Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PANDEMİ ÖNCESİ VE SONRASI TEKNOLOJİNİN KULLANILMINA İLİŞKİN ÖZEL DURUM ÇALIŞMASI: İLKOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİMİ

Yıl 2025, Sayı: 73, 511 - 541, 31.01.2025
https://doi.org/10.21764/maeuefd.1519080

Öz

Bu çalışmada pandeminin hemen öncesinde toplanmış olan veriler ile Pandemi sonrasında toplanılan veriler karşılaştırarak sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde öğretim teknolojilerini kullanabilme durumlarını betimlemek amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada incelenen durum, fen bilimleri dersine öğretim teknolojileri entegre edilerek öğretimin gerçekleştirilmesi, durumun kendisi olarak belirlenmiş ve bütüncül olarak ele alınmıştır. Öğretmenlerin öğretim teknolojilerini fen bilimleri dersinde kullanabilmelerine yönelik görüşleri derinlemesine inceleneceği için içsel durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu oluşturulurken amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yolu izlenmiştir. Buna göre görüşmeler, 3 veya 4. sınıfta derse giren ve fen bilimlerinde dijital teknolojileri kullanan sınıf öğretmenleri ile yapılmış, katılımcılar Antalya ilindeki merkeze bağlı ilkokullarda öğretmenlik yapmaktadırlar. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış ve yapılan görüşmeler yarı yapılandırılmış şekilde gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular içerik analizine tabi tutulmuştur. Pandemi öncesi dönemde araştırmaya katılan öğretmenler, fen bilimleri dersini işlerken bilgisayar ve uygulamalarını, internet ve interaktif materyalleri iyi düzeyde kullandıklarını ifade etmişlerdir. Ancak öğretim teknolojilerini kullanmada dijital ortamlar/ kaynaklar gibi belirli sınırlıkların bulunduğu ve bu ihtiyaçların yeterince karşılanmadığını belirtmişlerdir. Pandemi sonrası dönemde ise öğretmenler, öğretim teknolojilerini kullanmada dijital ortamların ve alt yapı yetersizliğinin hala devam ettiğini belirtip konuyla ilgili önerilerde bulunmuşlardır.

