uygulanan 12. Sınıf Fizik Dersi Müfredatına Bakışı

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 2, 73 - 79, 01.06.2014
https://doi.org/10.18493/kmusekad.28342

Öz

This study was aimed to evaluate the newly applied physics course curriculum at 12nd grade according to scientific content learning-teaching process, lecture preparation and assessment. Physics Course Curriculum Evaluation Survey (PCCES) was applied to physics teachers who were participated the study. PCCES consist of 46 items under the three sub-topics as scientific content, learning-teaching process, preparation and evaluation activities. According to results of the study, even though most of the teachers have parallel ideas about the scientific content, preparation and evaluation activities, it was also observed that their opinions were different in some respects. Furthermore, some key points in the learning and teaching process were brought up in this study

Kaynakça

  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2009) Ortaöğretim 12. Sınıf Fizik Dersi Öğretim Programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kemertaş,İ.(1997).Uygulamalı Genel Öğretim Yönetim Yöntemleri. Geliştirilmiş İkinci Baskı, Birsen Yayınevi, İstanbul..
  • Özdemir, E., Benli, A.,Dörtlemez, D., Yalçın, Y., Tanel,
  • Ünal, S., Coştu, B.ve Karataş, F.Ö. (2004). “Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Çalışmalar Genel Bir Bakış”. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2),183-202.
  • Ayaş, A., Çepni, S. ve Akdeniz, A.R. (1993). “Development of the Turkish Secondary Curriculum”, Science Education, 77, (4), 433-440. Science
  • Sadi, Ö. ve Yıldız, M. (2012). “Fizik Öğretmenlerinin

Fizik Öğretmenlerinin 2011-2012 Öğretim Döneminde İlk Defa Uygulanan 12. Sınıf Fizik Dersi Müfredatına Bakışı

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 2, 73 - 79, 01.06.2014
https://doi.org/10.18493/kmusekad.28342

Öz

Bu araştırmada, 2011-2012 öğretim yılında ilk defa uygulamaya konulan 12. Sınıf Fizik Dersi Öğretim Programının, öğretmen görüşleri alınarak bilimsel içerik, öğrenme ve öğretme süreci (ders işleme stratejileri), hazırlık ve değerlendirme boyutları açısından değerlendirilmesini amaçlanmaktadır. Araştırmaya katılan fizik öğretmenlerine,”Fizik Dersi Müfredatı Değerlendirme Anketi” (FDMDA) uygulanmıştır. FDMDA, içerik, öğrenme ve öğretme süreci, hazırlık ve değerlendirme olmak üzere üç alt başlık altında toplam 46 maddeden oluşmaktadır. Sonuçlara göre, öğretmenlerin bilimsel içerik, hazırlık ve değerlendirme etkinlikleri açısından paralel düşüncelere sahip oldukları ancak bazı noktalarda da ayrıldıkları görülmektedir. Ayrıca, öğretme ve öğrenme sürecine ilişkin de bazı önemli bulgular ortaya konulmuştur

Kaynakça

  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2009) Ortaöğretim 12. Sınıf Fizik Dersi Öğretim Programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kemertaş,İ.(1997).Uygulamalı Genel Öğretim Yönetim Yöntemleri. Geliştirilmiş İkinci Baskı, Birsen Yayınevi, İstanbul..
  • Özdemir, E., Benli, A.,Dörtlemez, D., Yalçın, Y., Tanel,
  • Ünal, S., Coştu, B.ve Karataş, F.Ö. (2004). “Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Çalışmalar Genel Bir Bakış”. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2),183-202.
  • Ayaş, A., Çepni, S. ve Akdeniz, A.R. (1993). “Development of the Turkish Secondary Curriculum”, Science Education, 77, (4), 433-440. Science
  • Sadi, Ö. ve Yıldız, M. (2012). “Fizik Öğretmenlerinin
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Sadi Bu kişi benim

Murat Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sadi, Ö., & Yıldız, M. (2014). Fizik Öğretmenlerinin 2011-2012 Öğretim Döneminde İlk Defa Uygulanan 12. Sınıf Fizik Dersi Müfredatına Bakışı. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(2), 73-79. https://doi.org/10.18493/kmusekad.28342

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305