Güncel Sayı

Sayı: 73, 31.01.2025

Yıl: 2025

Makaleler

Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, ulusal ve uluslararası boyutta eğitim alanının gelişimine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde alanda yaşanan gelişmelerin yayılmasına hizmet etmeyi hedeflemektedir. 

Dergide, aşağıdaki alanlarda yapılmış kuramsal ya da uygulamalı çalışmalar yayımlamak için değerlendirmeye alınır: 

  • Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi

  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

  • Biyoloji Eğitimi

  • Coğrafya Eğitimi

  • Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi

  • Eğitim Programları ve Öğretim

  • Eğitim Sosyolojisi

  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi

  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

  • Felsefe Grubu Eğitimi

  • Fen Bilgisi Eğitimi

  • Fizik Eğitimi

  • Görsel Sanatlar Eğitimi

  • Kimya Eğitimi

  • Matematik Eğitimi

  • Mesleki ve Teknik Eğitim

  • Müze Eğitimi

  • Müzik Eğitimi

  • Öğretmenler İçin Uygulamadan İyi Örnekler

  • Öğretmen Eğitimi

  • Okul Öncesi Eğitimi

  • Özel Eğitim

  • Psikolojik Danışma ve Rehberlik

  • Sanat ve Tasarım Eğitimi

  • Sınıf Eğitimi

  • Sosyal Bilgiler Eğitimi

  • Tarih Eğitimi

  • Teknoloji ve Tasarım Eğitimi

  • Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi

  • Türkçe Eğitimi

  • Uzaktan Eğitim

  • Yabancı Diller Eğitimi

  • Yaratıcı Drama Eğitimi

  • Yaşam Boyu Öğrenme


Sayın Yazarlar;

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'ne makale başvurusunda bulunurken aşağıda belirtilen dosyaları yüklemeniz gerekmektedir. Belgeler eksik yüklendiği takdirde, çalışmanız değerlendirmeye alınmayacaktır.

1. İsimsiz Makaleniz (Makale Şablonu)

2. Etik Kurul İzni

TR Dizin'in 2020 yılında zorunlu kıldığı "etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir." kriteri çerçevesinde insan ve hayvan örneklemi olan nitel ve nicel saha araştırmaları için etik kurul onayı makaleye ek olarak verilmeli ve makalenin yöntem kısmında belge tarih ve sayısı belirtilerek etik kurallara uyulduğu ifade edilmelidir.



3. Benzerlik Raporu

İntihal (Aşırmacılık) Taraması
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi’de yayına kabul edilen makaleler iThenticate yada benzer bir intihal programı tarafından yapılmış olan intihal taraması raporu ile gönderilmesi gerekir. Dergimizde yayımlanacak makalelerde benzerlik oranı %15’i geçemez ve intihal hiçbir oranda kabul edilemez. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, akademik aşırmacılık vb. bilimsel etik ihlali tespit edilen tüm aday makaleleri ön inceleme aşamasında ve sonrasında reddetme, ayrıca yazarlar hakkında yasal işlem başlatma hakkına sahiptir.



4. Telif Hakkı ve Yazar Sözleşmesi (Form)

Yayın Etiği
Dergi sitesindeki isimler ve elektronik posta adresleri bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır ve farklı amaçlar veya başka bir bölüm için kullanılmayacaktır. Aday makale başka bir yerde yayımlanmamış ya da yayımlanmak üzere gönderilmemiştir. Herhangi bir sempozyum veya kongrede sunulmuş olan ve özet metin olarak yayımlanmış olarak dergimize gönderilen eserlerde kongrenin adı, yeri ve tarihi belirtilmelidir. Bir araştırma kurumu veya fonu tarafından desteklenen çalışmalarda desteği sağlayan kuruluşun adı ve proje numarası bilgisi verilmelidir. Daha önce herhangi bir yerde yayımlandığı halde, belirtilmediği ya da belirlenemediği için yayınlanan makalelerin telif hakları bağlamında doğurabileceği hukuki sonuçların sorumluluğu yazarlarına aittir. Yayımlanan makalelerin Türkiye içindeki telif hakkı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) Eğitim Fakültesi Dergisi’ne, hukuki ve bilimsel sorumlulukları yazarlarına aittir.

5. Yazar iletişim bilgilerinin yer verildiği kapak sayfası.

APA 7 Kuralları

Makale Şablonu


Değerlendirme Süreci
Aday makalelerin değerlendirme süreci elektronik ortamda yapılmaktadır. Bu sebeple aday makaleler makale şablonuna uygun düzenlendikten sonra, DergiPark (OJS) üzerinden gönderilmelidir. Aday makale başvuruları öncelikle editörlerimiz tarafından eksik belge, şekil, dil ve kapsam açısından incelendikten sonra alan editörlerimize yönlendirilmektedir.



Alan editörü aday makaleyi inceledikten sonra değerlendirmeye değer bulması halinde, değerlendirme için, alanda doktora (PhD) derecesine sahip en az iki hakem atar. Aday makale, yazar isimleri ve künyesi olmayacak halde, 'Hakem Değerlendirme Formu' ile birlikte hakemlere gönderilerek değerlendirme sürecine alınır. Değerlendirme ve rapor için hakemlere en az 15 gün süre verilir. Hakemler aday makaleyi olduğu haliyle kabul edebilir; düzeltme isteyebilir veya reddedebilirler.



Değerlendirme sonunda düzeltme istenen makaleler hakem yorumları ile birlikte yazara iletilir. Aday makale, iki hakem önerisi de 'yayımlanabilir' olduğu taktirde yayınlanabilir duruma gelir; hakemlerden biri olumlu, biri olumsuz olduğunda, üçüncü hakeme yönlendirilir. Hakemlerin değerlendirmeleri sadece öneri niteliğinde olup, nihai karar editöre aittir. Dergimizin makale değerlendirme ortalama süresi 6- 9 ay olup hakemlerin düzeltme talepleri ve yoğunluklarına göre farklılık gösterebilmektedir.

Önemli Not: Yayın gönderildikten sonra yazarlıktan feragat etmek veya makaleyi değerlendirmeden çekmek için ıslak imzalı dilekçe yazılarak dergimize gönderilmesi gerekmektedir.





Ulakbim TR Dizin tarafından alınan kararlar doğrultusunda 2020 yılından itibaren yayımlanacak çalışmalar için Etik Kurul İzni gerekmektedir. Dergimize çalışmanızı yüklerken, makale dosyanızla birlikte Etik Kurul belgenizi de yüklemeniz gerekmektedir. Çalışmanız etik kurul izni gerektiren çalışma grubunda yer almıyor ise bu durumu belirten beyan formunu imzalamanız ve ilgili durumu makale metninizde belirtmeniz gerekmektedir.

Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makale ilk/son sayfasında yer verilmelidir.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi makale gönderim sürecinde herhangi bir ücret talep etmemektedir. Ücretsiz yayın yapan uluslararası ve açık erişimli bir dergidir.