Kaynakça

  • Akgündüz, D. ve Akınoğlu, O. (2017). The impact of blended learning and social media-supported learning on the academic success and motivation of the students in science education. Education & Science / Egitim ve Bilim, 42(191), 69-90. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2017.6444.
  • Akpınar,B., Turan, M.ve Gözler, A. Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Müfredatına İlişkin Görüş ve Önerileri, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, 14–16 Nisan, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2006.
  • Aksoy, H.H., (2005), “Medya ve Bilgisayar Teknolojilerinin Eğitimde Kullanımının Etkileri Üzerine Eleştirel Görüşler: Orwell ve Huxley’in Gelecek Tasarımları Çerçevesinde Bir Değerlendirme”, Eğitim Bilim Toplum, 11, ss.54-67
  • Alpago, H., & Oduncu Alpago, D. (2020). Korona Virüs Ve Sosyoekonomik Sonuçlar. Ibad Sosyal Bilimler Dergisi(8), 99-114.
  • Altıok, S. (2018). Yüz yüze öğretim süreçleri ve ders uygulamalarına yönelik öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerinin karşılaştırılması. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 223-240.
  • Aşkar, P. & Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21. 1-8.
  • Ayaz, E. (2021). İlkokul fen bilimleri dersinin pandemi dönemi uzaktan eğitimine ilişkin öğretmen ve ebeveyn görüşlerinin incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 298-342. https://doi.org/10.19171/uefad.815664
  • Avcı, F. (2023). Türkiye’de pandemi sürecinde uzaktan eğitimi konu alan bilimsel araştırmaların değerlendirilmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 401-430.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., ve Şahin, E (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi 2020, 5(2), 368-397.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Burgess, S., & Sievertsen, H. H. (2020). Schools, skills, and learning: the impact of Covid-19 on education. https://Voxeu.Org/Article/İmpact-Covid-19education
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı - İstatistik, Araştırma Deseni, Spss Uygulamaları ve Yorum (15. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi. 6(2), 11-153.
  • Clark, R. C., & Mayer, R. E. (2016). E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning (4th ed.). Wiley.
  • Creswell, J. (2016). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çırak, S. (2017). Bir harmanlanmış öğrenme deneyimi. İlköğretim Online, 16(2), 860–886.
  • Çiftçi, S., Taşkaya, S. M., & Alemdar, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin FATİH projesine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 12(1), 227–240.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1–2), 91–96. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
  • Dinmore, S. (2019). Beyond Lecture Capture: Creating Digital Video Content For Online Learning – A Case Study. Journal Of University Teaching & Learning Practice, 16(1). https://Doi.Org/10.53761/1.16.1.7
  • Doğan, S. ve Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111-124.
  • Doğan,Y. ve Yılmaz, M. (2012). Fen ve Teknoloji Dersinde Öğretim Teknolojilerinin Kullanımı ve İlgili Faktörlerin İncelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt: 2 Sayı: 2, 107 – 121.
  • Domaç, G. G., Neccar, D., & Tüfekci, A. (2022). Koronavirüs (COVID-19) salgını sürecinde uzaktan eğitimin fen bilimleri öğretmenlerinin mesleklerine yansımaları. Nitel Sosyal Bilimler, 4(1), 59–77. https://doi.org/10.47105/nsb.1117062
  • Donkor, F. (2011). Assessment of learner acceptance and satisfaction with video-based instructional materials for teaching practical skills at a distance. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 12(5), 74–92.
  • Driscoll, M. (2002). Blended learning: Let’s get beyond the hype. Learning and Training Innovations Newsline. http://www.ltimagazine.com/ltimagazine/article/articleDetail.jsp?id=11755
  • Erdoğan, M. (2005). Yeni geliştirilen beşinci sınıf fen ve teknoloji dersi müfredatı: Pilot uygulama yansımaları. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye: Erciyes Üniversitesi Sabancı Kültür Sitesi.
  • Ermiş, K. (2020). Eğitsel videolarla desteklenen harmanlanmış öğretim tasarımının öğretmen adaylarının derse yönelik güdülenmelerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi.
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O., & Lencastre, J. A. (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(1), Article 18. https://doi.org/10.1186/s41239-020-00194-2
  • Gall, M. D., Borg, W. R., & Gall, J. P. (1996). Education research: An introduction (6th ed.). Longman Publishers.
  • Gelen, N. (2006). Beyazıt pilot ilkokulları müfettiş, yönetici, I. kademe öğretmenleri ve öğrencilerinin eski ve yeni ilkokul programları hakkındaki görüşlerinin karşılaştırılması: Hatay örneği. XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye: Muğla Üniversitesi.
  • Gewin, V. (2020). Five tips for moving teaching online as COVID-19 takes hold. Nature, 580(7802), 295–296. https://doi.org/10.1038/d41586-020-01081
  • Graham, C. R., Henrie, C. R., & Gibbons, A. S. (2014). Developing models and theory for blended learning research. In A. G. Picciano, C. D. Dziuban, & C. R. Graham (Eds.), Blended learning: Research perspectives (Vol. 2, pp. 13–33). Routledge.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, B., & Taşğın, S. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma (2nd ed.). Seçkin Yayıncılık.
  • İpekli, N., & Titrek, O. (2022). Öğretmenlerin COVID-19 pandemisi öncesi ve sonrasındaki uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Sakarya ili örneği). Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 29–49.
  • Januszewski, A., & Molenda, M. (2008). Educational technology: A definition with commentary. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Katz, A., & Kim, J. H. Y. (2016). Teaching strategies and tactics in K-12 blended education: The flipped classroom model. In Blended learning: Concepts, methodologies, tools, and applications (pp. 222–238). IGI Global.
  • Korumaz, K. (2018). Dördüncü sınıf öğrencilerinin kavram yanılgılarının giderilmesine ve kavramsal anlamalarına farklı bütünleşik yöntemlerin etkileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
  • Korur, F., Toker, S., & Eryılmaz, A. (2016). Effects of the integrated online advance organizer teaching materials on students’ science achievement and attitude. Journal of Science Education and Technology, 25, 628–640. https://doi.org/10.1007/s10956-016-9623-0
  • Kuzgun, H., & Özdinç, F. (2017). Okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(ERTE Özel Sayısı), 83–102.
  • Lederman, N. G. (2004). Syntax of nature of science within inquiry and science instruction. In L. B. Flick & N. G.
  • Lederman (Eds.), Scientific inquiry and nature of science (pp. 301–317). Kluwer Academic Publishers.
  • McMillan, J. H. (2000). Educational research: Fundamentals for the consumer. Addison Wesley Longman Inc.
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). COVID-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13–43.
  • Seels, B., & Richey, R. C. (1994). Instructional technology: The definition and domains of the field. Association for Educational Communications and Technology.
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40–53.
  • Şad, S. N., & Özhan, U. (2012). Honeymoon with IWBs: A qualitative insight in primary students' views on instruction with interactive whiteboard. Computers & Education, 59(4), 1184–1191. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.05.010
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri (2nd ed.). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yalçın, Y., & Ursavaş, Ö. F. (2021). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğretim tasarımı yeterliklerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11(1), 65–92. https://doi.org/10.17943/etku.752853
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, K. (2020). İstisnai bir uzaktan eğitim öğretim deneyiminin öğrettikleri. Alanyazın Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi, 1(1), 7–19.

