BibTex RIS Kaynak Göster

Lise Öğrencilerinin Sıvılarda Kaldırma Kuvveti Kavramına Yönelik Görsel İmgeleri ve İmgenin Kökenleri

Yıl 2017, Sayı: 41, 326 - 345, 13.04.2017
https://doi.org/10.21764/efd.14301

Öz

Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin kaldırma kuvveti kavramına yönelik sahip oldukları görsel imgeler ve bu imgelerin kökenlerine yönelik algılarını incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya 2014-2015 öğretim yılında Düzce ili Akçakoca ilçesindeki bir lisenin dokuz, on, on bir ve on ikinci sınıflarında öğrenim gören 178 öğrenci katılmıştır. İki aşamalı olarak gerçekleştirilen uygulamanın birinci aşamasında öğrencilerin imgelerini ve kökenlerini belirlemek için öğrencilerden boş bir kâğıda kaldırma kuvveti denildiğinde zihinlerinde canlanan şekil veya şekilleri kâğıda çizmeleri ve bu şekilleri nereden kazandıklarını yazılı olarak açıklamaları istenmiştir.  Veri toplama sürecinin ikinci aşamasında ise, 31 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler iki kodlayıcı tarafından betimsel olarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin kaldırma kuvvetine yönelik günlük hayattan ve deneyimden uzak ders kitabı ve/veya test kitabı gibi kaynaklardan olduğu gibi kopyaladıkları ve düzgün geometrik şekillerin yer aldığı basmakalıp imgelere daha fazla sahip oldukları bulunmuştur. Bu bulgular çerçevesinde öğretmenlerin kaldırma kuvvetine yönelik bilgi düzeylerinin düşük olması nedeniyle basmakalıp imgeye yönelik çizimlerin yer aldığı ders ve test kitaplarına bağlı kalarak geleneksel yöntemlerle derslerini işledikleri ve bu uygulamanın basmakalıp imgeyi baskın hale getirdiği ileri sürülebilir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sedat Karaçam

Ümit Gürsel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Karaçam, S., & Gürsel, Ü. (2017). Lise Öğrencilerinin Sıvılarda Kaldırma Kuvveti Kavramına Yönelik Görsel İmgeleri ve İmgenin Kökenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 326-345. https://doi.org/10.21764/efd.14301