Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Hakemlik İsteği Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Etik İlkeler ve Yayın Politikası Son Sayı Editör Kurulu İletişim Arşiv
...
Giriş
e-ISSN 1302-8944 | Yayın Aralığı Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2010 | Yayıncı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi |


Sayın Yazarlar;


Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'ne makale başvurusunda bulunurken aşağıda belirtilen dosyaları yüklemeniz gerekmektedir.

1. İsimsiz Makaleniz (Makale Şablonu)

2. Etik Kurul İzni

3. Benzerlik Raporu

4. Telif Hakkı ve Yazar Sözleşmesi (Form)

5. Yazar iletişim bilgilerinin yer verildiği kapak sayfası

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

e-ISSN 1302-8944 | Yayın Aralığı Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2010 | Yayıncı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi |
Kapak Resmi


Sayın Yazarlar;


Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'ne makale başvurusunda bulunurken aşağıda belirtilen dosyaları yüklemeniz gerekmektedir.

1. İsimsiz Makaleniz (Makale Şablonu)

2. Etik Kurul İzni

3. Benzerlik Raporu

4. Telif Hakkı ve Yazar Sözleşmesi (Form)

5. Yazar iletişim bilgilerinin yer verildiği kapak sayfası

makü efd Son Sayı
Sayı 58 - 25 Nis 2021
  1. ENGELLİ ÇOCUĞU OLAN ANNELERİN EVLİLİK UYUMLARININ SOSYO-DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
    Sayfalar 1 - 18
    Mustafa GÜLER
  2. RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARININ BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE GÖRE İNCELENMESİ
    Sayfalar 19 - 36
    Esra BİÇER, Mehmet BAŞARAN, Abide GÜNGÖR AYTAR
  3. OKUL DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ: ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
    Sayfalar 37 - 67
    Mehmet Yaşar KILIÇ, Mustafa YAVUZ, Deniz GÜLMEZ
  4. Jean-Jacques Rousseau’nun Emile Adlı Eserinde Çocuklarda Dil Gelişimi ve Öğretimi
    Sayfalar 68 - 104
    Gamze CEBECİ TOPCUBAŞI, Bayram TAY
  5. Kariyer Psikolojik Danışmanlığı Öz–Yeterlik Ölçeği Türkçe Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 105 - 130
    Ayşenur BÜYÜKGÖZE-KAVAS, Esat ŞANLI, Ümit Yaşar İSLAM
  6. OKUMA STRATEJİLERİNİN PROGRAMLAR VE DERS KİTAPLARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
    Sayfalar 131 - 153
    Üzeyir SÜĞÜMLÜ, Kadriye DOĞAN
  7. Learner Autonomy in the Turkish EFL Context: A Meta-Synthesis Study of 2009-2019 Qualitative Research
    Sayfalar 154 - 171
    Ömer ÖZER, Ceyhun YÜKSELİR
  8. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK EBEVEYN GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 172 - 197
    Sema İNCE, Nur AKCANCA
  9. SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMINA YÖNELİK TEZLERİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 227 - 247
    İsmail AKGÜN, Muhterem AKGÜN
  10. ERGENLERİN KENDİLERİNİ, BAŞKALARINI VE DURUMLARI AFFETME EĞİLİMLERİNİN YORDANMASINDA MÜKEMMELİYETÇİLİK, YALNIZLIK VE ÖZ-ŞEFKATİN ETKİSİ
    Sayfalar 248 - 289
    Zeynep KARATAŞ, Kıvanç UZUN
  11. ÖZEL VE RESMİ OKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ VE SINIF YÖNETİM BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
    Sayfalar 290 - 311
    Ahmet Melih GÜNEŞ
  12. ÇOCUKLUK DÖNEMİ İHMAL VE İSTİSMAR YAŞANTISININ PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE EBEVEYN DUYGUSAL ERİŞİLEBİLİRLİĞİNİN ARACILIK ROLÜ
    Sayfalar 312 - 333
    Gülay ÖZSOY, Öner ÇELİKKALELİ
  13. BELİREN YETİŞKİNLİK DÖNEMİNDE ROMANTİK İLİŞKİ DOYUMUNUN YORDAYICISI OLARAK BENLİK AYRIMLAŞMASI, OTANTİKLİK VE DEPRESYON
    Sayfalar 334 - 361