A CASE STUDY ON THE USE OF TECHNOLOGY BEFORE AND AFTER THE PANDEMIC: TEACHING OF PRIMARY SCHOOL SCIENCE COURSE

Yıl 2025, Sayı: 73, 511 - 541, 31.01.2025
https://doi.org/10.21764/maeuefd.1519080

Öz

This study aims to describe the ability of primary school teachers to utilize technology-supported educational applications in teaching science by comparing data collected immediately before the pandemic with data gathered afterward. Conducted as a case study, the study examines the integration of technology-supported educational applications into science lessons. The study group was determined using the criterion sampling technique and consists of primary school teachers in Antalya who teach 3rd or 4th grades and use digital technologies in science lessons. Data were collected through a semi-structured interview form and analyzed using content analysis. Teachers emphasized the importance of visual and auditory elements, especially in concretizing concepts and reinforcing topics. Educational videos and YouTube content were more frequently preferred during this process.While technology-supported educational applications were used less often before the pandemic, they became more significant afterward. Teachers highlighted the importance of being open to technological advancements to adapt to current technologies and capture students' interest. However, challenges such as limited access to digital content and technological infrastructure negatively affected the teaching process in the post-pandemic period.

Kaynakça

  • Akgündüz, D. ve Akınoğlu, O. (2017). The impact of blended learning and social media-supported learning on the academic success and motivation of the students in science education. Education & Science / Egitim ve Bilim, 42(191), 69-90. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2017.6444.
  • Akpınar,B., Turan, M.ve Gözler, A. Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Müfredatına İlişkin Görüş ve Önerileri, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, 14–16 Nisan, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2006.
  • Aksoy, H.H., (2005), “Medya ve Bilgisayar Teknolojilerinin Eğitimde Kullanımının Etkileri Üzerine Eleştirel Görüşler: Orwell ve Huxley’in Gelecek Tasarımları Çerçevesinde Bir Değerlendirme”, Eğitim Bilim Toplum, 11, ss.54-67
  • Alpago, H., & Oduncu Alpago, D. (2020). Korona Virüs Ve Sosyoekonomik Sonuçlar. Ibad Sosyal Bilimler Dergisi(8), 99-114.
  • Altıok, S. (2018). Yüz yüze öğretim süreçleri ve ders uygulamalarına yönelik öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerinin karşılaştırılması. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 223-240.
  • Aşkar, P. & Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21. 1-8.
  • Ayaz, E. (2021). İlkokul fen bilimleri dersinin pandemi dönemi uzaktan eğitimine ilişkin öğretmen ve ebeveyn görüşlerinin incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 298-342. https://doi.org/10.19171/uefad.815664
  • Avcı, F. (2023). Türkiye’de pandemi sürecinde uzaktan eğitimi konu alan bilimsel araştırmaların değerlendirilmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 401-430.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., ve Şahin, E (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi 2020, 5(2), 368-397.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Burgess, S., & Sievertsen, H. H. (2020). Schools, skills, and learning: the impact of Covid-19 on education. https://Voxeu.Org/Article/İmpact-Covid-19education
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı - İstatistik, Araştırma Deseni, Spss Uygulamaları ve Yorum (15. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi. 6(2), 11-153.
  • Clark, R. C., & Mayer, R. E. (2016). E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning (4th ed.). Wiley.
  • Creswell, J. (2016). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çırak, S. (2017). Bir harmanlanmış öğrenme deneyimi. İlköğretim Online, 16(2), 860–886.
  • Çiftçi, S., Taşkaya, S. M., & Alemdar, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin FATİH projesine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 12(1), 227–240.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1–2), 91–96. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
  • Dinmore, S. (2019). Beyond Lecture Capture: Creating Digital Video Content For Online Learning – A Case Study. Journal Of University Teaching & Learning Practice, 16(1). https://Doi.Org/10.53761/1.16.1.7
  • Doğan, S. ve Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111-124.
  • Doğan,Y. ve Yılmaz, M. (2012). Fen ve Teknoloji Dersinde Öğretim Teknolojilerinin Kullanımı ve İlgili Faktörlerin İncelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt: 2 Sayı: 2, 107 – 121.
  • Domaç, G. G., Neccar, D., & Tüfekci, A. (2022). Koronavirüs (COVID-19) salgını sürecinde uzaktan eğitimin fen bilimleri öğretmenlerinin mesleklerine yansımaları. Nitel Sosyal Bilimler, 4(1), 59–77. https://doi.org/10.47105/nsb.1117062
  • Donkor, F. (2011). Assessment of learner acceptance and satisfaction with video-based instructional materials for teaching practical skills at a distance. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 12(5), 74–92.
