BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin Bütünsel Bakış Açısına Dayalı Ekopedagoji-Temelli Çevre Eğitimine İlişkin Görüşleri

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 3, 0 - , 21.01.2015
https://doi.org/10.17860/efd.84664

Öz

Sürdürülebilir kalkınmanın ekonomik, sosyal ve çevresel alt bileşenleri bulunmaktadır. Bu bileşenler arasındaki karmaşık ilişkileri anlayabilmek için sürdürülebilir kalkınma için çevre eğitimi kullanılmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma için çevre eğitiminin bir amacı da bütünsel bakış açısının gelişmesine yardımcı olmaktır. Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin çevre eğitimi konusunda eksiklerinin giderilmesi için uygulanmış olan ekopedagoji temelli sınıfdışı çevre eğitim programının, bütünsel bakış açısının gelişimi üzerine etkisini incelemektir. Araştırmada nitel yöntem kullanılmış; katılımcı olmayan gözlem ve açık uçlu sorular ile veri toplanmıştır. Veriler, içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, eğitim programının bütünsel bakış açısısın gelişimi üzerine etkili olduğu belirlenmiştir. Katılımcılar, anthroposentrik bakış açısından ziyade ekopedagojik bakış açısı kazanmışlardır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emel Okur Berberoğlu

Yayımlanma Tarihi 21 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Okur Berberoğlu, E. (2015). Öğretmenlerin Bütünsel Bakış Açısına Dayalı Ekopedagoji-Temelli Çevre Eğitimine İlişkin Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3). https://doi.org/10.17860/efd.84664

Cited By

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.