    Büşra YILMAZ, Bülent GÜNDÜZ
  14. TÜRK MİMARİ ESERLERİNDEKİ GEOMETRİK DESENLERİN GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 362 - 389
    Beyda TOPAN, Figen BOZKUS
  15. ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE EĞİTİCİ FİLMLERİN KULLANILMASINA İLİŞKİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ DENEYİMLERİ
    Sayfalar 390 - 416
    Emine KARASU AVCI, Melike FAİZ
  16. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ BAĞLAMINDA MENTOR ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ REHBERLİK YETERLİKLERİ
    Sayfalar 417 - 441
    Zeliha YAZICI, Aziz ASLAN, Begümhan YÜKSEL
  17. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER KARAR VERME BELİRSİZLİKLERİNE TOLERANSLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİLERİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 442 - 477
    Furkan KİRAZCI, Kemal ÖZTEMEL
  18. AFET EĞİTİM MERKEZLERİNDE YAPILAN AFET EĞİTİMLERİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ*
    Sayfalar 478 - 500
    Can ŞAHAN, Ayten DİNÇ
  19. TÜRKİYE VE AVRUPA’DA YABANCI DİL EĞİTİMİ: BİR DURUM DEĞERLENDİRMESİ
    Sayfalar 501 - 521
    Aysel DEREGÖZÜ
  20. TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER ALANINDA VATANDAŞLIK EĞİTİMİNE YÖNELİK YAPILAN NİTEL ARAŞTIRMALARIN ANALİZİ (2010-2020)
    Sayfalar 522 - 544
    İrem NAMLI ALTINTAŞ, Çiğdem KOZANER YENİGÜL
  21. THE INVESTIGATION OF PRE-SCHOOL TEACHERS’ ECOLOGICAL LITERACY LEVEL
    Sayfalar 545 - 572
    Merve ÖZER, Aslı YILDIRIM
  22. SINIF YÖNETİMİ ENGELİ OLARAK İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR: KALİTATİF BİR DEĞERLENDİRME
    Sayfalar 573 - 600
    Zübeyde YARAŞ, Mehmet TURAN
  23. THE EFFECTS OF VIDEOS ON LISTENING SKILL AND VOCABULARY IN THE PROCESS OF LANGUAGE LEARNING
    Sayfalar 601 - 623
    Mehmet ASMALI, Ali ERARSLAN
  24. ARGÜMANTASYON TEMELLİ SINIF İÇİ ETKİNLİKLERİN ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA, MANTIKSAL DÜŞÜNME BECERİLERİNE VE TARTIŞMAYA İSTEKLİLİKLERİNE OLAN ETKİSİ
    Sayfalar 624 - 644
    Orçun BOZKURT, Seray DOĞRU
  25. BİYOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDA VE DERS KİTAPLARINDA YER ALAN KAZANIMLARIN ve ETKİNLİKLERİN STEM YAKLAŞIMINA GÖRE İNCELENMESİ
    Sayfalar 645 - 670
    Bahar KARABOLAT, Tahir ATICI, Tuğba TAFLI
  26. FEN BİLİMLERİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMLARI İLE DERS KİTAPLARININ OKUL DIŞI ÖĞRENME YÖNÜNDEN İNCELENMESİ
    Sayfalar 671 - 710
    Özlem OKTAY, Sümeyra ÜNER, Dr. Ahmet ŞEN
  27. BABALARIN ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİ İLE ÇOCUKLARIYLA İLGİLENME DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 711 - 732
    Merve Nur EKİCİ, Fatma ÇALIŞANDEMİR
  28. ÇOCUK KİTABI YAZARLARININ TÜRKİYE’DE ÇOCUK YAYINCILIĞINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 747 - 770
    Fatih TANRIKULU
  29. ÜRETKEN PEDAGOJİ: BİR SİSTEMATİK LİTERATÜR TARAMASI ve EŞLİK EDEN TEKNOLOJİ DESTEKLİ SÜREÇLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
    Sayfalar 198 - 226
    Mehmet ERSOY, İlknur ŞENTÜRK, Eren Can AYBEK
  30. MÜZİK EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN ÇALGISI OLARAK BİR ÖNERİ: UKULELE
    Sayfalar 733 - 746
    Yıldız MUTLU YILDIZ
Dizinler
ETİK KURUL RAPORU

TR Dizin'in 2020 yılında zorunlu kıldığı "etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir." kriteri çerçevesinde insan ve hayvan örneklemi olan nitel ve nicel saha araştırmaları için etik kurul onayı makaleye ek olarak verilmeli ve makalenin yöntem kısmında belge tarih ve sayısı belirtilerek etik kurallara uyulduğu ifade edilmelidir.