  • Driscoll, M. (2002). Blended learning: Let’s get beyond the hype. Learning and Training Innovations Newsline. http://www.ltimagazine.com/ltimagazine/article/articleDetail.jsp?id=11755
  • Erdoğan, M. (2005). Yeni geliştirilen beşinci sınıf fen ve teknoloji dersi müfredatı: Pilot uygulama yansımaları. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye: Erciyes Üniversitesi Sabancı Kültür Sitesi.
  • Ermiş, K. (2020). Eğitsel videolarla desteklenen harmanlanmış öğretim tasarımının öğretmen adaylarının derse yönelik güdülenmelerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi.
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O., & Lencastre, J. A. (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(1), Article 18. https://doi.org/10.1186/s41239-020-00194-2
  • Gall, M. D., Borg, W. R., & Gall, J. P. (1996). Education research: An introduction (6th ed.). Longman Publishers.
  • Gelen, N. (2006). Beyazıt pilot ilkokulları müfettiş, yönetici, I. kademe öğretmenleri ve öğrencilerinin eski ve yeni ilkokul programları hakkındaki görüşlerinin karşılaştırılması: Hatay örneği. XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye: Muğla Üniversitesi.
  • Gewin, V. (2020). Five tips for moving teaching online as COVID-19 takes hold. Nature, 580(7802), 295–296. https://doi.org/10.1038/d41586-020-01081
  • Graham, C. R., Henrie, C. R., & Gibbons, A. S. (2014). Developing models and theory for blended learning research. In A. G. Picciano, C. D. Dziuban, & C. R. Graham (Eds.), Blended learning: Research perspectives (Vol. 2, pp. 13–33). Routledge.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, B., & Taşğın, S. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma (2nd ed.). Seçkin Yayıncılık.
  • İpekli, N., & Titrek, O. (2022). Öğretmenlerin COVID-19 pandemisi öncesi ve sonrasındaki uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Sakarya ili örneği). Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 29–49.
  • Januszewski, A., & Molenda, M. (2008). Educational technology: A definition with commentary. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Katz, A., & Kim, J. H. Y. (2016). Teaching strategies and tactics in K-12 blended education: The flipped classroom model. In Blended learning: Concepts, methodologies, tools, and applications (pp. 222–238). IGI Global.
  • Korumaz, K. (2018). Dördüncü sınıf öğrencilerinin kavram yanılgılarının giderilmesine ve kavramsal anlamalarına farklı bütünleşik yöntemlerin etkileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
  • Korur, F., Toker, S., & Eryılmaz, A. (2016). Effects of the integrated online advance organizer teaching materials on students’ science achievement and attitude. Journal of Science Education and Technology, 25, 628–640. https://doi.org/10.1007/s10956-016-9623-0
  • Kuzgun, H., & Özdinç, F. (2017). Okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(ERTE Özel Sayısı), 83–102.
  • Lederman, N. G. (2004). Syntax of nature of science within inquiry and science instruction. In L. B. Flick & N. G.
  • Lederman (Eds.), Scientific inquiry and nature of science (pp. 301–317). Kluwer Academic Publishers.
  • McMillan, J. H. (2000). Educational research: Fundamentals for the consumer. Addison Wesley Longman Inc.
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). COVID-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13–43.
  • Seels, B., & Richey, R. C. (1994). Instructional technology: The definition and domains of the field. Association for Educational Communications and Technology.
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40–53.
  • Şad, S. N., & Özhan, U. (2012). Honeymoon with IWBs: A qualitative insight in primary students' views on instruction with interactive whiteboard. Computers & Education, 59(4), 1184–1191. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.05.010
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri (2nd ed.). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yalçın, Y., & Ursavaş, Ö. F. (2021). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğretim tasarımı yeterliklerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11(1), 65–92. https://doi.org/10.17943/etku.752853
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, K. (2020). İstisnai bir uzaktan eğitim öğretim deneyiminin öğrettikleri. Alanyazın Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi, 1(1), 7–19.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sınıf Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kevser Korumaz

Fikret Korur

Dilek Erduran Avcı

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2025
Gönderilme Tarihi 30 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 17 Ocak 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 73

Kaynak Göster

APA Korumaz, K., Korur, F., & Erduran Avcı, D. (2025). PANDEMİ ÖNCESİ VE SONRASI TEKNOLOJİNİN KULLANILMINA İLİŞKİN ÖZEL DURUM ÇALIŞMASI: İLKOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİMİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(73), 511-541. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1519080